2021-10-23, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag är extremt tydligt redan från början med vad jag söker och förväntar mig (läs: Inte ett förhållande), men de här killarna verkar ju öht inte gå att föra en normal konversation med, de går inte att prata med, de förstår inte alls vad man säger.

Du får ge oss något exempel. Vad gör dom fel? Börjar dom skriva om sex direkt? Medan du föredrar att ni chattar normalt ett tag och låter saker och ting ta en naturlig eskalering?

Eller kan du mena att männen vill ha ett seriöst förhållande med dig medan du är tydlig att det inte är vad du söker?
Citera
2021-10-23, 09:01
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnov
Du får ge oss något exempel. Vad gör dom fel? Börjar dom skriva om sex direkt? Medan du föredrar att ni chattar normalt ett tag och låter saker och ting ta en naturlig eskalering?

Eller kan du mena att männen vill ha ett seriöst förhållande med dig medan du är tydlig att det inte är vad du söker?

Nej, de förstår helt enkelt inte vad man säger. Säger jag att jag inte söker ett förhållande, då börjar de prata om hur jag måste lära mig att tro på kärleken fast jag säger nej, nej, och nej åtskilliga gånger.

Ständiga vantolkningar, t.ex. om jag haft mina intressen tydligt utskrivna i profilen, och redan sagt det en gång, kan de ändå fråga vad det innebär eller vad det betyder. Samma sak med min utbildning, frågar gång på gång på gång och jag förklarar, förklarar, förklarar, men det fastnar visst inte.
Citera
2021-10-23, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Trist. Minns förut, då var det bara likea och så matchade jag rätt mycket. Nu är det helt omgjort. Men blir ju lite skumt om de visar "du har 30 likes" så pröjsar man och har 2... Inte för att jag litar på såna företag men är tinder så fula?

Hatar fan nätdejting. Förut gick man ut på krogen och drog hem en brud. Nu sitter brudarna och stirrar ner i mobilen och har blivit introverta av dessa sidor.

IT överhuvudtaget är skit när det har blivit för mycket av det. Skärmarna måste väck då de fungerar som knark.

Jag känner en IT-tomte som är en del av branschen och det är en progressiv typ som tycker IT är höjden av utveckling. De här människorna fattar inte hur deras lösningar påverkar användarna rent praktiskt.
Citera
2021-10-23, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Någon som vill kika på min profil och såga den?

Något är uppenbarligen fel med den då senaste 10 dagar har jag fått noll likes. NOLL. Även med Tinder Platinum. NOLL FUCKING LIKES.

Och matches är inte så många heller. Även när jag tidigare fick likes så var det från kvinnor som oftast var ganska ointressanta.
Men i verkligheten är det en annan femma. Kvinnor som ser bra ut gillar mig. De jag har varit med har varit snygga kvinnor i olika åldrar, även 13+ år yngre (jag är 37).
Inte nior och tior, men väldigt snygga tjejer. Så jag vet att det är fan inget fel på mig.
Är jag shadowbannad? Eller bara jävligt charmig i verkligheten och katastrof online?

https://i.ibb.co/m5Y73Td/bild.png
(bilderna är numrerade i sin ordning)
Jag vet att profilen verkar oseriös på bilderna, men jag har fått komplimanger från mina matches att jag är rolig. Och profil texten är inte oseriös.

Troligtvis saknas det ögonkontakt och ett leende men min bästa bild blev sågad av en kvinnlig kollega så jag vägar inte använda den:
https://tinyurl.com/2fa26sfm
Hennes förklaring var att jag ser väldigt misstänksam ut.

Är det för att jag rakar huvudet?
Da fuck? Titta bara på Vin Diesel, The Rock, Bruce Willis, Jason Statham och så många svarta män

Som sagt. Bra att du delar med dig. Här är min sågning.

Jag stör mig alltid på denna engelska. Typiskt svenskt och otroligt töntigt. Varför inte skriva på svenska? Är det inget tänkvärt blir det inte bättre när det är på engelska.

Eller skriv på tyska.
Citera
2021-10-23, 11:16
Medlem
Citat:
Nej, de förstår helt enkelt inte vad man säger. Säger jag att jag inte söker ett förhållande, då börjar de prata om hur jag måste lära mig att tro på kärleken fast jag säger nej, nej, och nej åtskilliga gånger.

Ständiga vantolkningar, t.ex. om jag haft mina intressen tydligt utskrivna i profilen, och redan sagt det en gång, kan de ändå fråga vad det innebär eller vad det betyder. Samma sak med min utbildning, frågar gång på gång på gång och jag förklarar, förklarar, förklarar, men det fastnar visst inte.

Okej, jag tycker att det låter skumt att du matchar med så många män som antigen inte läser din profil eller ställer samma fråga flera gånger. Låter som att de försöker hitta något relevant att skriva om, inget konstigt att då fråga om intressen nämnda i profilen.

Iallafall är mitt råd till dig att i så fall ta en mer proaktiv roll i ditt chattande. Är du missnöjd med konversationen kan du försöka leda in den på ämnen som du tycker är bättre/intressantare. En tanke bara.
Citera
2021-10-23, 11:36
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Skyll er själva när ni hoppar så mycket från kille till kille, ingen vill investera sig i någon som får för sig en dag att hon inte har dom rätta känslorna och ska leta nytt. Er avtrubbning syns på långa håll och därför blir det som det blir.

Du har inga tjejkompisar va?

Alla mina tjejkompisar snackar om exakt samma sak när det kommer till killar. Snubbar som säger att de är ute efter ett seriöst förhållande och barn men efter lite dejtande så är de "inte redo". Så jag skulle nog säga att det är en mänsklig grej och inte nåt könsspecifikt.
Citera
2021-10-23, 11:45
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Vet inte vad som hänt, men tycker att många killar på senare tid verkat helt socialt inkompetenta. Trots att man är nästan övertydlig med vad man menar, vad man söker etc. Förstår dem inte alls. Och vi pratar män i 25-35 års åldern nu alltså. Blir tokig snart, vad är det för fel på er?!

felet du gör att du hänger på dessa sidor, du hittar bara skräpmänniskor mestadels. kan inte va kul lägga energi på såna människor, du måste fråga dig själv är detta värt min tid? dom flesta killar vill ändå bara knulla så vill du hitta nån seriös pojkvän lycka till det blir att kämpa i motvind hur seriös du än må vara.

ska man försöka ha umgänge ska man göra det därute och inte på en skärm.
Citera
2021-10-23, 15:30
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
felet du gör att du hänger på dessa sidor, du hittar bara skräpmänniskor mestadels. kan inte va kul lägga energi på såna människor, du måste fråga dig själv är detta värt min tid? dom flesta killar vill ändå bara knulla så vill du hitta nån seriös pojkvän lycka till det blir att kämpa i motvind hur seriös du än må vara.

ska man försöka ha umgänge ska man göra det därute och inte på en skärm.

Fast det är ju just ett förhållande jag inte vill ha. Men ändå.
Citera
2021-10-23, 15:32
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallnov
Okej, jag tycker att det låter skumt att du matchar med så många män som antigen inte läser din profil eller ställer samma fråga flera gånger. Låter som att de försöker hitta något relevant att skriva om, inget konstigt att då fråga om intressen nämnda i profilen.

Iallafall är mitt råd till dig att i så fall ta en mer proaktiv roll i ditt chattande. Är du missnöjd med konversationen kan du försöka leda in den på ämnen som du tycker är bättre/intressantare. En tanke bara.

Alltså jag försöker och försöker, men det är som att dunka huvudet i väggen.
Eller liksom som tidigare idag när en person frågade efter mitt efternamn, jag sa nej, personen frågade igen, jag sa nej igen, och ställde en annan fråga/försökte byta samtalsämne, men personen fortsatte fråga och tyckte jag var elak som vägrade svara fast jag sagt nej två gånger.
Jag säger inte heller att alla är så, men antalet idioter har ökat på senare tid.
Citera
2021-10-23, 19:22
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Du har inga tjejkompisar va?

Alla mina tjejkompisar snackar om exakt samma sak när det kommer till killar. Snubbar som säger att de är ute efter ett seriöst förhållande och barn men efter lite dejtande så är de "inte redo". Så jag skulle nog säga att det är en mänsklig grej och inte nåt könsspecifikt.
Jorå, dom tjejkompisarna är lika avtrubbade som alla tjejer jag har dejtat också. Men absolut tror inte att det är nödvändigtvis könsspecifikt. Dåligt beteende smittar av sig på andra och det är helt enkelt en generationsfråga där den information vi konsumerar och de åsikter vi matas med skapar onyttigt beteende. Kvinnor och män är mer skilda från varandra än någonsin idag, tacka feminismen där självständighet och ensamhet ska förknippas med styrka.

Dom flesta kvinnor har inga manliga vänner och vice versa. Men det har nog naturliga förklaringar utöver endast kulturella.
Senast redigerad av Unisertit 2021-10-23 kl. 19:25.
Citera
2021-10-23, 21:58
Medlem
adolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Någon som vill kika på min profil och såga den?

Något är uppenbarligen fel med den då senaste 10 dagar har jag fått noll likes. NOLL. Även med Tinder Platinum. NOLL FUCKING LIKES.

Och matches är inte så många heller. Även när jag tidigare fick likes så var det från kvinnor som oftast var ganska ointressanta.
Men i verkligheten är det en annan femma. Kvinnor som ser bra ut gillar mig. De jag har varit med har varit snygga kvinnor i olika åldrar, även 13+ år yngre (jag är 37).
Inte nior och tior, men väldigt snygga tjejer. Så jag vet att det är fan inget fel på mig.
Är jag shadowbannad? Eller bara jävligt charmig i verkligheten och katastrof online?

https://i.ibb.co/m5Y73Td/bild.png
(bilderna är numrerade i sin ordning)
Jag vet att profilen verkar oseriös på bilderna, men jag har fått komplimanger från mina matches att jag är rolig. Och profil texten är inte oseriös.

Troligtvis saknas det ögonkontakt och ett leende men min bästa bild blev sågad av en kvinnlig kollega så jag vägar inte använda den:
https://tinyurl.com/2fa26sfm
Hennes förklaring var att jag ser väldigt misstänksam ut.

Är det för att jag rakar huvudet?
Da fuck? Titta bara på Vin Diesel, The Rock, Bruce Willis, Jason Statham och så många svarta män

Till att börja med modigt att du lägger upp det finns ingen kvinna som följer den här tråden så du kan vara lugn. Du har bra grundmaterial fysiskt. Men med din profil så översäljer du tyvärr. Ingen kvinna tycker ditt serieskapande är roligt, tycker ens dina killkompisar det? Vill du framhäva din exceptionellt roliga humor så gör en roligare beskrivning med några skämt så trillar polletten ner hos kvinnorna. Normalisera ditt sinnestillstånd och testa igen med 3-4 stiliga bilder med jeans, skjorta och leendet i högsta hugg så ska du se att likes ramlar in. Tänk mer bild 7-8 ta bort alla dina meme texter.
Senast redigerad av adolfitler 2021-10-23 kl. 22:01.
Citera
2021-10-23, 23:50
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Till att börja med modigt att du lägger upp det finns ingen kvinna som följer den här tråden så du kan vara lugn. Du har bra grundmaterial fysiskt. Men med din profil så översäljer du tyvärr. Ingen kvinna tycker ditt serieskapande är roligt, tycker ens dina killkompisar det? Vill du framhäva din exceptionellt roliga humor så gör en roligare beskrivning med några skämt så trillar polletten ner hos kvinnorna. Normalisera ditt sinnestillstånd och testa igen med 3-4 stiliga bilder med jeans, skjorta och leendet i högsta hugg så ska du se att likes ramlar in. Tänk mer bild 7-8 ta bort alla dina meme texter.

Det finns kvinnor som följer denna tråd...Jag är en av dom, men inte aktuell för denna frågeställning.
Jag hänger inte på Tinder, och har lite annorlunda smak vad gäller profiler, så har inte svarat då jag inte vet vad som funkar för att en man ska få så bra resultat som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in