2014-07-03, 12:48
Medlem
ToxXCssGos avatar
Jag vet inte om jag lägger detta ämnet rätt men isåfall kan någon flytta den.

Okej iallfall köpte jag payday 2 på steam rean och när jag skulle spela det så fyllde inte spelet ut skärmen. Jag körde på högsta resulotion som passade min skärm 1920x1080. Jag använder en BenQ G2420 HD (Digital) och mitt grafikkort heter AMD Readon HD 6770. Men det är inte detta som är problemet. Jag snackade med min kompis om felet och han hade haft samma fel och sa att det var något med att HDMI kabeln inte var så bra till AMD eller något sånt typ. Så han sa att jag skulle byta till DVI för då skulle det fungera. Jag hade inte någon DVI kabel för tillfället så jag satte på en DVI adapter i ena änden på HDMI kabeln och satte DVI adaptern i skärmen och HDMI änden i Datorn. Detta löste då preblemet med Payday 2 och det spelet fyllde ut skärmen.

Nu till det verkliga problemet. När jag sen skulle spela CS:GO som just nu är favoriten så märkte jag mina skins (för dom som inte vet så är det att man kan få skins som man kan sätta på vapnena så att dom ser anorlunda ut) blev suddiga....Asså om det t.ex står en text på vapnet så är texten suddig och det går inte se vad det står. Alla skins blev suddiga och det stör mig något enormt. Jag provade att byta tillbaka till HDMI kabel men det funkade inte utan skinsen var fortfarande suddiga. provade även med en "riktig" DVI kabel ochd det funkade inte.

Kan det vara att jag förstört grafikkortet eftersom att jag använde en adapter?
Någon som vet vad felet kan vara varför dom är suddiga?
Citera
2014-07-03, 13:08
Medlem
rillefl0ws avatar
blanda helst inte olika anslutningar så som dvi -> hdmi osv. kör allt samma om du kör olika monitorer. Se över dina drivrutiner/inställningar för GPU samt kör en systemåterställning innan du fortsätter pilla runt efter problemet.

◾Integrated DisplayPort Output
◾Max resolution: 2560x1600 per display

◾HDMI® (With 3D, Deep Color and x.v.Color™)
◾Max resolution: 1920x1200

◾Integrated Dual-link DVI with HDCP
◾Max resolution: 2560x1600

◾Integrated VGA
◾Max resolution: 2048x1536
Citera
2014-07-03, 13:23
Medlem
ToxXCssGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillefl0w
blanda helst inte olika anslutningar så som dvi -> hdmi osv. kör allt samma om du kör olika monitorer. Se över dina drivrutiner/inställningar för GPU samt kör en systemåterställning innan du fortsätter pilla runt efter problemet.

Jag har redan kollat drivrutiner och just nu är inte en systemåterställning att alternativ.
Om det finns en adapter som gör hdmi till dvi, varför skulle det då inte fungera?
Varför blir det inte normalt om jag byter tillbaka till bara HDMI?
Citera
2014-07-03, 13:27
Medlem
Är det bara texturerna i spel som är suddiga, eller verkar det vara upplösningen som är dålig? Hur ser det ut när du bara är på skrivbordet eller Flashback? Är texten suddig då med?

Någon inställning på spelet kanske har ändrats till "low" eller liknande?
Citera
2014-07-03, 13:42
Medlem
m0nkees avatar
Jag kan inte svara på varför texturerna blivit oklara. Är det endast dina skins eller allt annat också? T.ex text i ett textdokument eller på Flashback?

Skit samma, för jag kan hjälpa dig ta bort den svarta "ramen" som uppstår vid bruk av HDMI.

1. Koppla i HDMI-kabeln och ta bort DVI.

2. Högerklicka på skrivbordet och välj "Catalyst Control Center (CCC)".

3. Leta upp din BenQ-skärm och välj egenskaper för denna.

4. Leta upp alternativet för under och överskanning.

5. Dra överskanning till 0%.

Det kan se lite olika ut beroende på vilken version av CCC du har men med lite sunt förnuft bör du hitta rätt, annars får du säga till.
Senast redigerad av m0nkee 2014-07-03 kl. 13:57.
Citera
2014-07-03, 14:55
Medlem
ToxXCssGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Jag kan inte svara på varför texturerna blivit oklara. Är det endast dina skins eller allt annat också? T.ex text i ett textdokument eller på Flashback?

Skit samma, för jag kan hjälpa dig ta bort den svarta "ramen" som uppstår vid bruk av HDMI.

1. Koppla i HDMI-kabeln och ta bort DVI.

2. Högerklicka på skrivbordet och välj "Catalyst Control Center (CCC)".

3. Leta upp din BenQ-skärm och välj egenskaper för denna.

4. Leta upp alternativet för under och överskanning.

5. Dra överskanning till 0%.

Det kan se lite olika ut beroende på vilken version av CCC du har men med lite sunt förnuft bör du hitta rätt, annars får du säga till.

jag använder mig av AMD vison engine control center
Citera
2014-07-03, 15:51
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxXCssGo
jag använder mig av AMD vison engine control center

Det där är en sådan mariginal som jag antog att du kunde lista dig förbi. Namnet spelar inte så stor roll:

http://superuser.com/questions/57239...control-center
Citera
2014-09-04, 18:42
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee

Tjena! Jag har problemet att texten är oklar, dock endast på flashback.. Alla andra sidor och spel har samma klarhet som innan. Detta hände idag när jag startade igång datorn, någon aning om vad det kan vara? Kör DVI
Citera
2014-09-06, 11:18
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Tjena! Jag har problemet att texten är oklar, dock endast på flashback.. Alla andra sidor och spel har samma klarhet som innan. Detta hände idag när jag startade igång datorn, någon aning om vad det kan vara? Kör DVI

Haha, weird.

Testa att ta en printscreen på flashback och kolla i paint. Är den suddig där med?

Testat FB i en annan webbläsare?

Startat om datorn?
Citera
2014-09-06, 12:55
Medlem
m0nkees avatar
Nu blir det förvisso dubbel här men jag kan inte redigera längre.

Testat detta https://www.flashback.org/sp50223253?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in