2014-07-01, 19:01
Medlem
Under i princip varje reklampaus under TV4s vm sändningar så spelas en Volvoreklam där nån brud pratar om helt obegripliga grejer i en ''filosofisk'' stämma.. Kan någon förklara för mig vad de vill ha sagt med reklamen och vad som är budskapet? I mina ögon är det en av de sämsta reklamfilmerna jag sett från ett företag som Volvo.. Vad anser ni?
Citera
2014-07-01, 19:29
Medlem
junazs avatar
"Nån brud" är i det här fallet artisten "Robyn" Carlsson. Reklamen i sig är dock fullständigt obegriplig och helt värdelös.
Citera
2014-07-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
"Nån brud" är i det här fallet artisten "Robyn" Carlsson. Reklamen i sig är dock fullständigt obegriplig och helt värdelös.

Mm jag misstänkte detta men var inte helt säker.. Den där frisyren verkar vara jävligt hipp bland tjejerna nuförtiden..
Citera
2014-07-01, 20:09
Bannlyst
Förstår inte riktigt vilken målgrupp Volvo siktar in sig på i den reklamen. Det kanske inte spelar någon roll när halva Sverige redan har en Volvo. Kan inte tänka mig att Zlatan, Swedish House Mafia och återvinnings-Robyn gillar Volvo speciellt mycket, de kan enkelt skaffa sig något bättre.
Citera
2014-07-03, 16:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Ja den är värdelös, men det är å andra sidan 95 % av all marknadsföring. Det underliggande budskapet är dock inte så svårt att identifiera:

- Känd person

- 18 - 35 år

- Kvinna

- Miljömedveten

Volvo vill understryka att de är ett livsstilsval även för den som tillhör ovanstående grupper.

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Förstår inte riktigt vilken målgrupp Volvo siktar in sig på i den reklamen. Det kanske inte spelar någon roll när halva Sverige redan har en Volvo. Kan inte tänka mig att Zlatan, Swedish House Mafia och återvinnings-Robyn gillar Volvo speciellt mycket, de kan enkelt skaffa sig något bättre.

Med tanke på att Volvo alltid identifieras med ett val för medelålders som stannat, vill de markera att de även är ett val för de framgångsrika och de som utvecklas.

Med andra ord: Vi är fortfarande säkra, men på ett spännande sätt.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-07-03 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in