Lyckades nyligen komma over en trasig dator av en van. Kunde fixa hardvaru problemet men forsoker nu installera en ny kopia av windows 7. Kan tyvarr inte hur jag an forsoker fa den att boota up fran cd:n.
Har stallt in boot ordningen men nar jag startar datorn sa laddar den bara i ett tag sen kommer det vanliga windows upp. Datorn ar inkoppt ochy anvand i tyskland tidigare sa jag kan inte forsta allt om jag gar in i windows. Finns det nagot som jag kan ha missat som jag maste gora for att det ska fungera?
Har kollat sa att dvdn fungerar som den ska men det verkar vara nagot konstigt med datorn som inte gor som jag vill.
Skriv garna om ni behover mer information eller om jag ska vanda mig till en annan del av forumet.
Det som åtgärdades var DC strömfördelaren som var bränd. Lyckligtvis var det en separat del till skillnad på många andra bärbara. Inga andra delar är utbytta.
Kan nämna och så att jag har utförd denna proceduren (ominstallation av os) på ett flertal både bärbara och stationära datorer. Har troligtvis inte missat något basalt även om jag inte kan garantera något.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!