2014-06-28, 22:32
Medlem
Running_mans avatar
Skulle vilja veta mer om det hemska som hände i lilla Jämshög år 1987. Bodde själv ett stenkast bort från huset där det hände men var bara ett litet barn 1987 så jag kommer inte ihåg någonting. Finns ingen information att hitta, verkar det som. Kortfattad beskrivning finns i detta inlägg: [ länk ]

Klistrar in en del av inlägget här nedan:
Citat:
En 31-årig man född i Finland dödar sin fru och sina två barn, en 3-årig son och en 11-månader gammal dotter. Dramat utspelade sig i Jämshög i Blekinge och efter morden tog mannen livet av sig. Hela familjen är begravd tillsammans.

Frågor:
1. Har hört att mannen tjänstgjorde några år utomlands som FN-soldat, stämmer detta? Om ja, var? Cypern?? Libanon???

2. Vilket/vilka mordvapen användes?

3. Blev det fastställt till 100% att det var mannen som mördat sin egen familj och sedan tagit sitt eget liv eller fanns det andra misstänkta och andra teorier i början av fallet?
Citera
2014-06-29, 00:12
Medlem
rigbos avatar
Del av TT-telegram 1987-12-15.
Citat:
En 31-årig man dödade sin 24-åriga hustru och sina två barn, en fyraårig pojke och en flicka på knappt ett år. Därefter begick han självmord. Familjedramat utspelade sig i Jämshög utanför Olofström i västra Blekinge natten till tisdagen.
Enligt polisen står det klart att mannen först dödat sin familj och därefter begått självmord. Hur morden begicks vägrar polisen att berätta. Det finns också ett klart motiv men också på denna punkt är polisen mycket förtegen.

- Det finns ett klart motiv och samband mellan morden och självmordet, är polisens enda kommentar.

Mycket tyder dock på att dramat börjat som ett familjebråk. Grannar i området har uppgett att de från huset hört skrik och smällar under natten till tisdagen.

Mannen är inte tidigare känd hos polisen.

Kriminalteknisk undersökning pågår och rättsmedicinsk undersökning kommer att ske.
Sen hittar jag inget mer skrivet men det verkar inte vara några tveksamheter om vem som var skyldig.
Citera
2014-06-29, 18:57
Medlem
obafgkms avatar
Citat:
2. Vilket/vilka mordvapen användes?

Jag vill minnas att det var ett gevär.
Citera
2014-07-02, 23:11
Medlem
Running_mans avatar
Tackar för svaren. Antar att han led av PTSD.

Var det ett lagligt vapen? Jaktgevär?? Hemvärnsvapen??? Bara gissningar från min sida.
Citera
2014-07-03, 00:33
Medlem
ab12s avatar
Samma datum avlider en kvinna som står skriven bara några hus ifrån familjen K*nnari. Konstig slump, iallafall där jag bor är det ju inte jätteofta nån granne som kastar in handduken. Chock?
Citera
2020-11-03, 19:28
Medlem
Frugan ville skiljas och han kunde inte hantera det, han hängde sig i trappan och knivhög 2 barn samt fru. Alla ligger i en familjegrav i Jämshög då hans mamma inte hade råd att frakta hem kroppen till Finland. För övrigt väldigt skötsam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in