2014-07-02, 22:58
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Jag tycker i ärlighetens namn att detta låter fel.

Precis lika fel som att tvångskvotera in kvinnor i styrelser och andra tvångsregleringar ang. vilka företag får anställa.

Alla juridiska personer ska ha rätten att självt bestämma vad som är bäst för dom självt. Inklusive företag.
Citera
2014-07-02, 23:10
Medlem
Fy fan vilken sjuk tråd! Så jag som kvinna ska inleda en relation med en man för att vara snäll?? För att göra någon lycklig? Att jag (som kanske inte vill ha någon kärleksrelation öht) troligtvis blir olycklig är enligt ditt resonemang alltså helt oväsentligt? Troligtvis blir inte heller mannen lycklig om inte jag är lycklig. Jävligt långt inlägg som är pinsamt dåligt genomtänkt.
Citera
2014-07-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gross99
Jag tycker det ska vara en rättighet. Finns en massa rättigheter på alla möjliga olika områden men när det gäller just detta finns ingen solidaritet överhuvudtaget. Det är inte värdigt ett modernt samhälle att så många vanliga snälla killar ska tvingas leva i ofrivillig ensamhetsmisär.

Nu kommer någon egofeminist snabbt och ska påpeka att ingen ska tjej tvingas vara ihop med någon de inte finner attraktiv. Men jag menar att det ska de visst. För tjejer har inga incitament att vara ihop med en vanlig snäll kille när systemet ser ut som det gör idag. Och har de inga incitament till att ha ihop det med en vanlig snäll kille kommer de aldrig göra det och det gör de heller aldrig idag

En rättighet för några är i många fall en inskränkning för andra men det är ändå något man bestämmer för att de ska gynna majoriteten. Så funkar samhället normalt på andra områden men vad gäller just detta lämnas vanliga snälla killar till att ruttna i sin ensamhet.

Antingen är du dum i huvudet på riktigt eller så är du bara ute efter att provocera. Din mamma måste vara stolt över dig.
Citera
2014-07-02, 23:22
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Fy fan vilken sjuk tråd! Så jag som kvinna ska inleda en relation med en man för att vara snäll?? För att göra någon lycklig? Att jag (som kanske inte vill ha någon kärleksrelation öht) troligtvis blir olycklig är enligt ditt resonemang alltså helt oväsentligt? Troligtvis blir inte heller mannen lycklig om inte jag är lycklig. Jävligt långt inlägg som är pinsamt dåligt genomtänkt.
Japp, FBs snälla killar har talat.

Frågan är... Är dessa killar lika sugna på detta ifall det visar sig att dom tvångskvoteras in till en 150kg+ tjej? Inte för att jag dömer efter vikt, men vill se att det inte är hyckleri bakom detta.
Citera
2014-07-02, 23:45
Medlem
Fettbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasketPuppeteer
Japp, FBs snälla killar har talat.

Frågan är... Är dessa killar lika sugna på detta ifall det visar sig att dom tvångskvoteras in till en 150kg+ tjej? Inte för att jag dömer efter vikt, men vill se att det inte är hyckleri bakom detta.
Så en snäll normal kille är jämförbar med en tjej på 150kg (onormal btw.)
Det säger något om din manssyn.
Citera
2014-07-02, 23:49
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Otroligt inlägg, TheMiracle.

Synd att jag kom sent hit, hade varit kul att ha det andra inlägget efter dig och kunnat förutspå whiteknightsen och egofemisarnas nedslag.

Den äcklige Burros var snabbt på plats och vomerade ut odödligt bevismaterial kring sin IQ.

Men intressantast hittils är:

Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Har du rökt på och fått någon uppenbarelse av det våta slaget?

Så det skulle inte vara "sjukt och snedvidet" om "männen kommer överens om att dela lika på kvinnorna"?

Ett seriöst förslag från min sida är att du och gross99 och de andra snälla pojkarna tar ert pick och pack och flyttar till Pakistan. Där har det väl en kultur som liknar den du föreslår.

Notera hur EF:n inte med ett ord berör sakfrågorna. Endast hätsk retalliation. Eftersom vi (jag) vet hur helig rätten att inte nöja sig med annat än män som är minst ett snäpp attraktivare än sig själv för EF, så är ju överraskningsmomentet begränsat.

Det är ju nämligen det som ditt inlägg manar till. Lösningen på problemet är att kvinnor accepterar män på sin egen nivå. Detta leder så länge könsfördelningen tillåter det till problemet undanröjs.

Men som du märker är ju detta ett förslag värre än tvåltillverkning av judar. Fruktansvärt. Ett samhälle där kvinnan inte tillåts vara elitist.
Va, ska jag fempoängiga brud måsta nöja mig med en fempoängskille? Hemska öde. Jag tar hellre livet av mig.
Citera
2014-07-02, 23:59
Medlem
Aj-am-1teds avatar
Trollar du? Du anser det alltså vara en moralisk skyldighet att ni män delar lika på oss kvinnor, men du nämner ingenting om det omoraliska i att hantera oss som handelsvaror, att totalt köra över våra känslor och våra fria viljor?

Och hur i allsin dar hade du tänkt genomföra detta rent praktiskt? Bra provocerande trollförsök men mig lurar du inte.
Citera
2014-07-03, 00:02
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettback
Så en snäll normal kille är jämförbar med en tjej på 150kg (onormal btw.)
Det säger något om din manssyn.
Nej, det säger något om att dessa personer inte tänkt ut att systemet även måste fungera åt det motsatta hållet. Ibland måste män offra sig för kvinnor dom inte finner attraktiva. För detta är vad som kommer hända. Folk från båda könen kommer att dra nitlotter. Frågan är om dessa "snälla" killar är villiga att dra en sådan nitlott.

För övrigt, när man säger "snäll kille" på FB så vet du antagligen lika väl som mig vilken kategori utav män det snackas om. Snubbar som sitter inne hela veckan för att sedan gå ut på krogen och sitta i ett hörn och sedan åka hem och gråtrunka och skriva en tråd på FB om hur hemska alla kvinnor är för att dom ligger med bad boys över dom. Tycker du verkligen att dessa män är bättre än 150+ kvinnor? Det säger en hel del om hur ytlig du är ifall du anser det.
Citera
2014-07-03, 00:17
Medlem
Ufojesuss avatar
Lite konstigt att 90% av inläggen börjar förfära sig över tvång när det är ganska solklart vad TS menar.

Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Kräsenheten hos dagens svenska kvinnor är inte något normaltillstånd utan ett resultat av olika kulturella faktorer som går att förändra om man skulle vilja det.
[...]
Det är när sexualiteten släpps fri och den monogama normen sätts ur spel som kvinnors hypergami aktiveras. Om samhällsnormen var att man skaffar sig en enda livskamrat att bilda familj med och förkastar sex och lösa relationer som ren underhållning så skulle det i princip finnas en åt alla. Kvinnorna skulle inte ha möjlighet att vara kräsna längre då utbudet av tillgängliga män begränsas.

Man ska helt enkelt arbeta för att göra det socialt oattraktivt att knulla runt. Inget direkt svårt koncept att förstå.
Citera
2014-07-03, 00:19
Medlem
hakro807s avatar
Faktiskt oerhört intressant och välskriven inledning eftersom den berör inte bara ensamhet utan filosofin bakom hela vårt samhälle, ett samhälle där vi i hög utsträckning förväntas ta hand om varandra. Om vi alla har rätt till vitala saker som tak över huvudet, mat och sjukvård men även mindre viktiga saker som elljusspår och gratis bibliotek - vad säger att samhället inte också har en skyldighet att förse ensamma människor med olika former av mänsklig kontakt, emotionell såväl som fysisk. Det borde givetvis i första hand vara individens ansvar precis som hälsa, jobb och ekonomi är, men trots det har vi en mängd olika instanser som fånger upp indivder som av olika anledningar inte klarar av att konkurrera eller av andra anledningar hamnat på obestånd.

Det var lite filosofi. Nu till den gråa vardagen.

Det är mycket möjligt att samhället som helhet skulle må gott av att med mer kraft uppmuntra ett mer traditionellt familjeliv. Jag talar inte om en löplina mellan spis och säng för kvinnan, lika lite som jag talar om 12-timmarspass på fabriken för mannen. Utan om att skapa en situation där i praktiken alla tidigt i livet kan finna en partner och hålla fast vid denne, där 30-åriga män inte drar sig tillbaka och jämngamla kvinnor fortsätter leva singelliv med tillfälliga partners, de som TS benämnar alfahanar. Vi har trots allt under det senaste seklet sett en mängd store reformer (t.ex. miljonprogrammet, den sociala ingenjörskonsten) som såhär i efterskott var ganska misslyckade, hur vår syn på partnerskap har utvecklats kan vara en av dessa överdrifter.

Klockan är mycket, men ska bli intressant att följa diskussionen och hoppas att den inte direkt urartar till vilda anklagelser från bägge hållen.
Citera
2014-07-03, 00:23
Bannlyst
Så, ska paren paras ihop efter liknande utseende eller liknande sociala status?
Citera
2014-07-03, 00:25
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Lite konstigt att 90% av inläggen börjar förfära sig över tvång när det är ganska solklart vad TS menar.

Man ska helt enkelt arbeta för att göra det socialt oattraktivt att knulla runt. Inget direkt svårt koncept att förstå.
Jo fast sedan har vi ju delen där TS skriver tydligt att han anser att alla män ska komma överens om att dela lika på kvinnorna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in