2014-06-29, 21:15
Medlem
QkNNs avatar
Ni som bor i hyresrätt. Hur mycket har ni sparat och hur gamla är ni?
Citera
2014-06-29, 21:28
Medlem
650000 ungefär, 34år. Hurså? Hur mkt har du?
Citera
2014-06-29, 21:34
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sako85
650000 ungefär, 34år. Hurså? Hur mkt har du?

ca 40 000. 26 år. Tycker jag har åt helvete för lite. Måste ha mer pengar. Dock vet jag inte varför men det bara känns så..
Citera
2014-06-29, 22:33
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Ni som bor i hyresrätt. Hur mycket har ni sparat och hur gamla är ni?

Nu tror jag att många som bor i hyresrätt inte gör det för att det är billigare(det vet jag inte ens om det är), utan för att man kanske inte riktigt har råd att köpa något. Som student har jag ca 40 000 undansparat, mest bara för att klara sig när csn tar slut..
Citera
2014-06-29, 23:01
Medlem
MissGiddys avatar
0 kr och 25 år gammal. Anser att hyresrätt är rena rånet, med tanke på de typ 70.000 jag betalar varje år bara för att få bo och få något enstaka underhåll utförda på min betongbunker. Vansinne. Men jag har inte råd med att köpa hus, så jag finner mig i detta...
Citera
2014-06-29, 23:14
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGiddy
0 kr och 25 år gammal. Anser att hyresrätt är rena rånet, med tanke på de typ 70.000 jag betalar varje år bara för att få bo och få något enstaka underhåll utförda på min betongbunker. Vansinne. Men jag har inte råd med att köpa hus, så jag finner mig i detta...

mm håller helt och hållet med. Dock får man ju spara i minst 10 år om man ska ha råd att köpa ett hus.

Om det ens räcker, husen blir ju dessutom bara dyrare och dyrare för varje jävla dag som går. Så jävla less på att inte ha någon egen mark utomhus där jag kan göra vad jag vill.

Är ju tammefan som att sitta i fängelse att bo i lägenhet.
Citera
2014-06-30, 00:06
Medlem
Med dagens låga räntor så är det billigare att bo i ägt boende om man ser till vad man får.

Hursomhelst, försök att komma in på bostadsmarknaden med bostadsrätt, hus etc. Då får man nytta av värdestegringen på bostäder.

Köp något litet men i ett område som blir attraktivt om 2-3 år. Sälj och gör om så kan du få ihop en slant.

Dock behöver du en liten peng till insatsen men den får du spara ihop!
Citera
2014-07-01, 13:20
Medlem
30 + ett par år. Har ungefär en miljon i besparingar och börjar väl så smått känna att det kanske är dags att investera i ett boende.
Citera
2014-07-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
30 + ett par år. Har ungefär en miljon i besparingar och börjar väl så smått känna att det kanske är dags att investera i ett boende.

40 år äger lägenhet på 100kvm i en av Taiwan's storstäder.
80km Hyresrätt i "huvudstaden" i Sverige = Stockholm

Kapital: dagens värde ca. 5miljoner i aktier/fonder

Kommer aldrig köpa något här då framtiden inte ser bra ut för detta landet.

Frågan är när man ska kliva av allt och flytta härifrån och slippa mångkulturen och flytta till en trevlig monokultur utan massor med brott. (Taiwan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in