Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-30, 13:32
  #1
Medlem
udons avatar
Hade sett fram emot VM bra länge men finner mig själv irriterad vid i stort sett varje match.

Delvis beror det väl på att VM 2014 har en hög dos av latinska länder med och man får höra ifrån "brasilienexperterna" i studion hur viktig Gud är för Sydamerika.

Gud & Fotboll.

Det har blivit en enda lång känslosam sörja av böner och tårar. Vältränade fotbollsproffs som ligger och krälar, gråter och ber på knäna att Gud ska hjälpa dem att få in kvitteringen eller det där välförtjänta ledningsmålet.

Jag är nyfiken på hur den katolska kyrkan ser på den här typen av ganska lättsinnig religionsutövning? Det känns iallafall som det blivit vanligare mer publika uttalanden och uppvisningar ifrån idrottsmän och kvinnor.

Själv önskar jag att man lämnade skrocket kvar i omklädningsrummet så att vi normalbegåvade får njuta av sporten istället.
Citera
2014-06-30, 15:12
  #2
Medlem
Idrottare är bland de mest skrockfulla som finns i samhället. Tur tröja, tur rutiner osv osv.
Citera
2014-06-30, 16:41
  #3
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Kan störa mig på brassarnas knästående med pekfingrarna riktade mot himmelen. Känns inställsamt (precis som mycket annat kring dem).
Citera
2014-06-30, 21:21
  #4
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Gud & Fotboll.

Det har blivit en enda lång känslosam sörja av böner och tårar. Vältränade fotbollsproffs som ligger och krälar, gråter och ber på knäna att Gud ska hjälpa dem att få in kvitteringen eller det där välförtjänta ledningsmålet.

Gud, sport och droger. De tre främsta sätten att hålla Joe Sixpack fokuserad på något annat än elitens korruption. Brasilien har ett överflöd av intresse för alla tre.
Citera
2014-06-30, 22:20
  #5
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Gud, sport och droger. De tre främsta sätten att hålla Joe Sixpack fokuserad på något annat än elitens korruption. Brasilien har ett överflöd av intresse för alla tre.
Hehe förvisso

Kyrkan har väl ändå ganska stort inflytande i Sydamerika och man tycker väl att de borde uttala sig. De brukar ju ha en fin tradition att uttala sig om saker de inte har med att göra

Det är ju inte bara fotbollen, friidrotten lider ju också av detta.

Å andra sidan kanske de religiösa institutionerna njuter av det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback