2014-07-06, 20:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Ja, jag tror dig! Det du skriver gäller för dig - men jag sätter mig in i Lucas situation här - han va redan utanför, utsatt o, till viss del, jävligt sårbar i egenskap av att vara man o transa. Det är inte vettigt att jämföra din situation med den livssituation som Lucas hade.
Det är inte jag, utan bland andra du själv, som börjat dra upp jämförelser.

Du är medveten om att det framstår som rätt äckligt att du försöker göra gällande att du skulle vara insatt i vad som gällde för Lucas.

Citat:
Lucas gjorde lite narr av sina feministvänner - det sågs inte med blida ögon direkt från deras håll - skulle tro att de anade sårbarhet hos Lucas o högg direkt likt hyenor. Feminister utmärks rätt så starkt av sin önskan att bli respekterade, tagna på allvar, bli bekräftade som människor - det va allt för svårt för dem att hantera en så frispråkig kille som Lucas. De gick till attack..........

Jag ser inte det hyckleri i tråden som du syftar på Micro - men å andra sidan är ju jag rätt ny här så kanske jag missat en massa nätmobbing från flashbackare - va vet jag?

Jag tycker ändå det är dåligt gjort att inte feminister hanterar o tar ansvar för det inträffade.
Självklart ser du inte hyckleriet eftersom du själv är just en hycklare i detta.
Citera
2014-07-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ja, jag tror dig! Det du skriver gäller för dig - men jag sätter mig in i Lucas situation här - han va redan utanför, utsatt o, till viss del, jävligt sårbar i egenskap av att vara man o transa. Det är inte vettigt att jämföra din situation med den livssituation som Lucas hade.

Lucas gjorde lite narr av sina feministvänner - det sågs inte med blida ögon direkt från deras håll - skulle tro att de anade sårbarhet hos Lucas o högg direkt likt hyenor. Feminister utmärks rätt så starkt av sin önskan att bli respekterade, tagna på allvar, bli bekräftade som människor - det va allt för svårt för dem att hantera en så frispråkig kille som Lucas. De gick till attack..........

Jag ser inte det hyckleri i tråden som du syftar på Micro - men å andra sidan är ju jag rätt ny här så kanske jag missat en massa nätmobbing från flashbackare - va vet jag?

Jag tycker ändå det är dåligt gjort att inte feminister hanterar o tar ansvar för det inträffade.

Kan du ge tio exempel på "näthat" som han blev utsatt för?
Citera
2014-07-06, 21:18
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte jag, utan bland andra du själv, som börjat dra upp jämförelser.
Vem som började dra upp jämförelser kan vi låta ha osagt, det är inte relevant just i detta fallet eftersom jag går direkt på ditt sätt o just din jämförelse. O jag säger igen att den jämförelsen som du kom med är helt o håller oanvändbar i resonemanget - din situation o hur du skulle reagera spelar ingen roll för Lucas va i en helt annan sist som du försöker bortse ifrån.

Citat:
Du är medveten om att det framstår som rätt äckligt att du försöker göra gällande att du skulle vara insatt i vad som gällde för Lucas.
Framstår det som äckligt att jag har en åsikt, en idé o ett förmåga att tänka kritiskt till den situation som skapades av feministerna gentemot Lucas? Jag är ledsen att du tar det så.

Citat:
Självklart ser du inte hyckleriet eftersom du själv är just en hycklare i detta.
När du här likställer antifeminist med att vara hycklare så - då tar jag till mig det med stor ödmjukhet, tacksamhet o respekt - jag sträcker mig så långt så att jag tom kan säga att jag är stolt att vara en hycklare i så fall. Till skillnad mot dig Micro som bara kommer med tomma o lama meningar som inte betyder så mycket. Du är inte vass nog.
Citera
2014-07-06, 21:20
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Kan du ge tio exempel på "näthat" som han blev utsatt för?

Om du är intresserad på allvar av vad som hände i fallet Lucas så börja med att läsa igenom tråden o twittret ex.
Citera
2014-07-06, 21:31
Medlem
Citat:
Om du är intresserad på allvar av vad som hände i fallet Lucas så börja med att läsa igenom tråden o twittret ex.

Jag har inte twitter. Ingen verkar kunna lägga in exempel på hat heller.
Citera
2014-07-06, 21:40
Medlem
ant's avatar
Citat:
Kom igen nu, finns exempel i artikeln i TS.
Citera
2014-07-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Kom igen nu, finns exempel i artikeln i TS.

Okej inga exempel alltså.
Citera
2014-07-06, 21:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Vill du att någon kommer över och klickar på länkarna åt dig?
Citera
2014-07-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vill du att någon kommer över och klickar på länkarna åt dig?

Okej hahaha men om det inte finns något så finns ju inget så jag förstår att man försöker trolla lite här.
Citera
2014-07-06, 21:48
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:

Trög eller troll?
Citera
2014-07-06, 21:58
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:

Det här blir problem nu dock - av förklarliga skäl så är dessvärre de mesta av hans soc. media nedstängd. Du måste va snabbare nästa gång lillvän!
Citera
2014-07-06, 21:59
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Okej hahaha men om det inte finns något så finns ju inget så jag förstår att man försöker trolla lite här.
Gör inte så mot Lucas - han är inte här o kan förklara. Ingen trollar med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in