Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-07-03, 12:15
Bannlyst
Har ni det?

jag tycker det skulle vara kul att ta ett lång nån gång för att se men jag har alltid haft pengar att köpa min bostad eller bil direkt och då har jag inte tagit lån även fast det verkar lite spännande men jag kanske bara ska se mig som lyckligt lottad.

jag bodde alltså i stockholm när jag var lite med mina föräldrar men när dom dog så fick jag 8 miljoner för huset och köpte en lägenhet för 150 000kr i en midre stad, där fick jag ett hyfsat dåligt jobb men det räcker gott för månadskostnaden och ca 8 tusen kr över varje månad som jag kan spendera på vad jag vill.

ska jag vara glad som slipper ta lån?
Citera
2014-07-03, 12:38
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Självklart ska du vara glad för att "slippa" ta lån.

I vissa fall kan det vara bättre att ta lån och investera pengarna istället (speciellt nu med låg bolåne-ränta)
Men i ditt fall där du bara verkar ha en lägenhet för 150 000 så spelar det knappast någon roll.

Sedan vet jag inte riktigt vad som kan tänkas vara spännande med att ta lån, träffa bankpersonal?
Citera
2014-07-03, 12:42
Medlem
Är det för idiotisk fråga? Är det en seriöst ställd fråga eller endast en chans för dig att säga "kolla på mig jag har cash" ?
Citera
2014-07-03, 12:58
Medlem
LadyDreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltelleringetelr
Är det för idiotisk fråga? Är det en seriöst ställd fråga eller endast en chans för dig att säga "kolla på mig jag har cash" ?

Haha tänkte samma som dig ! Mest uppmärksamhets kåta tråden någonsin.
Citera
2014-07-03, 12:59
Medlem
Mattelols avatar
Det vore väl märkligare om du hade behövt ta ett lån om du sitter på åtta miljoner?
Citera
2014-07-03, 15:29
Medlem
Du har haft "tur" rent ekonomiskt med dina 8 miljoner. Fram tills nu har jag aldrig köpt något på avbetalning eller tagit lån, men nu har jag faktiskt tagit ett bostadslån. Hade jag kunnat slippa hade jag gjort det, men det var en nu eller aldrig situation. Har inget topplån i alla fall. (observera att jag aldrig tagit något abonnemang med tillhörande elektronik heller).
Citera
2014-07-03, 15:38
Medlem
Mitt råd till TS är att han lever snålt och sparar pengarna. Med tanke på hur illa han skriver så tror jag inte att han har något jobb. Kan också vara så att han är uppmärksamhetskåt som övriga här inne påpekat
Citera
2014-07-03, 15:45
Medlem
LadyDreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Mitt råd till TS är att han lever snålt och sparar pengarna. Med tanke på hur illa han skriver så tror jag inte att han har något jobb. Kan också vara så att han är uppmärksamhetskåt som övriga här inne påpekat

Han är en drömmare kanske?
Citera
2014-07-03, 15:48
Bannlyst
Dom flesta behöver inte ta lån förrän dom köper hus. Känner nog ingen under 25 som har tagit lån eller haft skulder.
Citera
2014-07-03, 15:55
Medlem
Troll!
Den 7 juni var du desperat efter jobb för 70 spänn i timmen. Och nu sitter du på åtta millar cash!
Gå nu iväg och hämta ut receptet på apoteket. Du har väl förstås frikort...

Citat:
jobb i Ödeshög/Motala?
Hej har hittat en lägenhet där och ska bo med en vän, totala månadskostnaden kommer vara ca 5k per skalle så vi måste ta varsitt dåligt underbetalt jobb för att klara det, nu till frågan, hur svårt är det att hitta ett dåligt underbetalt j
Skitjobbigt i en ort som många flyttar från för att det inte finnas jobb. Det kan vara så lågt som 70kr i timmen

(FB) jobb i Ödeshög/Motala?
Citera
2014-07-03, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDread
Haha tänkte samma som dig ! Mest uppmärksamhets kåta tråden någonsin.
okej alltså sorry försöket inte skryta känns bara som om jag tagit en genväg liksom, inte tjänat ihop dessa pengar själv precis, aldrig pendlat till jobbet eller liknande. syftade mest på att jag aldrig varit med om dessa rutiner som att betala skulder eller stå i bilkö som alla pratar om hela tiden men jag antar att det bara är en bra sak.

jag hade väl en jävla tur antar jag, det har alla vars föräldrar hade en stor villa i stockholm också antar jag.
Citera
2014-07-03, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Troll!
Den 7 juni var du desperat efter jobb för 70 spänn i timmen. Och nu sitter du på åtta millar cash!
Gå nu iväg och hämta ut receptet på apoteket. Du har väl förstås frikort...

(FB) jobb i Ödeshög/Motala?
ja vadå? för det förstå är det inte cash, för det andra, varför skulle ja ginte kunna bo i ödeshög om jag hade 8 millar. dom växer på bra på banken och jag har ca 7,5 millar kvar efter hus och bil. bättre en att ha 200 000 kr kvar efter hus och bil på ett flott ställe eller vad säger du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in