Citat:
Ursprungligen postat av
Menar
Så gjort slut med mitt ex som.jag var ihop med i 4 år. Vi dejtade aldrig, träffades genom gemensamma och sen.bang boom.typ..
Men nu har jag snackat med en brud lite online men hon är typ sämst på att prata känns det som. Försöker starta massa konversationer / lekar m.m. för att lära känna varandra..
Men hon typ dödar dem ganska omgående. Ställer knappt några frågor tillbaka etc
Känns som hon knappt är intresserad typ ( bara kollat på min profil 1 gång tex ) men vill ändå träffas (hon har inte inlett en enda konversation eller ställt en fråga som.jag inte atällde först )
Alltså, inte för att döda din dröm men är det verkligen en sådan tjej du vill spendera din framtid med? Fine, det är helt okej att gå på dejten och kolla läget - hon kanske är helt okej på att snacka när hon får prata face to face.
Vad du ska prata om? Jag brukar ha en standardlista, typ följande:
Vad jobbar du med/pluggar du/gör du om dagarna? (kallprat)
Vad gör du på fritiden? (kallprat)
Om du fick drömma, vad skulle du jobba med? (säger mycket om deras mål med livet osv)
Semesterplaner?
Vilken är årets höjdpunkt för dig?
Vad är det roligaste minnet du har från livet hittills? (omformulera denna dock, det där låter som att du ska mörda henne!)
Har du rest mycket? Om ja - vilket är roligaste reseminnet?
Vilken är favoritplatsen du varit på?
Det där var bara några mer eller mindre bra frågor som jag tog från bakhuvudet.
Målet är inte att du ska förhöra henne, målet är att konversationen ska flyta på. Svarar hon inte tillbaka eller håller igång samtalet så kommer det aldrig att fungera i längden, så då skulle jag vara ärlig och säga till henne att "du är söt osv, men vi har ingen kemi och det här fungerar tyvärr inte".
Funkar snacket så är det bara att ställa följdfrågor om allt hon säger. Det går att utveckla allt som hon säger, be henne förklara varför hon tycker si eller så, fråga henne varför hon inte tycker X osv.