Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nej. Skulle jag skriva med alla tjejer skulle det bli ett heltidsjobb. Jag har fått tillräckligt med ligg via Tinder. Jag kan alltså ytterligare vara kraftigt selektiv efter matchningarna med vilka jag vill träffa. Att i det läget gå och hälsa på random tindermatchning är ganska sjukt.

Sista bisatsen är korrekt för min del, se ovan.

Nej, vi hade inte ögonkontakt. Nej, vi var inte särskilt nära varandra; jag såg de alla på håll. Ytterligare är det så att två stycken läser mitt program och har koll på vem jag är; det behövs ingen introduktion med handskak.

Jag vet inte om jag är ständigt återkommande. Däremot känner jag ibland ett behov av att balansera upp vissa domedagsprofetior med egna erfarenheter som en medelsnygg kille. Bara det faktum att du och han här ovan tar för givet att jag ska skriva med varje match tyder på att ni inte har någon aning om hur det är att ha 100 oskrivna matchningar i appen... Det finns olika verkligheter osv.

Det finns ingen rädsla öht att bli rejected. Men till skillnad från er aspie-killar vet jag att vardagsragg i jobb- eller skolmiljöer sällan slår väl ut, och sällan är särskilt uppskattat av den andra parten. Det är således ett rent rationellt beslut att inte hälsa på Tinder-matchningar i vardagen.

Jobba upp ert game.

Ständigt återkommande tycker jag nog du är, syns jämt i tråden. Om det inte slår ut bra för dig i jobb och skolmiljö har du sociala problem, ditt game lackar. Herregud, det är i skolmiljö majoriteten av "sweethearts" träffas. Vilken värld lever du i? Hur vanligt som helst. Haha, vilket trams att det "inte uppskattas av andra parten". Nästan lust att ge dig lite brud kontakter som kan krossa din världsbild om "inte uppskattas av andra parten" och säga hur mycket dom uppskattade att jag gjorde den där approachen (till helt okända tjejer på skolan, på krogen, etc etc).

Dom tjejerna som säger att dom inte gillar det har antagligen varit med om "fel killar", dvs inte deras typ, konstig personlighet, etc.
Nej, du är ute och cyklar tyvärr. Även om du inte vill erkänna det för dig själv, men föralldel sitt och skryt du om dina tinder ligg. Ska du sitta där i gungstolen med barnbarnen sen och berätta "Ja, jag och mormor vi träffades genom en dejtingapp som hette tinder, eftersom två tjejkompisar som inte vill att jag ska ragga på andra tjejer än dom sa att tjejer inte gillar att man raggar på dom irl". Ha de
Citera
2018-03-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Ja jag gillar vad du skriver…du verkar vettig och balanserar de som t ex tycker:

Betala aldrig någonting(helst inte ens dina räkningar because the world ows you)! Tar hon den inte i tvåan är hon skräp! Man ska slå och spotta på tjejer de vill de minsann…sånt vet jag asså!

Jahapp sånt vet de…sedan har man ju killar som vet något annat thank God…du är ett exempel verkar det som.

börja PMA lite då? Du är väl också här av en orsak, singelskapet
Citera
2018-03-13, 20:01
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
börja PMA lite då? Du är väl också här av en orsak, singelskapet

Hade du varit anteri hade du redan haft svaret på detta du frågar här.
Citera
2018-03-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Hade du varit anteri hade du redan haft svaret på detta du frågar här.

Konstig mening du. Hur skulle jag kunnat haft svaret på detta bara för att jag är en annan människa, eller menar du kanske rentav att ni redan PM:ar? Isåfall vad kul! Jag tycker genuint ni borde maila med varann, om du vill göra dig lustig över att det inte är lönt, etc tycker jag det känns mycket tråkigt. Kram på dig älsklingsrösten
Citera
2018-03-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knobelsdorff
Och därmed konstigt. Du matchar med en tjej. Sitter med ögonkontakt på biblioteket och du väljer att inte hälsa? Fysaten så sjuk världen har blivit. I'm outta here. Ni får cucka på era tinderanus med roliga meddelanden så gott det går men jag hade nog slängt fram näven och sagt hej. Så sjuk är jag!
Missförstå mig rätt. Jag tycker inte det är bra alls att det är så. Jag är bara realist, och inser hur det faktiskt ser ut.

Folk använder Tinder på olika sätt, då de har olika agendor som jag beskrev. Jag själv ser till att inte ens matcha med folk jag inte skulle vilja skriva till sen ändå, det skulle bara vara slöseri med tid. Nåogt jag ändå drabbas av då motparterna ofta resonerar annorlunda, men jag har iaf minimerat tiden. Skulle jag göra ett misstag så äger jag det och tar bort matchningen.

Själv ser jag Tinder som en av många kanaler att få kontakt med tjejer, och IRL är en annan, osv. Beroende på behov, flyt och humör använder jag de olika mycket, och de utesluter inte de andra. Många andra använder ju Tinder för att de kanske har svårt att ens få möjligheten att få kontakt med någon, eller för att de tycker det är jobbigt IRL osv. Det beteendet reflekteras ju i Tinder. Tjejer kan också vara blyga aspisar.
Citera
2018-03-14, 17:27
Medlem
fabulas avatar
En reflektion. Jag som Tindrat fram och tillbaks ett par år nu, är det bara jag eller har dejtingklimatet på Tinder blivit ännu hårdare bara under det senaste halvåret?

Upplever idag att det mer eller mindre är standard att första-dejterna blir cancellerade i sista sekund. Tydligen är det många akuta sjukdomar som härjar nu, att gå från att må toppen till dödssjuk inom en timme.

Vidare när man dejtar någon så känns det mer eller mindre underförstått att båda träffar andra och tindrar på under tiden. Fick faktiskt inte den här känslan förut. (kanske bara jag som blivit visare)

När någon känner för att de inte vill ses längre verkar det även ha blivit standard att antingen ghosta den andre helt eller sakta strypa hastigheten på svarsfrekvensen så att den andra personen hajar.

Alltså, är ju absolut inga nya företeelser detta, men efter att ha snackat runt en hel del med polare känns det verkligen som det här har eskalerat bara senaste månaderna.

Känns som det blivit junk-food framför TV'n att Tindra helt enkelt. En dejt är mer ett vardagsnöje, typ som att gå och träna.
Citera
2018-03-14, 19:31
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tinder

"Kvinnor å sin sida blir allt kräsnare och mer selektiva, säkra i vetskapen om att de alltid får en respons."

Ja det är f*n kört för oss medelmän nu... xD
Citera
2018-03-14, 21:31
Medlem
ICIVAs avatar
Tips för er som vill köpa gold eller plus, gör det via webbversionen. Plus kostar tex 82kr istället för 99kr på mobilen (per månad). Köper du ett helt år kommer du undan med 450kr istället för 560kr.
Senast redigerad av ICIVA 2018-03-14 kl. 21:36.
Citera
2018-03-15, 04:22
Medlem
Vad är Feed, på tinder? Någon ny grej kan någon förklara
Citera
2018-03-15, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenki
Ok, en snab fråga till tjejer på tinder - skulle ni tänka er att dejta en ryss ?? Ser helt ok ut, utbildat sportig och så vidare
Bara en almänt fråga, er vi från fd soviet är en något att vara extra försiktiga för? ( och nu menar jag inte "flyktingbarn " från Tajikistan mm)

Absolut. Blir alltid glad är jag får matchning med någon ryss.
Citera
2018-03-15, 13:12
Medlem
PottZorKs avatar
Tillbaka på tinder efter några inaktiva månader och blev förvånad över hur få personer som dök upp i mitt flöde. Jag swipade igenom samtliga väldigt fort och då har jag hyfsat bred åldersspann och bor i Göteborg. Tidigare har jag kunnat sitta och svepa i oändligheter nästan.

Har folk övergett appen eller vad är grejen?
Citera
2018-03-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PottZorK
Tillbaka på tinder efter några inaktiva månader och blev förvånad över hur få personer som dök upp i mitt flöde. Jag swipade igenom samtliga väldigt fort och då har jag hyfsat bred åldersspann och bor i Göteborg. Tidigare har jag kunnat sitta och svepa i oändligheter nästan.

Har folk övergett appen eller vad är grejen?

Pröva fake GPS bara flytta lite åt sidan från gbg i kartan behövs inte mycket.
Göteborg funka otroligt bra för mig i december förra året flera matchningar varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in