Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Visst är det så. Tyvär verkar merparten av mina vänner vara de som helt isolerar sig.
Jag inser att detta är ofrånkomligt. Det är mest chocken av insikten att jag aldrig mer kommer få uppleva en trevlig barnfri mingelfest med mina kompisar och deras partners. Aldrig. Detta gör mig sorgsen. Jag får väl skaffa barn själv så jag blir en i klubben, så kan vi ha barnkalas tillsammans och prata matkassar.
Jag är oerhört bitter.
Fast man får ju uppleva annat istället, "aldrig mer" stämmer ju inte heller. Sen när barnen är äldre så kan man endera skaffa barnvakt eller att barnet t.ex. sover över vid någon kompis någon gång.
Visst, spontanöl efter jobbet är bara att glömma men om man bara vill kan man få det att fungera.
Detta är förvisso en av dom sakerna som är lätta att ge upp. Har nog inte tänkt en enda gång när jag varit hemma och lekt med sonen en lördagkväll att jag hellre skulle befinna mig på krogen

Det är nog en sak som man kanske inte förstår före man har egna barn.
Men man behöver absolut inte ge upp sitt liv bara för att man skaffat barn, det är givetvis viktigt att upprätthålla sina relationer också. Men det kräver jobb och förståelse från båda sidor, och ibland fungerar det tyvärr inte. Är nog rätt vanligt att till viss del eller t.o.m. helt byta bekantskapskrets när man fått barn. Hittills umgås jag med samma personer som tidigare men desto längre det går utan att de förökar sig också, desto mindre är chansen att vi kommer att umgås om 5 år tror jag.