2014-06-28, 19:29
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Jo, utbudet är säkert begränsat, men om det fanns kvinnor ombord skulle skägget trimmas, håret vaxas, parfymen på och uniformen vara tvättad och struken.
Är det bara män däremot kan man förvänta sig vildvuxet hår och skitiga uniformer.

Det är detta som är så bizarrt i min värld. Varför klä sig sexigt om man inte vill signalera sexighet?
Har större förståelse nu dock, i och med denna tråd.

Haha!
Jag tror att samtliga fall av bilderna jag länkade representerar vad en man i allmänhet skulle betrakta som exempel i respektive kategori (avvikande åsikter är välkomna).
Men jag börjar få mer och mer insikt i att gränsen inte ligger på samma ställe hos kvinnor i allmänhet.

Men en mer ovårdad framtoning kan också vara tänkt att imponera eller åtminstone smälta in bland grabbarna? Om alla ser ut så förutom en som drar på parfymen och pedantiskt stryker allt varje dag kommer väl han antagligen att få höra om det?

Därför att en figurnära klädsel med kanske aningens klyfta etc uppfattas som en vårdad, proffsig klädsel i den yrkesrollen. En kvinna kan vilja framhäva sig som så smal som möjligt t.ex, eftersom det ofta kopplas till "vårdad".

Sen är det klart att både det och minishortsen KAN vara avsedda att vara sexuellt tilltalande helt enkelt. Omöjligt är det inte. Men det går inte att ta för givet, och särskilt inte i andra situationer än när det är dejting eller raggning som står på schemat.

Rent generellt tänker jag att när den sexiga klädseln är så pass utmanande att den är direkt smaklös och osmickrande så är det antingen en störd eller korkad person som klätt sig eller någon som vill signalera sex till varje pris. T.ex är det faktiskt rätt få kvinnor som iaf i mina kvinnliga ögon bär upp ett par minishorts på ett stilfullt sätt. Det är möjligt att killarna gillar att titta på även lite gropiga och dallriga lår, men stilfullt är det inte...
Citera
2014-06-28, 19:42
Medlem
10sekunders avatar
Om vi tar klädeln på bilden nedan som exempel, är den "sexuellt utmanande" eller bara "figursmickrande" som jag själv anser?

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2wpo6mq&s=8#.U6777vl_vEA
Citera
2014-06-29, 00:54
Medlem
Muhamedssons avatar
Vem vill inte uppfattas som sexig. Visst finns den typen med. Men jag har absolut inget emot om någon tycker jag är sexig.

Det finns givetvis kvinnor som ibland vill uppfattas som sexiga precis som jag vill. Kvinnor har däremot en klar fördel gällande klädsel, som kan trigga igång en mans sexualitet!
Citera
2014-06-29, 01:12
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Om vi tar klädseln på bilden nedan som exempel, är den "sexuellt utmanande" eller bara "figursmickrande" som jag själv anser?

Jag skulle säga att den ligger närmast perfekt mellan dina två citat. Kurvigt utan att vara för smalt/mulligt och tillräckligt utmanande utan att utstråla slampighet. Sen är det upp till utstrålningen, charmen och intelligensen vem det går hem hos.
Citera
2014-06-29, 01:12
Medlem
goran744s avatar
Du skall få ett ypperligt förslag från mig som kvinna på Flashback.
Inför ÖGONBURKA till alla stackars män som inte kan kontrollera sina stackars ögon.
Då slipper ni alla bekymra er över kvinnors korta kjolar och sexualitet eller icke sexualitet.
Ni slipper känna er utmanade!!!!!!
Ni får ENDAST ta av ÖGONBURKAN hemma hos lilla frugan.
Citera
2014-06-29, 01:41
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Kvinnor är ointresserade av sex, men dom vet att enda sättet att få uppmärksamhet från män är att klä sig sexigt.

Så fort mannen har fått upp ögonen för henne så ska han genast bli mer intresserad av hennes personlighet än hennes kropp, vilket väldigt sällan händer, vilket gör kvinnorna sura.

Det citerade är väl en sorts slag i luften, om du nu inte menar ONS/tillfällig sex. Annars stämmer det rätt bra, dock med en passus att det där med personlighet och sexighet/kropp är något som vissa män med självkontroll försöker hålla isär för att få något att hända och klicka. I övrigt söker kvinnor i allmänhet varaktighet framför flyktighet när det gäller relationer med män och behöver inte vara beroende av om han "ser" henne eller inte.
Citera
2014-06-29, 12:11
Medlem
Min lösning på problemet är att män bryr sig om sina kläder och kvinnor bryr sig om sina kläder. Om män slutar tolka in en massa påhitt i en annan fri människas klädval så skulle alla människor bli mycket lyckligare.
Citera
2014-06-29, 14:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Hur är det då möjligt att kvinnor kan betrakta sexuellt utmanande klädsel som ett renodlat modeuttryck, och helt förbise att man framkallar sexuell åtrå?

Kan man verkligen klä sig sexigt utan att uppsåtligen föra betraktarens tankar till sex?

Problemt är att kvinnor inte har en baguette.
Så när kvinnor ser sin eller annans outfit, så ser de kläder.
De ser sina bröst som framtida mjölkbarer och rumpan är nåt man har att fisa med och sitta på.

Någon man måste medvetandegöra en hur de upplever ens kropp. Jag tror de allra flesta tjejer inte vet hur det är att gå runt och vara testosteronstinn.

Jag läste en beskrivning en gång av en kvinna som fick testosteron (höga doser visserligen) inför ett könsbyte och det hon beskrev var i det närmaste tortyr. Hur hon fick upp sexuella bilder av olika "vyer" av kvinnor på tunnelbanan eller whatever. Jag har ingen aning om hur jag skall googla fram den texten, men den var en eyeopener måste jag säga. Liksom vad killkompisar säger i förtroende. Vad man läser här etc.

Såg tex en tråd om hur tjejer klär sig på gymmet, och hur det upplevs distraherande. Jag kan bara svara för mig själv egentligen, men jag tror att rätt få tjejer tycker att det är besvärligt i meningen att man blir så exalterad att det hindrar annan verksamhet.

Så jag tror inte tjejer i allmänhet fattar vad sexigt är inne i en mans kalsonger och hjärna.

Vissa fattar det ju och spelar på det. Men en medveten kvinna med hjärna gör nog inte så. Då hon visserligen kommer att uppfattas het, men samtidigt billig, då det är för alla. Åtminstone som ögongodis och runkobjekt.

Just det där sista tänker nog inte tjejer på faktiskt om jag skall vara ärlig.

Åtrå ser annorlunda ut i kvinnors värd än ren och snuskig lust

I allmänhet så är livet utan testosteron annorlunda, och kvinnor verkar inte vilja förstå vilken inverkar testosteron har på en man. Och därmed inte vilken inverkan en viss klädsel har.

Jag tror inte de vill kåta upp män, jag tror de vill duga.
Senast redigerad av Gertrud1 2014-06-29 kl. 14:30.
Citera
2014-06-29, 14:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Min lösning på problemet är att män bryr sig om sina kläder och kvinnor bryr sig om sina kläder. Om män slutar tolka in en massa påhitt i en annan fri människas klädval så skulle alla människor bli mycket lyckligare.

Det är ju inte kläderna som får det att rycka i baguetten, utan brist på kläder
Citera
2014-06-29, 14:38
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Dock har jag själv klätt mig i arbetskläder på sommaren, vilket var sönderslitna shorts och t-shirt. I kombination med en aning muskler, skäggstubb och solbränna var det tydligen en kvinna som tyckte det såg "sexigt" ut. Är av manligt kön alltså.
Citera
2014-06-29, 17:23
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Om vi tar klädeln på bilden nedan som exempel, är den "sexuellt utmanande" eller bara "figursmickrande" som jag själv anser?

Figursmickrande. Å andra sidan är ju en sådan figur rätt sexuellt utmanande i sig.

Men ska man bara fokusera på kläderna så tar man bort överdelen, drar ner urringingen och kompleterar med en push-up bh eller inlägg så att en tydlig skåra mellan brösten bildas och avslöjas, samt kortar ner klänningen så att sen slutar typ strax under skinkorna, då hade klädseln gått från figursmickrande till sexuellt utmanande enligt mitt tycke.
Citera
2014-06-29, 18:17
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Dock har jag själv klätt mig i arbetskläder på sommaren, vilket var sönderslitna shorts och t-shirt. I kombination med en aning muskler, skäggstubb och solbränna var det tydligen en kvinna som tyckte det såg "sexigt" ut. Är av manligt kön alltså.

Åh, det måste varit du som jag tittade långt efter härom dagen! Nomnom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in