2014-06-30, 22:44
Avslutad
Så gjort slut med mitt ex som.jag var ihop med i 4 år. Vi dejtade aldrig, träffades genom gemensamma och sen.bang boom.typ..

Men nu har jag snackat med en brud lite online men hon är typ sämst på att prata känns det som. Försöker starta massa konversationer / lekar m.m. för att lära känna varandra..

Men hon typ dödar dem ganska omgående. Ställer knappt några frågor tillbaka etc
Känns som hon knappt är intresserad typ ( bara kollat på min profil 1 gång tex ) men vill ändå träffas (hon har inte inlett en enda konversation eller ställt en fråga som.jag inte atällde först )

Jag vet nu fan inte vad vi ska prata om.. ueff jag vet inte vad jag vill med tråden.. lite messy men söker väl råd angående första dejt antar jag. Är detta ett normalt betende bland tjejerna eller vad?

Ps. Trött och på mobilen så ev. Stav fel.
Senast redigerad av Menar 2014-06-30 kl. 22:46.
Citera
2014-06-30, 22:48
Medlem
James91s avatar
Hon kanske inte är så sugen på att lära känna dig och mer sugen på att knulla.
Citera
2014-06-30, 22:52
Medlem
blodigdiarres avatar
Politik och religion är bra samtalsämnen. Kroppsfunktioner funkar bra också. Och sjukdomar. Och glöm inte vädret.
Senast redigerad av blodigdiarre 2014-06-30 kl. 22:55.
Citera
2014-06-30, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Hon kanske inte är så sugen på att lära känna dig och mer sugen på att knulla.
Kan ju hoppas? Men känns udda att jag ska till hennes stad (tar 50min) när hon bor hemma och jag bor själv. Lät henne välja.
Citera
2014-06-30, 23:01
Medlem
MellanslagX2s avatar
Varför vill du träffa tjejen om hon verkar så ointresserad av dig? Hade hon varit intresserad av dig hade hon redan ställt en massa frågor och fått en liten hint om vem du är.

Är hon lika ointresserad i verkligheten och bara sitter och väntar på att du ska säga något kommer hela dejten vara dödsdömd och bara slöseri med tid
Citera
2014-06-30, 23:01
Medlem
Stav fel, haha.

Ont: Antingen har hon bara sociala svårigheter eller är hon inte intresserad. Lär känna henne så lär nog nervositeten/stelheten släppa för henne.

Snacka om maten eller något om ni ska äta något. Fråga vad hon vill ha osv, låtsas som att du är bra på mat och så (Inte besserwisser aktigt utan mer charmigt, på en nivå som varken blir wannabe eller allan-ballan aktigt.
Citera
2014-06-30, 23:02
Bannlyst
Prata om man bör mäta kuken ifrån blygdbenet eller ifrån undersidan, ta det vidare naturligt efter det.

Ärligt..
Citera
2014-06-30, 23:06
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menar
Så gjort slut med mitt ex som.jag var ihop med i 4 år. Vi dejtade aldrig, träffades genom gemensamma och sen.bang boom.typ..

Men nu har jag snackat med en brud lite online men hon är typ sämst på att prata känns det som. Försöker starta massa konversationer / lekar m.m. för att lära känna varandra..

Men hon typ dödar dem ganska omgående. Ställer knappt några frågor tillbaka etc
Känns som hon knappt är intresserad typ ( bara kollat på min profil 1 gång tex ) men vill ändå träffas (hon har inte inlett en enda konversation eller ställt en fråga som.jag inte atällde först )

Alltså, inte för att döda din dröm men är det verkligen en sådan tjej du vill spendera din framtid med? Fine, det är helt okej att gå på dejten och kolla läget - hon kanske är helt okej på att snacka när hon får prata face to face.

Vad du ska prata om? Jag brukar ha en standardlista, typ följande:

Vad jobbar du med/pluggar du/gör du om dagarna? (kallprat)
Vad gör du på fritiden? (kallprat)
Om du fick drömma, vad skulle du jobba med? (säger mycket om deras mål med livet osv)
Semesterplaner?
Vilken är årets höjdpunkt för dig?
Vad är det roligaste minnet du har från livet hittills? (omformulera denna dock, det där låter som att du ska mörda henne!)
Har du rest mycket? Om ja - vilket är roligaste reseminnet?
Vilken är favoritplatsen du varit på?

Det där var bara några mer eller mindre bra frågor som jag tog från bakhuvudet. Målet är inte att du ska förhöra henne, målet är att konversationen ska flyta på. Svarar hon inte tillbaka eller håller igång samtalet så kommer det aldrig att fungera i längden, så då skulle jag vara ärlig och säga till henne att "du är söt osv, men vi har ingen kemi och det här fungerar tyvärr inte".
Funkar snacket så är det bara att ställa följdfrågor om allt hon säger. Det går att utveckla allt som hon säger, be henne förklara varför hon tycker si eller så, fråga henne varför hon inte tycker X osv.
Citera
2014-06-30, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Alltså, inte för att döda din dröm men är det verkligen en sådan tjej du vill spendera din framtid med? Fine, det är helt okej att gå på dejten och kolla läget - hon kanske är helt okej på att snacka när hon får prata face to face.

Vad du ska prata om? Jag brukar ha en standardlista, typ följande:

Vad jobbar du med/pluggar du/gör du om dagarna? (kallprat)
Vad gör du på fritiden? (kallprat)
Om du fick drömma, vad skulle du jobba med? (säger mycket om deras mål med livet osv)
Semesterplaner?
Vilken är årets höjdpunkt för dig?
Vad är det roligaste minnet du har från livet hittills? (omformulera denna dock, det där låter som att du ska mörda henne!)
Har du rest mycket? Om ja - vilket är roligaste reseminnet?
Vilken är favoritplatsen du varit på?

Det där var bara några mer eller mindre bra frågor som jag tog från bakhuvudet. Målet är inte att du ska förhöra henne, målet är att konversationen ska flyta på. Svarar hon inte tillbaka eller håller igång samtalet så kommer det aldrig att fungera i längden, så då skulle jag vara ärlig och säga till henne att "du är söt osv, men vi har ingen kemi och det här fungerar tyvärr inte".
Funkar snacket så är det bara att ställa följdfrågor om allt hon säger. Det går att utveckla allt som hon säger, be henne förklara varför hon tycker si eller så, fråga henne varför hon inte tycker X osv.

Tack för bra råd
Jag kan tänka mig spendera en framtid med henne tills jsg får se hennes bröst dingla över mig.

Hag gick nyss ur ett 4 års förhållande .. tar nog en stund innan jag tar upp ett nytt förhållande... speciellt med en som bor hemma
Citera
2014-07-01, 11:23
Medlem
Pippifinas avatar
Citat:
Kan ju hoppas? Men känns udda att jag ska till hennes stad (tar 50min) när hon bor hemma och jag bor själv. Lät henne välja.

Udda?
Eftersom du nämner att du bor själv, hade du tänkt att hon skulle komma hem till dig som hon aldrig träffat?
Citera
2014-07-01, 11:37
Medlem
franges avatar
Du kan ju alltid fråga henne vad hennes favoritmusik är, och därefter lägga all energi på att få henne att börja lyssna på något nytt, och tjata/tvinga henne med hot om fysisk bestraffning, att hänga med på en konsert med e helt annan typ av musik.

Alltså, är det så att hon gillar Justin Bieber och One Direction, ska du TVINGA henne att följa med på en konsert med The Berzerker, Marduk eller Gorgoroth, för att sedan ta relationen vidare, förhoppningsvis rakt mot giftemål
Citera
2014-07-01, 11:55
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Många är ju så att dom svarar segt å kort på text men är helt annorlunda i verkligheten. Har du testat att prata i telefon med henne?
50 minuter är dock ingenting...
Å tjejer brukar väl vilja ses hemma eller där dom har lite kontroll om man aldrig träffat killen innan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in