2014-11-02, 22:22
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjiolla
Jag kör med Everton och jag kör med en regista som cdm, sen har jag en bollvinnande mittfältare som är inställd på understöd, sen kör jag den andra som box-to-box, det funkar väldigt bra för mig. Jag är i slutet av december med Everton, och jag har bara förlorat två matcher.

Det blev en bollvinnande mittfältare och en fri spelfördelare framför min regista, vilket fungerade oväntat bra. Nästan för bra, då Ward-Prowse blev sur över att jag inte hade råd att dubbla hans lön. Det hela slutade med att han gick till City för 600 miljoner, vet inte om jag ska skratta hela vägen till banken eller gråta. Tror dock att din variant fungerar bättre, då jag redan experimenterat lite med den. Den fria spelfördelaren framför registan stal showen konstant, lite som jag hade misstänkt skulle hända.

Det enda jag känner att jag har problem med är kontringar. Med tre mittfältare på understöd kan det hända att ingen stannar hemma och säkrar vid anfallaren, då registan glider runt lite som han vill. Samtidigt vill jag inte ge någon av mittfältarna en defensiv uppgift då jag vill att de ska trycka upp för att ge registan utrymme att briljera på mitten. Antar att man, tråkigt nog, inte kan både ha kakan och äta den.
Citera
2014-11-05, 00:55
Medlem
Nu har inte det här att göra med just FM15, men jag kör ändå. Har någon här koll på hur gammal man kan bli i spelet? Är nyss fyllda 70 med min manager och är lite orolig över att hjärtat stannar i någon rysare till match...
Citera
2014-11-05, 01:16
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Nu har inte det här att göra med just FM15, men jag kör ändå. Har någon här koll på hur gammal man kan bli i spelet? Är nyss fyllda 70 med min manager och är lite orolig över att hjärtat stannar i någon rysare till match...

Tror nästan inte det finns någon maxgräns. Nu spekulerar jag visserligen, men minns en gammal långkörare som någon annan på ett forum körde där han var långt inne på 2090 eller liknande, detta var kanske FM 2007 eller så.
Citera
2014-11-05, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Tror nästan inte det finns någon maxgräns. Nu spekulerar jag visserligen, men minns en gammal långkörare som någon annan på ett forum körde där han var långt inne på 2090 eller liknande, detta var kanske FM 2007 eller så.

Låter lovande. Är inne på 2047 på just FM 2007 och visst har man sett längre karriärer än så, men lite nervös blir man att gubben ska trilla av pinn. Det vore något att se i nyhetsflödet det!
Citera
2014-11-06, 12:04
Medlem
Vet ni vad det är som förbättras från BETA versionen till hela spelet som kommer ut imorgon?

Man vill liksom veta vad som blir skillnaden
Citera
2014-11-06, 15:06
Medlem
Köpte precis spelet via Spelbutiken (nedladdningskod) och fick koden direkt till min mail. Står på deras sida att om det gäller en förhandsbokning så får man mailkoden först på releasedatum.

Kommer jag kunna dra igång och lira ikväll eller är det fortfarande imorgon som gäller?

Edit:
Ska tilläggas att jag fick 2 mail med koder, en beta och en "riktig".
Senast redigerad av Emilzon 2014-11-06 kl. 15:13.
Citera
2014-11-06, 15:48
Medlem
Jag är sugen på att dra igång en save med ett lag i den lägsta spelbara engelska serien, det vill säga Conference North/South, för att ta den till toppen men jag vet inte vilken klubb jag ska välja. Någon som har något förslag på en rolig klubb att spela med som gärna har potential att utvecklas?
Citera
2014-11-06, 17:03
Medlem
Maxteds avatar
Mina matcher snittar nog över ett självmål per match, speciellt på hörnor verkar det läcka in både för mig och mina motståndare. Någon annan som har samma problem?
Citera
2014-11-06, 17:21
Medlem
Det JAG inte gillar med fm15 är själva skinet, kommer ändra de så fort de går. alldeles för mörkt... tycker det är fult med att göra taktiker också. skulle vilja sätta ut spelarna själv, precis som i fm14 och osv.
Citera
2014-11-06, 18:14
Medlem
Smidvarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Det blev en bollvinnande mittfältare och en fri spelfördelare framför min regista, vilket fungerade oväntat bra. Nästan för bra, då Ward-Prowse blev sur över att jag inte hade råd att dubbla hans lön. Det hela slutade med att han gick till City för 600 miljoner, vet inte om jag ska skratta hela vägen till banken eller gråta. Tror dock att din variant fungerar bättre, då jag redan experimenterat lite med den. Den fria spelfördelaren framför registan stal showen konstant, lite som jag hade misstänkt skulle hända.

Det enda jag känner att jag har problem med är kontringar. Med tre mittfältare på understöd kan det hända att ingen stannar hemma och säkrar vid anfallaren, då registan glider runt lite som han vill. Samtidigt vill jag inte ge någon av mittfältarna en defensiv uppgift då jag vill att de ska trycka upp för att ge registan utrymme att briljera på mitten. Antar att man, tråkigt nog, inte kan både ha kakan och äta den.

Jag hade definitivt satt din DM som defensiv, just för att inte bjuda på för mycket ytor framför din backlinje. Någon av dina tre centrala mittfältare bör ju ha en lite mer defensiv inriktning, din regista kanske skulle passa bättre som CM och djupt liggande spelfördelare? Framförallt då både din fria spelfördelare och din regista lämnar sin position ofta och letar ytor/passningsalternativ .
Citera
2014-11-06, 19:19
Medlem
Maxteds avatar
Har nu 8 självmål på 8 matcher, verkligen ingen annan som har det så här i sina saves?
Citera
2014-11-06, 19:23
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidvark
Jag hade definitivt satt din DM som defensiv, just för att inte bjuda på för mycket ytor framför din backlinje. Någon av dina tre centrala mittfältare bör ju ha en lite mer defensiv inriktning, din regista kanske skulle passa bättre som CM och djupt liggande spelfördelare? Framförallt då både din fria spelfördelare och din regista lämnar sin position ofta och letar ytor/passningsalternativ .

Du har såklart helt rätt egentligen, det hela handlar till stor del om att jag är envis och vill få det att funka med just en regista.

Nu har jag dock sålt av min fria spelfördelar, och kör med en löpstark mittfältare istället, vilket hjälper till att balansera upp det hela. Jag tror också att problemet beror lite på att min bollvinnande mittfältare har som PPM: Stanna hemma i alla lägen. Ger jag honom en defensiv uppgift ligger han och chillar i anfallet, och tar upp den fria yta jag vill att registan ska röra sig över. Med en understödjande uppgift trycker han mer framåt i offensiven, vilket öppnar upp ytorna för registan samtidigt som jag är mer öppen för kontringar. High risk, high reward. Det har i vilket fall fungerat galant, så jag ser egentligen ingen anledning att ändra nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in