• 1
  • 2
2005-08-25, 20:42
Medlem
mallorcamanges avatar
Maskeradligan hrjade som hetast under 80-talet om jag minns rtt. Va i a f grymt imponerad av deras planer d. Ngn som vet vad som hnde med Mats Rimdal, Gran Axelsson mfl???+
2005-08-25, 23:01
Medlem
GreenManalishis avatar
Rimdal bytte namn och kte in igen fr nya brott.
Flera gnger

Hr r en artikel 1999
http://www.svt.se/nyheter/1999/990903/mask.htm

Hr r en 2004
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_7687255.asp
2005-08-25, 23:07
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Har lst samma kurs p hgskolan med en av dessa herrar. Han gick d under annat namn, kte vl dock in igen som sagt.
2005-08-25, 23:11
Bannlyst
Mats Rimdal ja, en riktig tont om Du fragar mig, men ack sa smart (all respekt though!), min Mor jobbar ihop med hans Mor...

Ett harligt gang maste jag saga, utkladda som diverse yrkesgrupper under deras framfart...

Rimdal korde val under namnet Arntun ett tag...
2005-08-25, 23:18
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Mats Rimdal ja, en riktig tont om Du fragar mig, men ack sa smart (all respekt though!), min Mor jobbar ihop med hans Mor...

Ett harligt gang maste jag saga, utkladda som diverse yrkesgrupper under deras framfart...

Rimdal korde val under namnet Arntun ett tag...
Smart? Snubben sitter fett fngslad och kommer att gra det ett bra tag. Dremot var de vldigt spektakulra och nytnkande i sitt stt att robba.
2005-08-25, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Smart? Snubben sitter fett fngslad och kommer att gra det ett bra tag. Dremot var de vldigt spektakulra och nytnkande i sitt stt att robba.

Helt ratt, kanske uttryckte jag mig fel, inte helt smart att sitta 'fett' fangslad, men hans planer och ideer var valdigt val genomtankta (allt som oftast), han hade mycket pa gang kan jag lova Dig, men tiden hann ikapp honom...
2005-08-26, 20:57
Medlem
mallorcamanges avatar
visst va det ngn fritagning ocks

okej thanxz fr upplysningarna. Visst fritogs dem ocks frn ngot fngelse om jag minns rtt. Ngn p stege med k-pist....eller r jag ute och cyklar??
2005-08-26, 20:59
Medlem
mallorcamanges avatar
ngn som har den hr boken som en av artiklarna pratar om...

I mitten av 1996 hittade polisen i Eskilstuna ett exemplar av vad som kallades "Maskeradligans brottsbibel". Boken frn 1994 var en komplett handledning ver svenska polisens verksamhet.

Handboken skrev av Maskeradligans kassr och ledare, Mats Rimdahl, innanfr fngelsemurarna. Bokens syfte var att vara till hjlp fr
2005-08-26, 22:07
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Helt ratt, kanske uttryckte jag mig fel, inte helt smart att sitta 'fett' fangslad, men hans planer och ideer var valdigt val genomtankta (allt som oftast), han hade mycket pa gang kan jag lova Dig, men tiden hann ikapp honom...
Fattar vad du menar, lite synd att det sket sig fr dem...
2005-08-26, 22:32
Medlem
Byfnens avatar
Lite "Jnssonligan" ver maskeradligan. Dom hade jkligt innovativa ider och allt var "klart o tajmat i sista detalj" .

Rimdahl r inget dumhuvud, drabbad av otur kanske ?
2005-08-27, 10:45
Medlem
Pellefants avatar
Lite strre krav stlls p inlggen n att de skall best av en intetsgande oneliner som inte fljer trdens topic. Ett inlgg raderat.

/ Moderator
2005-08-27, 11:27
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallorcamange
okej thanxz fr upplysningarna. Visst fritogs dem ocks frn ngot fngelse om jag minns rtt. Ngn p stege med k-pist....eller r jag ute och cyklar??

Vill nstan minnas att det var Norrkpingsanstalten.

Edit hittade detta i texten s det stmmer som jag kom ihg:

I maj 1988 fritogs Rimdahl och en medfnge ur ligan under dramatiska former ur Norrkpingsfngelset. Tre veckor senare greps mnnen i Gvle.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in