2023-10-23, 19:52
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovii
Oh en 10a. Vilken stad, så ska jag ta tinder gold passet dit

Håller med att det låter konstigt att du inte får några matchningar då, speciellt eftersom det verkar som att killar som är medel får mycket matchningar.

Varför skulle du inte visas? Alla personer visas väl tills högen är slut? 🤔

Kan det ha att göra med vilka du sveper på? Får du massa likes men inga matchningar?

enstaka likes första veckan

sen 0 likes

tror jag är shadowbannad kanske
Citera
2023-10-23, 20:10
Medlem
Gurkninjas avatar
Nu har jag i perioder försökt använda Tinder, men tyvärr utan något vidare resultat. Det finns ju mycket teorier och så vidare om hur man som (under)medelsnygg kille ska bete sig på appen, men det känns som jag nu testat allt som man inom ärlighetens gränser kan. Lång bio, kort bio, ingen bio. Roliga bilder, vanliga bilder, bilder tagna av polare. Inga fiskebilder, inga träningsbilder och så vidare och så vidare. Mycket av dom positiva konversationerna och matchningarna som lett till dejter kom dom första månaderna när jag tänker tillbaka. Ytterst få matchningar resulterar ens i konversationer längre.

Någon mer som upplever att det appen blivit sämre senaste året eller så? Är det kanske ett sätt att få oss herrar att betala i större utsträckning? (Jag har naturligtvis också provat detta, med viss förbättring som resultat, men sen en liknande dipp efter det).

Det bästa är kanske att bara ge upp med nätdejtandet och istället försöka träffa folk på det gamla hederliga sättet?
Citera
2023-10-23, 22:09
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Jag har provat flera dejtingappar och Tinder funkar på det sättet att jag fått dejter, ligg osv. Men den är ju väldigt ytlig. Många har om ens en, bara en bild och ingen text. Så det du swajpar på är ju bara en bild. Hej, snygg, like osv. Jämfört med andra appar så är den väldigt ytlig men också väldigt populär. Det finns möjlighet att vara ute på krogen och sätta din gräns till 1 km, varför det? Jo för att ligga såklart.

Jag har sammanfattat alla appar jag provat och tänkte ge mig i kast på att skriva ihop en egen med det bästa från det värsta. Om ni har några idéer så ...
Citera
2023-10-23, 22:35
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Jag har provat flera dejtingappar och Tinder funkar på det sättet att jag fått dejter, ligg osv. Men den är ju väldigt ytlig. Många har om ens en, bara en bild och ingen text. Så det du swajpar på är ju bara en bild. Hej, snygg, like osv. Jämfört med andra appar så är den väldigt ytlig men också väldigt populär. Det finns möjlighet att vara ute på krogen och sätta din gräns till 1 km, varför det? Jo för att ligga såklart.

Jag har sammanfattat alla appar jag provat och tänkte ge mig i kast på att skriva ihop en egen med det bästa från det värsta. Om ni har några idéer så ...
Du är välkommen att göra det i (FB) Den stora tråden om nätdejting /mod
Har själv skrivit en liten recension där
Citera
2023-10-23, 22:52
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Du är välkommen att göra det i (FB) Den stora tråden om nätdejting /mod
Har själv skrivit en liten recension där

Ditt inlägg är inte riktat mot mig tror jag. Jag skrev ett svar i denna tråd och så är det.
#bögjävel
Citera
2023-10-24, 04:00
Medlem
Såg något program om "modern dejting" dvs om tinder o dyl på svt och där såg dom att när x skaffade mer seriösa bilder hade fått professionell hjälp med både klädsel, posering i diverse bildsköna miljöer så blev deras resultat på appen sämre än när det kördes halvdåliga bilder skumt. Såg ut lite som att personen försökte skapa en linkedin-sida på ett ungefär men bilderna innan var klart sämre.

Föredrar folk att man tar slappa bilder gärna selfie inte lägger så mycket tid på skiten helt enkelt? Finns någon säkerhet i det att inte bry sig och behöva regissera situationer för den perfekta bilden? Verkar så.
Citera
2023-10-24, 04:11
Medlem
Att som man använda bio är helt meningslöst du riskerar bara att förstöra när du ska leka rolig eller dyl bara skit i det. Skriv inte vad du gillar att göra på fritiden. Beskriv inte din personlighet uppge bara längd. Winning.
Citera
2023-10-24, 12:43
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkninja
Nu har jag i perioder försökt använda Tinder, men tyvärr utan något vidare resultat. Det finns ju mycket teorier och så vidare om hur man som (under)medelsnygg kille ska bete sig på appen, men det känns som jag nu testat allt som man inom ärlighetens gränser kan. Lång bio, kort bio, ingen bio. Roliga bilder, vanliga bilder, bilder tagna av polare. Inga fiskebilder, inga träningsbilder och så vidare och så vidare. Mycket av dom positiva konversationerna och matchningarna som lett till dejter kom dom första månaderna när jag tänker tillbaka. Ytterst få matchningar resulterar ens i konversationer längre.

Någon mer som upplever att det appen blivit sämre senaste året eller så? Är det kanske ett sätt att få oss herrar att betala i större utsträckning? (Jag har naturligtvis också provat detta, med viss förbättring som resultat, men sen en liknande dipp efter det).

Det bästa är kanske att bara ge upp med nätdejtandet och istället försöka träffa folk på det gamla hederliga sättet?

Problemet med Tinder och dylika appar är ju att det enda man har att gå på till en början är i stort sett utseendet. Har du inte det så kommer det högst troligt bli svårt.
I praktiken borde det ju fungera bra eftersom det finns folk i alla varianter men lägg till ett stort mansöverskott på det också och därför blir konkurrensen därefter.
Tror dessutom många män och kvinnor överskattar sig själva och swipar ”fel”.
Citera
2023-10-24, 13:01
Medlem
Gurkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
I praktiken borde det ju fungera bra eftersom det finns folk i alla varianter men lägg till ett stort mansöverskott på det också och därför blir konkurrensen därefter.

Tror det ligger något i det där med överskottet på män på Tinder. Vad man ska göra åt det är en annan femma, men gissningsvis är det inte rätt sätt att träffa någon för t.ex mig då, eftersom jag knappast hör till dom bättre om man bara ska se till ytan.

Har pratat en del med kompisar som är tjejer, och dom har precis motsatt upplevelse, det vill säga att dom blir överösta med matchningar och meddelanden och det snarare är jobbigt att hantera allt det som följer med det. Kan på ett sätt förstå att man inte svarar alla då, men det är ju hyfsat demotiverande för mig som kille. Spontant när man pratar med folk som är singlar och använder appen verkar få vara nöjda, men ändå fortsätter man. Antar att folk lever på hoppet.
Citera
2023-10-24, 14:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkninja
Tror det ligger något i det där med överskottet på män på Tinder. Vad man ska göra åt det är en annan femma, men gissningsvis är det inte rätt sätt att träffa någon för t.ex mig då, eftersom jag knappast hör till dom bättre om man bara ska se till ytan.

Har pratat en del med kompisar som är tjejer, och dom har precis motsatt upplevelse, det vill säga att dom blir överösta med matchningar och meddelanden och det snarare är jobbigt att hantera allt det som följer med det. Kan på ett sätt förstå att man inte svarar alla då, men det är ju hyfsat demotiverande för mig som kille. Spontant när man pratar med folk som är singlar och använder appen verkar få vara nöjda, men ändå fortsätter man. Antar att folk lever på hoppet.

Ja hade ration män/kvinnor varit 50-50 hade det troligtvis varit väldigt mycket bättre för samtliga. Nu är det säkert 70-30 så inte direkt konstigt att tjejer blir bombarderade med matchningar och meddelanden.

Tycker inte du borde lägga ner appen utan mer ha den som lite av ett komplement till vardagen. Och betala inte pengar!
Citera
2023-10-24, 14:44
Medlem
Detta har säkert nämnts tidigare i tråden, men vet någon ifall jag ser folk i flödet som redan har svept vänster på mig? Eller "rensas" dom för mig också så att jag bara ser dom som svept höger, alternativt inte alls på mig?
Citera
2023-10-24, 15:29
Medlem
Gurkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tycker inte du borde lägga ner appen utan mer ha den som lite av ett komplement till vardagen. Och betala inte pengar!
Ska köra vidare ett tag till men lägga lite mindre tid och vikt vid det. Och nej, betala lär jag inte göra igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in