2014-07-01, 23:11
Medlem
Anatomens avatar
Tjena,

Har tänkt öppna ett eget aktiebolag med inriktning försäljning av halsband och kläder online.

Har dessvärre ett ganska långt avstånd till närmaste bankkontor och jag fick höra av en bekant att man kan öppna det online om man är kund där redan vilket jag är, men jag hittar inte vart?
Har dem tagit bor denna tjänst från online på grund av alla bedrägerier eller vad händer?

Tack på förhand.
Citera
2014-07-02, 17:34
Medlem
Har du telefonbanken så kan du alltid ringa så hjälper de dig med i princip allt. I ditt fall så kommer du behöva E-handelspaketet som de har att erbjuda, vore faktiskt bra ifall du tog dig tiden att boka en tid med en företagsrådgivare på ett kontor, så att ni kan gå igenom de bitarna. Annars så är jag nästan säker på att de löser allt via telefon, saknar du telefonbank så kan du ordna det via din internetbank.

Är allt klart i bolagsverket?
Citera
2014-07-03, 22:09
Medlem
Anatomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelete1992
Har du telefonbanken så kan du alltid ringa så hjälper de dig med i princip allt. I ditt fall så kommer du behöva E-handelspaketet som de har att erbjuda, vore faktiskt bra ifall du tog dig tiden att boka en tid med en företagsrådgivare på ett kontor, så att ni kan gå igenom de bitarna. Annars så är jag nästan säker på att de löser allt via telefon, saknar du telefonbank så kan du ordna det via din internetbank.

Är allt klart i bolagsverket?

Nej tyvärr inte ännu, håller bara på och kolla runt med allting så att alla pusselbitarna faller på plats innan jag drar igång.

Hur får jag kontakt med Swedbank på telefonbanken isåfall?
Vad kommer dem vilja prata om osv? Hur snabbt kan dem fixa ett företagskonto till mig?
Har BANK-ID på fil så det borde jag kunna verifiera mig med eller?
Är det verkligen nödvändigt med en företagsrådgivare? Allt jag vill ha är ett bankkonto så jag kan ta emot mina betalningar via online shoppen.

Mvh
Citera
2015-02-18, 00:24
Medlem
Anatomens avatar
*BUMPAR DENNA*

Ska nu äntligen ta och öppna mitt aktiebolag så har fyllt i nästan alla uppgifter på verksamt förutom något bankintyg som jag måste skaffa, nu till min fråga är det första man gör att man ringer banken och bokar tid för att öppna företagskonto? Vad behöver man ta med sig?

Tycker det verkar lite konstigt att bara gå in där med ett leg bara och säga att man ska öppna konto bara, ska givetvis ringa och fråga imorgon när det är öppet men hade bara varit kul att veta.

Mina uppgifter som jag fyllt i på verksamt vet ju knappast banken om för det är ju inte offentligt ännu.
Citera
2016-09-26, 17:10
Medlem
hehejadus avatar
Gammal tråd men vill dela med mig av min upplevelse av Swedbank...

Jag håller på att starta upp ett aktiebolag och behöver fixa ett företagskonto. Då min nuvarande bank (Länsförsäkringar) har varit riktigt dålig med att hjälpa mig med detta bestämde jag mig för att byta bank helt och hållet. Efter att ha läst en hel del om olika banker så slutade det med Swedbank.

Jag gick till deras närmaste företagskontor, fick fylla i två blanketter, ett för privatkonto och ett för mitt företag. Hela processen var väldigt smidig, jag blev bra bemött i receptionen så fick en bra vibe av banken.

För någon dag sen blev jag uppringd av en äldre kvinna från Swedbank som ville veta mer om mig och mitt blivande företag. Berättade om min situation, att jag bott hemma hos päronen dom senaste två åren och bara köttat digital marknadsföring för att lära mig allting. Hon frågade vilka kurser jag gått på, berättade att jag är 100% självlärd och det var ungefär där hon verkade tappa intresset för mig.

Jag berättade att jag har startat flera "testprojekt" med väldigt bra resultat samt att jag träffat företag som vill köpa mina tjänster. Jag skulle med andra ord kunna börja tjäna pengar samma dag som företaget godkänns. Tyvärr verkade det inte vara relevant för henne.

Efter det frågade hon om min inkomst, eftersom jag bara pluggat konstant i två har jag inte tagit någon anställning någonstans utan levt på mina sparpengar samt det jag ärvt. Har minimalt med utgifter så har klarat mig väldigt bra. Jag vet att det här inte är något ovanligt, har pratat med många som slutar sitt jobb för att förverkliga sina drömprojekt.

Hon nekade min ansökan p.g.a två anledningar, dels för jag inte har en fast inkomst men också för jag inte är kund hos dom, liksom va? Jag vill bli er kund och byter därför bank till er, är inte det tillräckligt?

Även pratat med en kollega som ville låna pengar från Swedbank men fick avslag eftersom han inte var kund (han ville bli deras kund).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in