2014-06-27, 02:47
Medlem
Sitter och sneglar på en A6:a och har märkt att just 2.0T-modellen ligger avsevärt lägre i pris än de andra versionerna och även lägre än A4:an och 3:an. Brukar de strula, är motorn för svag eller är den allmänt ointressant ur ett köparperspektiv?

Bilarna jag har sett är från 2008-2010.
Citera
2014-06-27, 04:17
Medlem
Kolla på den här. Måste ju vara något fel på den. Är ju i princip som hittat om allt stämmer, men hur fan kan de ligga så lågt i pris?

http://bytbil.com/bilar/audi/a6/6v8n...FwACcJgchkWgA!
Citera
2014-06-27, 04:26
Bannlyst
just dem modellerna har stora fel som Audi inte vill ta på sig, tror det kan vara ett av anledningen att folk ratar, var inne på själv köpa en A6 men efter lite undersökning av modellen så avstod jag ganska så snart.

Många trogna till Audi har också sagt, aldrig mer en Audi när fabriken inte ville ta på sig fabrikationsfelen. Det gick på nyheter minns jag, vad var det Audis chef i Sverige sade, något i stil med att det var fel på ägarna som inte servade bilarna?
Citera
2014-06-27, 06:40
Medlem
watcher1970s avatar
Se upp för rosten, har skrivits massor. kanske folk drar öronen åt sig nu??

http://www.vibilagare.se/reportage/d...iskzonen-33820
Citera
2014-06-27, 07:23
Medlem
Bilen i fråga har ju även Multitronic (växellådan) - googla på Multitronic + problem....
Citera
2014-06-27, 08:18
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listopad
Kolla på den här. Måste ju vara något fel på den. Är ju i princip som hittat om allt stämmer, men hur fan kan de ligga så lågt i pris?

http://bytbil.com/bilar/audi/a6/6v8n...FwACcJgchkWgA!

Skulle säga att dom begär ett ganska normalt pris för den bilen, Varken dyrt eller billigt.
I alla fall om man tittar på bilpriser.se.

Tveksamt om dom ens får det dom begär.

Annars är det ju en trevlig bil att åka i, Dock ganska rejält törstiga på bränsle, Och som sagt, kvalitetsproblem i mängder. Nästan synd att kalla Audi för en "Premiumbil".
Citera
2014-06-27, 10:50
Medlem
Fiskfjolls avatar
Kanske för att både Audi A4 och A6 är dyrast att reparera. Vilket får köparna att välja andra bilar och därför sjunker efterfrågan. Min teori nu alltså
Citera
2014-06-27, 16:18
Medlem
Tack för svaren gubbar.

Måste erkänna att jag delvis har missat detta, troligtvis för att jag kört samma märke i alla år och mer eller mindre ignorerat de andra tills nyligen. Det var visst någon liten konkurs som öppnade mina ögon..

Det var ju tråkigt! Då antar jag att ni avråder mig från att köpa en A6:a med den lilla motorn, eller hela modellserien överlag?

Passaten hade ju enorma problem med DSG-lådan, men de säljer ju som smör ändå?
Citera
2014-06-27, 18:05
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listopad
Då antar jag att ni avråder mig från att köpa en A6:a med den lilla motorn, eller hela modellserien överlag?
Passaten hade ju enorma problem med DSG-lådan, men de säljer ju som smör ändå?

Visst kan man köpa en A6:a om man nu vill ha en, För det är nog köparens marknad när det gäller dom bilarna och därför kan man nog få väldigt mycket bil för pengarna om man har lite is i magen och är lite envis och fräck i sin budgivning.
Hela V.A.G. har ju enorma problem med lackerna, zinksläpp och liknande, Det gäller både Audi, VW och Skoda så kolla noga om man tänker köpa en.

När det gäller DSG så får man ändå tänka på hur enormt många DSG-lådor V.A.G. har spottat ut på marknaden, Det är inte några det.
Största problembarnet är DSG-7 med torrlameller och den skulle jag absolut inte råda någon att köpa.
DSG-6 med våtlameller däremot har faktiskt inte överdrivet mycket problem.
Citera
2014-06-27, 18:54
Medlem
traskers avatar
Det är dessutom en rätt gammal bil, 6 år för att vara exakt. Då går priset ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in