2014-06-30, 11:38
Medlem
JackTravens avatar
Ni sd som är lojal mot detta har ju fan en skriv lös. Är själv medlem och enormt besviken. Fattar ni att denna människa inprincip ensam bestämt vem som
Får kandiera? Han har alltså nekat kasselstrand alfsson mm pg av " olämplighet". Jag skiter i hans gamla synder det är ju det att han ljugit för partiet om sin bakgrund och sen dömt ut andra med bra mycket mildrare bakgrund som är felet.
Citera
2014-06-30, 11:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Artikeln bekräftar indirekt envisa rykten om att Thoralf Alfsson har siargåvan (lördag 28 juni):
Den 1 juli är det Sverigedemokraternas dag i Almedalen. Jag förväntar mig att kvällspressen vilken dag som helst presenterar ett ”scoop” om några Sverigedemokrater. Allt för att försöka flytta fokus från Sverigedemokraternas dag i Almedalen och våra politiska förslag.

http://thoralf.bloggplatsen.se/
Den agendasättande journalistiken visar sig vara häpnadsväckande förutsägbar.

Ja. Knappast en slump att detta kommer fram nu. Dagen före Sverigedemokraternas dag i Almedalen.
Citera
2014-06-30, 11:40
Medlem
Drozds avatar
"Michaels revansch - han kom igen efter tuffa ungdomsår" (artikelns titel om Michel tillhört MP eller F!).

DN lär ha lusläst straffregistren för varenda aktiv SD:are så det är förvånande att de inte lyckas gräva fram mer skit.
Citera
2014-06-30, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JackTraven
Ni sd som är lojal mot detta har ju fan en skriv lös. Är själv medlem och enormt besviken. Fattar ni att denna människa inprincip ensam bestämt vem som
Får kandiera? Han har alltså nekat kasselstrand alfsson mm pg av " olämplighet". Jag skiter i hans gamla synder det är ju det att han ljugit för partiet om sin bakgrund och sen dömt ut andra med bra mycket mildrare bakgrund som är felet.
En oväntad twist på storyn. Emma77linn, zogrules och alla de andra bölar alltså över att juden som hindrat SD's nationalism från att växa fortfarande har sin position kvar i partiet. Priceless!
Citera
2014-06-30, 11:42
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
På vilket sätt har Michael Rosenberg ljugit? SD känner till hans förflutna sedan flera år tillbaka:
Han ljög i sin vandelförsäkran, där han uppgav att han var tidigare ostraffad, men partiledningen kände till hans yrkeskriminella förflutna och valde att acceptera honom som toppkandidat ändå.

De som förts bakom ljuset är ju i slutändan väljarna och hans partikamrater på gräsrotsnivå.
Citera
2014-06-30, 11:42
Medlem
Citat:
På vilket sätt har Michael Rosenberg ljugit? SD känner till hans förflutna sedan flera år tillbaka:

För väljarna och för SDs medlemmar (undantaget inre kretsen som samlar på uppgifter om medlemmarna och varandra).

Det vill säga, inga som räknas för ledningen.
Citera
2014-06-30, 11:47
Medlem
Jimbos avatar
Noterar att ledningen nu pudlar om Rosenbergs bakgrund. I morse så ansågs det anmärkninsgvärt och tillräckligt för en uteslutning, men nu väljer alltså Söder & Co.att gå vidare utan reprimander.

Det är sånt som händer när man har ett av Sveriges mest avfolkade partier. Att det på allvar finns folk som vill sätta den här gruppen i riksdagen i ytterligare 4 år är ofattbart!
SD är De Tomma Stolarnas Parti. Titta hur det ser ut ute i landet!

Rosenberg-incidenten visar så tydligt att de inte har några andra att plocka fram. Än mer pinsamt blir det när Rosenberg har varit den som bedömt de andra ledamöternas eventuella kriminella track-record - och nu får gå fri från oerhört allvarliga brott.

Hade dåvarande styre dömt efter SD:s måttstock, så hade han fått betydligt mer än 2 år i fängelse.
Sverigedemokratisk Dubbelmoral
Citera
2014-06-30, 11:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja. Knappast en slump att detta kommer fram nu. Dagen före Sverigedemokraternas dag i Almedalen.
Givetvis har man sparat detta till Almedalsveckan.
Men det känns allvarligt talat lite lamt, vi får se om man har mer sparat, annars är det ju inte mycket till "skandal".
Citera
2014-06-30, 11:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
Att han ljög var mycket illa. Men hade han inte ljugit om sin bakgrund så ser jag inget problem. Han har sonat för sitt brott. Sedan kan man fråga sig hur lämpligt det är att ha gamla kåkfarare i politiska gremier, men det är upp till partiet samt väljarna att avgöra.

Nej, det är inte lämpligt. Det kostar nämligen massor med röster. SD borde ha dumpat killen, nu är det för sent.
Citera
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2014-06-30, 12:02
Moderator
Nu höjer vi nivån i tråden. Topic är Michael Rosenberg, hans handel och vandel samt ställning i partiet.

I vad mån det kryllar av Rosenbergs likar, knivmördare, pedofiler och annat patrask i andra partier, på tidningsredaktioner och ute på gator och torg är och förblir OT i denna tråd. Belöningen för den som i fortsättningen ändå postar sånt blir radering och varning. OK?
19 inlägg raderade och två välförtjänta varningar utdelade.
/Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2014-06-30 kl. 15:55.
2014-06-30, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Kanske vill SD försöker locka till sig väljare från de rödgröna?

Men visst, jag håller med, det är inte lämpligt att ha politiker med grövre brott i baggaget. Det här är dock mer väntat i ett mindre, nyare riksdagsparti, oavsett vilket parti det handlar om. Med SD har vi dessutom att partiet har växt rekordartat på kort tid, vilket ytterligare ökar behovet att på kort tid värva många nya - och tidigare oprövade personer - som aktiva politiker. Med tiden lär de mindre lämpliga sållas ut. Jag förutsätter dock att politikern utesluts när liknande uppdagas. Jag förvånas minst sagt av en del med brottslig bakgrund tillåts både verka som politiker för de rödgröna (jag kommer inte på rak arm på någon hos alliansen), samt inte minst som statsfinansierade politruker (där alliansregeringen är verkligen villiga att lätta på skattekistan för att finansiera grova brottslingar).

2 års fängelse! Man skall begå väldigt grovt brott för att dömas till de straffet.
Citera
2014-06-30, 12:05
Medlem
Neolitikums avatar
Han har ett väldigt judiskt namn samt utseende, det är förmodligen anledningen bakom att de behåller honom.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/valberedningen-vi-har-olika-satt-att-sprida-sd-s-politik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in