Citat:
Ursprungligen postat av
mjiolla
Jag kör med Everton och jag kör med en regista som cdm, sen har jag en bollvinnande mittfältare som är inställd på understöd, sen kör jag den andra som box-to-box, det funkar väldigt bra för mig. Jag är i slutet av december med Everton, och jag har bara förlorat två matcher.
Det blev en bollvinnande mittfältare och en fri spelfördelare framför min regista, vilket fungerade oväntat bra. Nästan för bra, då Ward-Prowse blev sur över att jag inte hade råd att dubbla hans lön. Det hela slutade med att han gick till City för 600 miljoner, vet inte om jag ska skratta hela vägen till banken eller gråta.

Tror dock att din variant fungerar bättre, då jag redan experimenterat lite med den. Den fria spelfördelaren framför registan stal showen konstant, lite som jag hade misstänkt skulle hända.
Det enda jag känner att jag har problem med är kontringar. Med tre mittfältare på understöd kan det hända att ingen stannar hemma och säkrar vid anfallaren, då registan glider runt lite som han vill. Samtidigt vill jag inte ge någon av mittfältarna en defensiv uppgift då jag vill att de ska trycka upp för att ge registan utrymme att briljera på mitten. Antar att man, tråkigt nog, inte kan både ha kakan och äta den.