• 1
  • 2
2014-07-01, 22:49
Bannlyst
Döden är inte som vissa tror, det är inte slutet.
Det man kan kalla livets essens, det som gör oss till levande varelser är odödligt och det har alltid varit odödligt.

När du dör så kommer du inte behöva uthärda evigt mörker, för det är inte en upplevelse.
När du dör så är väl det uppenbart att du kommer återgå till det du alltid har varit.

Något som inte ens mänskligt språk kan förklara exakt i ord, Språk och logik är begränsat.
Det är bara något man själv inser. Du kan kalla det ett uppvaknande...

Jag bryr mig inte om din personliga historia, jag bryr mig inte om dina drömmar, Jag bryr mig inte heller om du inte tror på mig.

Det är inte det viktiga, det viktiga är att du accepterar att döden är lika fint och naturligt som födelse och att DU inom en snar framtid kommer dö kroppsligt/personligt
Senast redigerad av Softista 2014-07-01 kl. 23:01.
Citera
2014-07-01, 22:55
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Intressant! Men hur kan du veta allt detta? Kan du beskriva mer konkret vad som händer eller är det omöjligt att beskriva med saker och ting på det humana planet?
Citera
2014-07-01, 23:05
Medlem
Perfectscores avatar
När människan dör ut så är det kört.
Citera
2014-07-01, 23:09
Medlem
retrospectives avatar
Blogg.
Citera
2014-07-01, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
Intressant! Men hur kan du veta allt detta? Kan du beskriva mer konkret vad som händer eller är det omöjligt att beskriva med saker och ting på det humana planet?
Tack för ditt svar

Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
Men hur kan du veta allt detta
1 Om jag skall besvara det så skulle jag först gärna vilja veta hur du förklarar
vem du själv är egentligen?
Hur definierar vi oss själva idag ?

Jag menar när man får frågan " Vem är du? " av en annan människa, varför är det alltid så svårt att besvara det? Visst jag skulle kunna besvara frågan i stil med något inlärt som.

" Jag heter Anders Andersson bor på Lakritsgatan 1, jag tjänar 30.000 kr i månaden och jag kör en BMW, jag har 2 barn och en fru och är 45 år " Men är det där verkligen " jag "??

Jag likt många andra känner/förstår väl av att det finns något djupare inom oss som inte går att beskriva med språk eller i ordform, som att allt det yttre egentligen är en Illusion.
Senast redigerad av Softista 2014-07-01 kl. 23:14.
Citera
2014-07-01, 23:15
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softista
vem du själv är egentligen?
Hur definierar vi oss själva idag ?

Jag är en liten del av jordens totala massa?
Citera
2014-07-01, 23:50
Medlem
Deprimerande tanke. Att vara tvungen att leva. Det går inte att komma från på något sätt. Man är fast. Vad ska man göra under evigheters evigheter? När ska man få vila ut?
Citera
2014-07-01, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvenne
Deprimerande tanke. Att vara tvungen att leva. Det går inte att komma från på något sätt. Man är fast. Vad ska man göra under evigheters evigheter? När ska man få vila ut?
Är väl kanske din attityd som också smittar av sig på hur du tänker angående det jag skrev?
Du väljer själv hur du ska reagera känslomässigt till nya saker du inte tänkt på tidigare.
Citera
2014-07-01, 23:57
Medlem
Japands avatar
Intressant, jag utgår ifrån att du är inspirerad av Alan Watts då du använder hans ord. Vill du utveckla diskussionen mer?
Citera
2014-07-02, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japand
Intressant, jag utgår ifrån att du är inspirerad av Alan Watts då du använder hans ord. Vill du utveckla diskussionen mer?
Ja Alan Watts har inspirerat mig mycket , Alan Watts blev ju i sin tur inspirerad av människor som levde före honom, så jag har bara tagit emot kunskapen.
( likt en fackla som skickas vidare mellan generation till generation )
Citera
2014-07-02, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japand
Vad är din åsikt angående " The difference between ignorance and knowing is just a minute shift in perception. "
Citera
2014-07-02, 00:30
Bannlyst
Det är en bra inställning. Du lär ju aldrig bli besviken i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in