Citat:
Ursprungligen postat av
Ego-Lego
Ingen slutsats, enbart en observation.
Eller så är det det där med att väga sina ord, din attityd om att Lucas var provokativ och borde förstått att han skulle få skit är illa dold. Att det är så enkelt att se detta i dina inlägg är just för att det liknar ett sorgligt vanligt fenomen av att skuldbelägga våldtäktsoffer.
Att Lucas förväntade sig snarare motstånd än medhåll när hen provocerade - är min gissning eftersom hen inte ger intryck av att ha varit vare sig naiv eller korkad.
Jag tilltror hen således om att förstå det vad hen själv valde att göra.
Citat:
Det framgår rätt tydligt av twitter-inläggen att han blev påhoppad både för att han blev invald, för att han hade mörk humor i en totalt humorbefriad rörelse och för att han raderade sin FEMEN-historik, vilket han själv sedan berättar att han blev övertalad till att göra, av andra feminister. Känns ju illa när du förenklar det såhär:
Det framgår att Lucas blev kritiserad och att somliga inte tyckte att hen var en lämplig företrädare på grund av sitt sätt att uttrycka sig.
Näthat däremot - hot, hånfulla personbeskrivningar, påhopp på personen utseende, liv, släkt, relationer, läggning osv.. ser man enstaka av.
I övrigt inriktar sig de redovisade kommentarerna i huvudsak på det Lucas uttryckt och att man inte finner hen lämplig som representant..
Citat:
I mina öron låter det som samma logik som det här:
"Bilden på Facebook var ett exempel på att Lisa hade en provokativ klädstil - att hon valde att kåta upp män och höll sig inte till trygga miljöer."
Väljer du att vantolka något som är tydligt utskrivet på det viset - då får det faktiskt vara upp till dig.
Det är dock lite lustigt att du i ditt eget inlägg om just det inte alls duckar för att Lucas provocerade:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ego-Lego
Flera här frågar om varför folk blev arga när Lucas uttalade sig om pedofiler. Eftersom de som rimligen borde veta inte förmår att förklara vad det handlar om till förmån för att bedriva sin egen agenda, så får väl jag lägga fram korten om detta.
Det som var upprörande för anti-pedofilerna på facebook var att Lucas dök in där och proklamerade att pedofili varken var en sjukdom eller sexuell läggning, men en preferns, i stil med en fetisch så som att tända på lack och läder, för att sedan generellt ta icke-praktiserande pedofiler i försvar. Naturligtvis piskades det omedelbart upp en skitstorm och mitt i allt detta hade tydligen Lucas letat reda på en av anti-pedofilernas telefonnummer och försökt nå honom, sanningsgrad oklar. Men allt finns att läsa här:
https://www.facebook.com/Natverket/posts/586883274664849
(FB) Fi:s ungdomsförbund Unga feminister näthatar man till döds