Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
21-09-18, 06:12
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
78-22% fördelning kan omöjligt stämma. Tror faktiskt det är ganska jämnt fördelat.

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
I princip alla undersökningar som gjorts pekar på en relativt ojämn fördelning.
Officiell statistik visar just på en sådan mycket skev könsfördelning på Tinder. Om än något bättre än siffrorna ovan.

Citat:
It is estimated that 72% of the US Tinder userbase is male, compared to 28% female (Statista)

https://www.businessofapps.com/data/tinder-statistics/

Siffrorna verkar gälla USA, men det finns inget skäl att tro att det är mycket annorlunda I Sverige.
Citera
21-09-18, 10:44
Medlem
Nu har jag ju kring 1300 matchningar på Tinder, så jag ska kanske inte säga att jag är impopulär. Jag är välutbildad, ser rätt bra ut (skulle säga att jag är en 7a ungefär), är vältränad och en smart kille helt enkelt. Jag tycker även att min bio är rolig. Jag testade ett experiment för någon dag sedan där jag svepte på 100 tjejer i en av Sveriges största städer (där jag bor). Jag fick tre matchningar. Då svepte jag även på några jag ansåg vara lägre i näringskedjan än mig. Har till och med fula brudar fått hybris? Jag har förlikat mig med tanken om att jag aldrig kommer hitta någon via Tinder. Ja, jag ligger en del via Tinder men hittar aldrig någon jag på riktigt är intresserad av. När jag vill ha dom vill dom inte ha mig, när dom vill ha mig vill jag inte ha dom. Så går det runt i ett ekorrhjul. Över tre år på Tinder nu och har dejtat kanske tre stycken någorlunda seriöst. Oftast när jag matchar med någon jag är genuint intresserad av (superlikes upplever jag fungerar bra, boost fungerade bra i början men fungerar sällan bra nu) så slutar de svara efter tre eller fyra meddelanden trots att jag upplever att vi klickar bra och har en bra konversation. Ekorrhjulet snurrar vidare!
Citera
21-09-18, 13:50
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
I princip alla undersökningar som gjorts pekar på en relativt ojämn fördelning.

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Officiell statistik visar just på en sådan mycket skev könsfördelning på Tinder. Om än något bättre än siffrorna ovan.

Siffrorna verkar gälla USA, men det finns inget skäl att tro att det är mycket annorlunda I Sverige.

Ja det kanske är så, har inget underlag. Men tycker det är märkligt ändå, inom min krets, de jag har stött på och pratat med så har 9/10 tjejer Tinder medans killarna kanske det är 4/10. Men det är ju inom min sfär.
Citera
21-09-18, 15:10
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Ja det kanske är så, har inget underlag. Men tycker det är märkligt ändå, inom min krets, de jag har stött på och pratat med så har 9/10 tjejer Tinder medans killarna kanske det är 4/10. Men det är ju inom min sfär.

Nedan undersökning säger 72/28. Även det mycket stor övervikt på män.

Denna säger dock 78/22
https://datingzest.com/tinder-statistics/
Citat:
Tinder has 66 million users, of which 78,1% are men, and 21,9% are women. 30% of its users are married.

Nationella variationer förekommer säkerligen men att det är ett stort överskott av män råder det ingen tvekan om.

// CC
Citera
21-09-19, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Nu har jag ju kring 1300 matchningar på Tinder, så jag ska kanske inte säga att jag är impopulär. Jag är välutbildad, ser rätt bra ut (skulle säga att jag är en 7a ungefär), är vältränad och en smart kille helt enkelt. Jag tycker även att min bio är rolig. Jag testade ett experiment för någon dag sedan där jag svepte på 100 tjejer i en av Sveriges största städer (där jag bor). Jag fick tre matchningar. Då svepte jag även på några jag ansåg vara lägre i näringskedjan än mig. Har till och med fula brudar fått hybris? Jag har förlikat mig med tanken om att jag aldrig kommer hitta någon via Tinder. Ja, jag ligger en del via Tinder men hittar aldrig någon jag på riktigt är intresserad av. När jag vill ha dom vill dom inte ha mig, när dom vill ha mig vill jag inte ha dom. Så går det runt i ett ekorrhjul. Över tre år på Tinder nu och har dejtat kanske tre stycken någorlunda seriöst. Oftast när jag matchar med någon jag är genuint intresserad av (superlikes upplever jag fungerar bra, boost fungerade bra i början men fungerar sällan bra nu) så slutar de svara efter tre eller fyra meddelanden trots att jag upplever att vi klickar bra och har en bra konversation. Ekorrhjulet snurrar vidare!
Dra konversationen bort från tinder, fråga om snapchat!
Citera
21-09-19, 12:44
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Dra konversationen bort från tinder, fråga om snapchat!
För en helt oinsatt person, vilka är fördelarna med Snapchat framför exempelvis Whatsapp?
Citera
21-09-19, 19:16
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Ok så jag köpte Tinder Super boost mellan 19:00 och 22:00.

Fick några intressanta likes, en intressant match. De flesta helt ointressanta profiler som försöker dejta upp.
Men inte mycket mer än så. Jag misstänkte det, men hade lite pengar att bränna och har aldrig provat super boost innan.
Kan påpeka att jag även har Platinum.
Min profil är tydligen inte så populär, även då jag har bra bilder och profiltext och inte ett gammalt konto (kanske 2 veckor).
Men jag bor inte i en storstad utan i en stad med 100.000 invånare. Kommer inte att köpa super boost mer. Kanske bara fortsätta med Platinum.

Idag när jag hoppade av min MC i gallerians garage och höll på att ta av min hjälm så såg jag hur två tjejer saktade ner när de körde förbi och glodde på mig för att se vem den snubben är. Båda liksom lutade sig fram och glodde som två barn, var ganska komiskt att se hahaha.
Jag är inte en modell men är slim fit och vet att jag ser helt ok ut då jag relativt enkelt får uppmärksamhet av 10 år yngre tjejer som är 7 och med lite ansträngning 8. Och jag är ganska nöjd där.

Tror jag skiter i detta och satsar på verkligheten istället.

Det var ett tag sen jag skrev detta. Nu 7 dagar senare fick jag ett par (väldigt snygga) matcher tack vare boost.
En vecka senare
Nåja, jag ska inte klaga, tjejerna är helt klart 9+/10 och jag superlikeade de inte ens.
Citera
21-09-19, 20:37
Medlem
maxatdunders avatar
Om det stämmer att fördelningen nästan är 70% killar och 30 % killar gäller det ju att konkurrera ut alla andra män så man prioriteras? Någon som tycker det är värt att uppgradera till Tinder premium?
Citera
21-09-20, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Om det stämmer att fördelningen nästan är 70% killar och 30 % killar gäller det ju att konkurrera ut alla andra män så man prioriteras? Någon som tycker det är värt att uppgradera till Tinder premium?
Det var lite kul i början. Du vet för att locka dig mer in i det. Men övergår snabbt till samma skit. Vill ta bort det men kan inte riktigt. En gnutta hopp kvar. Men när det överlag är negativt bör man ju ta bort det helt.
Citera
21-09-20, 02:49
Medlem
Unisertits avatar
Vet inte om det är tinder det är fel på men misstänker att det är framförallt kvinnorna i 20-30 års åldern det är fel på i detta land. Tjejer nära 30 som spelar svåra och undrar varför ens intresse dör, tjejer som vill helst chatta om vem man är och vad man vill med sitt liv innan man ens ska få chansen att ses. Har gått på så många döda dejter där tjejen inte bjuder på något förutom ett nervöst intryck och ointressanta reflektioner och berättelser. Många verkar vara veganer med klimatångest och röstar på vänstern. En tjej jag hade hånglat med på 2a dejten trodde jag var rik av någon anledning och började försöka hinta på att jag skulle bjuda henne på en weekend spaupplevelse, hon själv var några år äldre med stora skulder och lågutbildad. En annan hade jag dejtat i 6 månader, hon ville bryta upp efter jag hade träffat hennes vänner. En annan luktade skit i munnen, en annan bjöd med mig på en aw där hon var aspackad och försökte flörta med mig framför hennes vänner, slutar med att hon tar upp telefonen och börjar tindra. Upplever att ca 20% går på antidepp och saknar spärrar och har oftast ingen önskan om en kärnfamilj. Tror inte det är värt att slösa sin tid på detta. Får nöja mig med singellivet ett tag till.
Senast redigerad av Unisertit 21-09-20 kl. 02:58.
Citera
21-09-20, 03:05
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Har läst den här tråden lite till och från under några år, enstaka sidor här och där. Så glad jag är att inte behöva ha ett självupplevt beroende av tinder, som sex-app verkar det minst lika bra som övriga sociala möten men för att hitta någon att dela livet med....... näe verkar skit.

Utan att ens ha använt tinder får jag känslan av att folk blir "begagnade" på tinder, känns utslitna och tappar dessutom själva viljan till något seriöst, en sorts "gräset är grönare på andra sidan" syndrom verkar tinder skapa samtidigt som dess användare bara blir äldre och äldre, förutom det lilla fåtal som hittar någon relativt snabbt.

Tycker uppriktigt synd om folk på tinder som vill ha något mer seriöst, och det brukar de flesta ju äldre vi blir. Tror man skall ta det för vad det är, en sex-app i bästa fall.
Citera
21-09-20, 08:00
Bannlyst
Citat:
För en helt oinsatt person, vilka är fördelarna med Snapchat framför exempelvis Whatsapp?
Brudarna är galna i snapchat, alla tjejer har det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in