Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-29, 03:04
Medlem
I onsdags var jag hos UMO och genomgick en gynekologisk undersökning, cellprover. Även klamydia.

Det visade sig att jag är torr och har ett öppet sår i slidan, men när hon förde in instrumentet fick jag jätteont och smärtan obeskrivlig. Hon sa till mig att hasa fram längre fram och ta det lugnt, spänd som jag var då smärtan kom. Avslappnad innan. Jag försökte slappna av och hon stannade upp där instrumentet, förde ut det skulle jag tro. När det plötsligt känns ännu mer. Otäckt. Vad var det som hände eller ska det kännas så här...?
Citera
2014-06-29, 03:12
Avstängd
bithaxs avatar
Har bara tagit cellprov en gång, var på halsen och då använde dom nål.
Vet inte om det någonsin görs på det viset i dehär sammhangen.

Men det låter ju annars rimligt att det gör ont om dom petar i ett sår.
Senast redigerad av bithax 2014-06-29 kl. 03:17.
Citera
2014-06-29, 03:44
Medlem
revodnebs avatar
Varför skulle det inte kännas du har ju känsel i din kropp?
Citera
2014-06-29, 03:58
Medlem
F-U-2s avatar
Låter som att du har problem med torra slemhinnor eftersom att du får ont av bara instrumentet.
Själva provet (tror jag) brukar tas från tre olika ställen. Livmodertappen, slidväggen och något mer ställe (kommer inte ihåg nu när jag är full). Det kan kännas då dom faktiskt nyper bort lite på dom ställena, och det är helt normalt att blöda några dagar efter.
Blöder Du mer än tre dagar så skulle jag nog ringa och kolla.
Kolla cellprov är inte så kul, men viktigt :-)
Det du beskriver verkar ont p ett annat sätt än "bara" dom där nypen som känns iofs olika för alla. Hur ont det gör beror också på personen som tar provet. Helt klart!
Men om jag var du, och på din beskrivning så skulle jag kolla upp om jag inte har lite väl sköra slemhinnor.
Lycka till med fittan Fröken! :-)
Citera
2014-06-29, 04:25
Medlem
elliezs avatar
Öppet sår i slidan? Hur gick det till? Kan inte föreställa mig smärtan själv. Kan du över huvud taget ha sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in