2015-11-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
När man fått en tjejs snapchat, hur börjar man snacka/få bilder? Aldrig använt snapchat förut.

Beror på vad ni är ute efter, jag brukar köra en vanlig bild på mig eller bjuda på mig själv ( en liten rolig bild) och skriva något skoj.

Beror helt enkelt på tycker jag. Men inga dick pics...
Citera
2015-11-26, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PureCotton
Beror på vad ni är ute efter, jag brukar köra en vanlig bild på mig eller bjuda på mig själv ( en liten rolig bild) och skriva något skoj.

Beror helt enkelt på tycker jag. Men inga dick pics...
Tja hon skrev att hon inte riktigt vet vad hon gör på Tinder, jag skoja till det och skrev letar efter min stora kärlek.
Citera
2015-11-26, 16:09
Medlem
Citat:
Tja hon skrev att hon inte riktigt vet vad hon gör på Tinder, jag skoja till det och skrev letar efter min stora kärlek.

Mhm okej, besvarade hon dig på det?

Skriv vad som helst, har ni 9gag som något gemensamt så bryt isen med en rolig bild eller vad som.

TÄnk inte så mycket, kör bara
Citera
2015-11-26, 16:16
Medlem
Citat:
När man fått en tjejs snapchat, hur börjar man snacka/få bilder? Aldrig använt snapchat förut.

Snapchat är den ultimata vägen till en tjejs hjärta. Jag har själv bemästrat hur man får en tjej på fall via snapchat. En viktig del är att absolut inte vara rädd att skicka bilder på dig själv. Jag brukar slänga in axelpartiet i mina selfies också vilket i princip alla är väldigt svaga för. Beroende på lite vilken tjej det är kan man skicka kroppsbilder också men absolut inte dickpicks. Roliga miljöer bla bla bla kvittar. Man kan ta en bild på vad man gör ibland men det viktiga är enligt min erfarenhet bra selfiegame och att flörta på som utav bara helvete. Men fortfarande smakfullt. Skriv liksom inte "Kom hit så ska du få kuk" utan snarare "Lite ensamt under täcket " eller liknande.

Lycka till!
Citera
2015-11-26, 16:23
Medlem
hemliga.agentens avatar
Två gånger "i rad" på väldigt kort tid har jag fått superlike från tjejer, men mellan dess och att jag tänkt skriva ett meddelande till dem så "försvinner" de.

Bugg? spamkonton? ångra sig? what?

Båda har varit riktigt snygga och intressanta, tror inte på spamkonton då den idag hade länk till sin instagram, och väl där länk till sin blogg - allt matchar och stämmer, lång historik osv.

Så jäkla underligt och irriterande.
Citera
2015-11-26, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PureCotton
Mhm okej, besvarade hon dig på det?
H:Går det bra då?
J:Inte så värst du kanske kan hjälpa mig?
H:Absolut!
J:Härligt du bjuder på drinkar på fredag då!
H:Kan bjuda på halv
H:Vi delar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Snapchat är den ultimata vägen till en tjejs hjärta. Jag har själv bemästrat hur man får en tjej på fall via snapchat. En viktig del är att absolut inte vara rädd att skicka bilder på dig själv. Jag brukar slänga in axelpartiet i mina selfies också vilket i princip alla är väldigt svaga för. Beroende på lite vilken tjej det är kan man skicka kroppsbilder också men absolut inte dickpicks. Roliga miljöer bla bla bla kvittar. Man kan ta en bild på vad man gör ibland men det viktiga är enligt min erfarenhet bra selfiegame och att flörta på som utav bara helvete. Men fortfarande smakfullt. Skriv liksom inte "Kom hit så ska du få kuk" utan snarare "Lite ensamt under täcket " eller liknande.

Lycka till!
Tack för tipsen
Senast redigerad av Teguin 2015-11-26 kl. 17:26.
Citera
2015-11-26, 19:13
Medlem
fckingfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemliga.agenten
Två gånger "i rad" på väldigt kort tid har jag fått superlike från tjejer, men mellan dess och att jag tänkt skriva ett meddelande till dem så "försvinner" de.

Båda har varit riktigt snygga och intressanta, tror inte på spamkonton då den idag hade länk till sin instagram, och väl där länk till sin blogg - allt matchar och stämmer, lång historik osv.

Av någon anledning kom de upp på min tinder att jag superlikeat några killar jag absolut INTE superlikeat. Min teori är att när jag stängt ner appen, som man gör på iphone, så har tinder misstagit det för en swipe rakt upp (superlike alltså) utan att jag menat att göra så. Säkert gjort några killar besvikna när jag direkt tagit bort mina matchande superlikes. Kan vart samma för de tjejer du skriver om. Bytt telefon sen det hände mig och det har inte skett igen. Behöver alltså inte va spamkonto.
Citera
2015-11-26, 19:21
Medlem
fckingfevers avatar
Hamnat i en knivig situation. Swepte höger på en kille pga hans roliga presentation (så JA killar det funkar!), blev ju direkt en match så jag skickade iväg ett meddelande relaterat till hans otroligt bra presentation. Hade inte tänkt ta det längre än så (de flesta är ju mest bara på tinder för att ligga eller tjöta lite), ställde inga ytterligare frågor utan svarade trevligt. Det visade sig dock att vi har en del gemensamma intressen som är en stor del av våra liv. Nu har han (följt konstens alla regler) och föreslagit att ses på tid och plats. Självfallet hemskt trevligt med en kille som är så framåt och specifik. Problemet är väl att jag egentligen inte alls tycker han är snygg. Han kanske är jättetrevlig i person men det är något med hans utseende som verkligen inte är attraktivt. Utan att vara för självgod så är jag definitivt den snygga av oss. Vill ju gärna säga ja för jag är öppen för nya bekantskaper men har inte förut gått på en tinder-dejt där jag verkligen känt från början att detta är inget sexuellt alls. Är det dumt att tacka ja? Hur ser killar på det om jag tackar ja - men i själva fallet inte alls är intresserad av något utom möjligtvis vänskap, utan att vara ärlig med det först?
Citera
2015-11-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckingfever
Hamnat i en knivig situation. Swepte höger på en kille pga hans roliga presentation (så JA killar det funkar!), blev ju direkt en match så jag skickade iväg ett meddelande relaterat till hans otroligt bra presentation. Hade inte tänkt ta det längre än så (de flesta är ju mest bara på tinder för att ligga eller tjöta lite), ställde inga ytterligare frågor utan svarade trevligt. Det visade sig dock att vi har en del gemensamma intressen som är en stor del av våra liv. Nu har han (följt konstens alla regler) och föreslagit att ses på tid och plats. Självfallet hemskt trevligt med en kille som är så framåt och specifik. Problemet är väl att jag egentligen inte alls tycker han är snygg. Han kanske är jättetrevlig i person men det är något med hans utseende som verkligen inte är attraktivt. Utan att vara för självgod så är jag definitivt den snygga av oss. Vill ju gärna säga ja för jag är öppen för nya bekantskaper men har inte förut gått på en tinder-dejt där jag verkligen känt från början att detta är inget sexuellt alls. Är det dumt att tacka ja? Hur ser killar på det om jag tackar ja - men i själva fallet inte alls är intresserad av något utom möjligtvis vänskap, utan att vara ärlig med det först?

Jävlar vad du analyserar, du tycker han verkar skön - träffa honom.
Har många gånger blivit positivt förvånad när det kommer till utseende på vissa tinderdejter.
Citera
2015-11-26, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fckingfever
1. Säg bara att du inte är här för dejt/ligga utan bara snacka.
2. Säg sanningen
3. Ta bort han.
4. Säg att du ska utomlands på obestämd tid.
Citera
2015-11-26, 21:40
Medlem
Rowyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemliga.agenten

Fick något liknande. Fick notis om matchning och att denne skrev men hittar inte personen eller konversationen. Asdrygt.
Citera
2015-11-26, 21:52
Medlem
hemliga.agentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rowyn
Fick något liknande. Fick notis om matchning och att denne skrev men hittar inte personen eller konversationen. Asdrygt.

Japp, haft den varianten någon gång tidigare också.

Ikväll hände det igen, en matchning, och vi kommenterade till varandra två gånger var under kanske 40 min tidsspann (jag var på gymmet, hon tog lite tid på sig att svara också) sen POFF, inte ett enda tecken eller bevis på varje sig matchning eller konversation... (haha, och nej, så illa gick inte konversationen)

*kliar sig i huvudet*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in