2014-07-01, 06:52
Medlem
Lyckades nyligen komma over en trasig dator av en van. Kunde fixa hardvaru problemet men forsoker nu installera en ny kopia av windows 7. Kan tyvarr inte hur jag an forsoker fa den att boota up fran cd:n.

Har stallt in boot ordningen men nar jag startar datorn sa laddar den bara i ett tag sen kommer det vanliga windows upp. Datorn ar inkoppt ochy anvand i tyskland tidigare sa jag kan inte forsta allt om jag gar in i windows. Finns det nagot som jag kan ha missat som jag maste gora for att det ska fungera?

Har kollat sa att dvdn fungerar som den ska men det verkar vara nagot konstigt med datorn som inte gor som jag vill.

Skriv garna om ni behover mer information eller om jag ska vanda mig till en annan del av forumet.

Tack pa forhand for alla svar.
Citera
2014-07-01, 08:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner hårdvarufel. Vad för sorts fel har du åtgärdat? Har du bytt ut olika komponenter? Har du monterat en ny HDD?
Citera
2014-07-02, 02:00
Medlem
Det som åtgärdades var DC strömfördelaren som var bränd. Lyckligtvis var det en separat del till skillnad på många andra bärbara. Inga andra delar är utbytta.

Kan nämna och så att jag har utförd denna proceduren (ominstallation av os) på ett flertal både bärbara och stationära datorer. Har troligtvis inte missat något basalt även om jag inte kan garantera något.
Citera
2014-07-02, 06:22
Medlem
Jag har efter manga timmars efterforskning lyckats fa det att fungera. Tack för all hjälp!
Citera
2014-07-02, 11:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bra att det ordnades sig till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in