Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-01, 17:32
Medlem
bloodymaryjanes avatar
En fråga till er som är schizofrena och hör röster, låter rösterna ni hör lika verkligt som om någon pratar med dig på riktigt?
Citera
2014-07-01, 20:18
Medlem
AnotherBricks avatar
För mig kan det vara så att den delen av mig som berordrar mig att göra saker medans någon annan del av mig anser sig vara helt utom räckhåll för några åsikter överhuvudtaget.

Ett väldigt invecklat koncept....
Citera
2014-07-01, 21:47
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Hahaha för tråden..

Här har du hur det är TS.

https://www.youtube.com/watch?v=KYHVbLLO2bU

https://www.youtube.com/watch?v=s9MszVE7aR4

Tror det är denna länk du menade
Senast redigerad av captengrogg 2014-07-01 kl. 21:50.
Citera
2014-07-02, 16:13
Bannlyst
E ej scizo men pratar i/med anden och eftersom jag har Jesus som Gud går det bra. Faktiskt blev jag utsläppt från psyket lagom innan de skulle sätta scizodiagnos, tror jag. Kan bli lite lustigt ibland när han pratar i åskan eller 'alltet' för jag tror att alla människor hör.
Citera
2014-07-02, 19:39
Medlem
Är alla schizofrena lika mycket inriktade på religiösa grejjer? många verkar prata om gud jesus osv. varför äre så ?
Citera
2014-07-02, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Är alla schizofrena lika mycket inriktade på religiösa grejjer? många verkar prata om gud jesus osv. varför äre så ?
Därför att somliga av oss förstår att det inte alltid är ens egna tankar man hör. Det jag tycker är mer intressant är att de/vi som har Jesus som Gud mår bättre. Satans anden är ens gud annars, tror jag, och han spelar på ens tankar mycket.
Citera
2014-07-03, 20:38
Medlem
Kate80s avatar
En massa trams om morse och rövarspråk osv raderat. Den som tramsar vidare får varning.//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in