2014-06-30, 14:22
Medlem
Clayton80s avatar
DN: Åkesson har svårt att minnas – "Jag kan ha varit upprörd"
Citera
2014-06-30, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
När en människa förtjänar en andra chans eller ej kan diskuteras i en evighet. En sak som är säkert är att en stor majoritet av politiker är obildade och rent av dumma. Läs på nästa valsedel så får du se

Det bara höra dem öppna käften i någon lokal media så förstår man det. Det ser man också vilka som dras till politiken det är idioter som inte klara av något verkliga livet.

För det skall vi inte ha gamla kåkfarare som politiker, det är lite som att låta muslimer få sitta i försvarsutskottet..

Men Martin Kinnunen verka inte vara någon vasskniv i lådan :

– Jag hade ingen aning om det heller men det är ingen allmän rätt att få reda på folks vandel,

http://www.dn.se/nyheter/politik/sds-partiledning-kande-till-rosenbergs-brott/

Självklart skall man som väljare kunna veta om den politiker jag rösta på har en god vandel, det är en självklarhet.

Synd! Att SD inte klara hålla rent inom partiet, det kommer möta samma öde som Ny Demokrati och Sverige kommer gå under med den sjuka flyktingpolitik om de andra partierna bedriver.
Senast redigerad av Niggers 2014-06-30 kl. 14:31.
Citera
2014-06-30, 14:33
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
DN: Åkesson har svårt att minnas – "Jag kan ha varit upprörd"

Citat:
Är det lämpligt att ditt parti har en valberedningsordförande som uttalar sig om andras belastning och brottsliga förflutna, men själv mörkar sin egen bakgrund?

– Jag vet inte om han har gjort det.

Flera partikamrater till dig säger till oss att han gjort det. Han har även förnekat att han har något kriminellt förflutet på en rak fråga från Helsingborgs Dagblads reporter.

– Jag kan inte uttala mig om det, säger Jimmie Åkesson.
”Alla djur är jämlika, men somliga djur är mer jämlika än andra”
Citera
2014-06-30, 14:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
ännu en stjärna i sd-leden. uteslutning? vad tror ni med koll på sd?
Citera
2014-06-30, 14:59
Medlem
Vem bryr sig?
Inga som redan gått över till att rösta på SD bryr sig det minsta om någon snubbe stal lite saker för 20 år sedan.
Om två dagar kommer ingen ens minnas det här lilla mini-drevet.
Citera
2014-06-30, 15:13
Medlem
Killen bör givetvis kastas ut från all form av förtroendeuppdrag.

Åkesson bör vrida denna historia till att det är utmärkt att media granskar politiska kandidater - Och ge några exempel på rånare/peddos/våldtäktsmän i andra partier.

SD kommer vinna röster från personer som inser att de är ett helylle parti, om det värsta man kan gräva fram är brott begångna ett kvarts sekel sedan.

SD +0.5%. Tack igen media.
Citera
2014-06-30, 15:13
Medlem
Bengrots avatar
Det här är dåligt skött av SD. Även om det är över 20 år sedan detta hände så kan han inte ha den roll han har idag. Han måste avsättas.
Citera
2014-06-30, 15:15
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Vem bryr sig?
Inga som redan gått över till att rösta på SD bryr sig det minsta om någon snubbe stal lite saker för 20 år sedan.
De enda som inte bryr sig är de som ser mellan fingrarna med grov brottslighet. Tycker du att de hör hemma i SD?

Folk gillar inte att bli behandlade som röstboskap, att tas för givet. Vad SD gjort här är att visa förakt mot de egna väljarna när partiledningen väljer att bakom ryggen på vanligt folk försöka smyga in en toppkandidat med yrkeskriminell bakgrund. Folk vill inte ha såna personer som kommunalråd, varken i Helsingborg eller i någon annan kommun i landet. Då stannar de hellre hemma på valdagen.
Citera
2014-06-30, 15:19
Medlem
sueco2s avatar
Jag skiter totalt i om andra partier försöker gömma undan kriminella i sin organisation, det ser jag som ett naturligt samband med den sorts politik de driver och därför är dom helt ointressanta att lägga en röst på.
När SD tydligen använder sig av samma metoder att lägga locket på och blåsa damm i ögonen på sina väljare så visar dom tydligt att dom har förtjänat sin plats i numera åttaklövern.
Den enda nolltolerans jag kan se gäller ärlighet.
Ja jag är jävligt besviken för att jag kastade bort MIN röst på sådana klåpare i EU-valet och min enda ursäkt är att jag är ungefär lika dum som alla andra som blivit blåsta av sådana som Michael Rosenberg.
En bedragare är och förblir en bedragare.

Hoppas att det kommer en artikel i HD om denna stjärna.

Den finns visst där:
http://hd.se/helsingborg/2014/06/30/akesson-hort-prat-om-brottslighet/

Har inte kollat om jag är tia på bollen
Senast redigerad av sueco2 2014-06-30 kl. 15:46.
Citera
2014-06-30, 15:38
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Vem bryr sig?

Nja, att medvetet ha denna typ av minor placerade i partiet så media kan spränga av dom för max politisk effekt är klantigt.

Dom skulle själva ha outat detta direkt efter EU valet.
Citera
2014-06-30, 15:48
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Vem bryr sig?
Så är det nog. Detta är inte första gången som förtroendevalda inom avskumshögern, just visar sig vara - avskum. Att just detta fall skulle leda till att någon avstår från att rösta SD är tyvärr inte så troligt. Fast jag har fortfarande svårt att förstå att detta stödparti till alliansen får så mycket röster - en röst på Åkesson är en röst på Ullenhag!
Citera
2014-06-30, 15:49
Medlem
Bra för Björn Söder att vara den ende som känner till att valberedningens ordförande är gammal kåkfarare, och att valberedningens ordförande vet att Björn Söder vet. Självständig valberedning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in