• 1
  • 2
2014-06-30, 14:48
Medlem
Har varit så sedan i mars. EKG är bra, blodprover visar ingenting, sköldkörteln ska enligt blodprover vara okej, togs även prover för glutenallergi vilket jag inte hade. Har varit på sjukgymnastik senaste 2 veckorna och fått nacken och bröstryggen korrigerad men det gör ingen skillnad (var med om en bilolycka februari 2011 och gick sjukgymnastik då också för det, då jag fick en dorsal uppglipning mellan C5 och C6 i nacken). Googlat runt på symtomen men vet inte vad jag ska tro. Känner mig inte stressad, var dock lite stressigt i höstas och i början av våren då jag är student.

Detta triggades när jag var på ett boxpass dagen efter jag lämnat blod och överansträngde mig, höll på att svimma. Vet inte om det är någon koppling där egentligen eller om det kan vara något annat som är orsaken.

Jag känner av det olika mycket från dag till dag och vet inte riktigt vad det är som triggar det när jag känner av det mera.

Nåt förslag? Rätt less och uppgiven..

EDIT: Just det, jag är småförkyld typ hela tiden och varit det väldigt länge. Vaknar ofta med en täppt näsborre, är torr i halsen och i munnen också. Har däremot mig veterligen ingen allergi, näsan kliar inte, ögonen rinner inte eller så.
Senast redigerad av FrozenWithin 2014-06-30 kl. 14:51.
Citera
2014-06-30, 15:08
Medlem
HereIamHides avatar
Testat vitamin/mineraltillskott? Äter du normalt? Underviktig? Lågt blodtryck? Sover du verkligen bra?
Citera
2014-06-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenWithin
Har varit så sedan i mars. EKG är bra, blodprover visar ingenting, sköldkörteln ska enligt blodprover vara okej, togs även prover för glutenallergi vilket jag inte hade. Har varit på sjukgymnastik senaste 2 veckorna och fått nacken och bröstryggen korrigerad men det gör ingen skillnad (var med om en bilolycka februari 2011 och gick sjukgymnastik då också för det, då jag fick en dorsal uppglipning mellan C5 och C6 i nacken). Googlat runt på symtomen men vet inte vad jag ska tro. Känner mig inte stressad, var dock lite stressigt i höstas och i början av våren då jag är student.

Detta triggades när jag var på ett boxpass dagen efter jag lämnat blod och överansträngde mig, höll på att svimma. Vet inte om det är någon koppling där egentligen eller om det kan vara något annat som är orsaken.

Jag känner av det olika mycket från dag till dag och vet inte riktigt vad det är som triggar det när jag känner av det mera.

Nåt förslag? Rätt less och uppgiven..

EDIT: Just det, jag är småförkyld typ hela tiden och varit det väldigt länge. Vaknar ofta med en täppt näsborre, är torr i halsen och i munnen också. Har däremot mig veterligen ingen allergi, näsan kliar inte, ögonen rinner inte eller så.

Har du ångest..?
Citera
2014-06-30, 15:19
Medlem
http://uberhumor.com/wp-content/uplo.../03/MwQmB1.jpg

Citera
2014-06-30, 15:22
Medlem
HereIamHides avatar
Det kan vara mer eller mindre vad som helst.
Citera
2014-06-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HereIamHide
Testat vitamin/mineraltillskott? Äter du normalt? Underviktig? Lågt blodtryck? Sover du verkligen bra?

Har vitamin- och mineraltillskott hemma och äter normalt. Är 176 cm lång och väger 66-67 kg. Har normalt blodtryck och sover väl okej antar jag. Har problem med hög tinnitus i båda öronen men har vant mig med den. Givetvis kanske den påverkar på nåt sätt ändå eftersom jag mentalt medvetet/omedvetet blockerar den så gott det går.

Funderar på, även om det känns långsökt, om det hela beror på att jag ätit kiseltillskott för öronen. Läste en gång i tiden att om man var drabbad av tinnitus och ljudkänslighet kan kiseltillskott hjälpa då hårcellerna i öronen är kiselbaserade (eller nåt i den stilen) så ätit det i nåt år, fram till mars då. Undvikit det sedan dess då jag inte vet vad som orsakar det jag beskrivit.

Utöver detta brukar jag ha bra minne, men börjat känna mig glömsk nuförtiden. Kan vara sådant som jag tänkt komma ihåg att göra eller saker som hänt förr.

Tack för svar!
Senast redigerad av FrozenWithin 2014-06-30 kl. 16:49.
Citera
2014-06-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IfItMatters
Har du ångest..?

Nej det har jag inte. Däremot börjar jag bli uppgiven när det aldrig blir bra liksom.
Citera
2014-06-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loolz
http://uberhumor.com/wp-content/uplo.../03/MwQmB1.jpg

Hehe, ja det får man ju hoppas det inte är! Men givetvis har jag ju funderat på det också. Läkaren menar på att enligt de prover av nervsystemet han gjort (knackar på olika ställen för att se om det blir normala muskelryckningar, balansprov och dylikt) så ska det inte vara någon hjärntumör iaf. Men vad vet jag, var ju en AT-läkare.
Citera
2014-06-30, 16:34
Medlem
Snyggs avatar
Luktar hypokondri långa vägar. Jag har själv haft det. Var så uppe i mina tankar om att jag var sjuk så att alla signaler från kroppen misstolkades som cancer etc. Sen en dag släppte allt bara. Symptomen var kvar, men jag insåg att de inte var farliga.
Citera
2014-06-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Luktar hypokondri långa vägar. Jag har själv haft det. Var så uppe i mina tankar om att jag var sjuk så att alla signaler från kroppen misstolkades som cancer etc. Sen en dag släppte allt bara. Symptomen var kvar, men jag insåg att de inte var farliga.

Hypokondri är det inte, det kan jag lova! Som sagt, haft det såhär sen i mars. Först nu jag skriver här och frågar ifall någon kan ha någon teori (eller för den delen känna igen sig) eftersom jag är grymt less på det hela.
Citera
2015-07-09, 18:13
Medlem
Hej! Har du blivit bättre nu? Jag har också stark tinnitus och ljudkänslighet. Känner mig även borta i huvet, har svårt att tänka klart, otroligt tankspridd, och kan få spänningar/tryck i huvudet när jag anstränger mig fysiskt. Har ingen lust att göra saker jag förut tyckte var kul. Detta har hållt på i en månad nu och är riktigt trött på det.
Citera
2015-07-09, 18:59
Medlem
slipknotpsycoss avatar
Hej där i tinnitus snåret!
Jag har liknande upplevelser dvs tryck/spänningar i huvudet, yrsel, tinnitus och allmänt svårt att vara närvarande i sociala situationer.
För mig kom dessa obehagliga effekter efter en panikångest attack som utlöste en nu två årig depersonalisation.
Jag kan uppleva en viss minskning av dessa obehagliga upplevelser när jag sysselsätter mig med något kreativt som t.ex. Musik instrument.
Har tagit kontakt med en läkare och inväntar vidare hjälp för den här mardrömmen.
Jag är väldigt nyfiken på om du lr någon annan här på forumet har lyckats få någon vettig hjälp.
Du är inte ensam och du håller inte på att bli galen även om det kan kännas så.
All lycka till er.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in