• 1
  • 2
2014-06-26, 22:47
Medlem
Citat:
”Om man vill ha reda på vem som har makten i ett samhälle, så räcker det med att ta reda på vem som inte får lov att kritiseras”
Voltaire

Var ligger makten i att vara den enda grupp i samhället som får kritiseras av samtliga andra grupper?

Var ligger makten i att vara den enda grupp i samhället som inte får framföra sina egna intressen, utan endast andras?

Var ligger makten i att inte ens ha rätten att försvara sig?

Feminister! Tänk om. Ni slåss mot väderkvarnar. Den vite heterosexuella mannen har varit maktlös i årtionden.
Citera
2014-06-26, 22:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Var ligger makten i att vara den enda grupp i samhället som får kritiseras av samtliga andra grupper?

Var ligger makten i att vara den enda grupp i samhället som inte får framföra sina egna intressen, utan endast andras?

Feminister! Tänk om. Ni slåss mot väderkvarnar. Den vite heterosexuella mannen har varit maktlös i årtionden.

Jag har som kvinna har fått höra kritik hela mitt liv direkt eller indirekt från olika män eller varit en slags rättighet för en man.
Endera slampa, hora, fitta, nucka, hagga, sötnos, gumman, frigida jävel( hur man nu kan vara både frigid och hora samtidigt)
Vems fel är det?
Vilka intressen har du som man att få fram i samhället?
Är det endast kritik som gör ont?
Vad jag läst om den Svenska kulturen är vi en av världens mest jämnställda folk då kan det inte vara så stora problem och hat mot den vite mannen som du säger, eller hur?
Och vi är dessutom ett av världens mest feminima land.
Om man nu kan kalla ett land för feminimt eller maskulint land.
Och vi är minst nationalistiska av alla länder.
Så egentligen finns det inte många problem här med rasister, manshatare eller kvinnohatare.
Jag tror att det handlar om konsten att framföra konstruktiv kritik utan att bli alldeles svettig och rädd för att göra illa någon då vi dessutom är väldigt individuellstyrda här i Sverige och hatar grupperingar.
Citera
2014-06-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
TEXT

Jag syftade på mannen som grupp, i samhällsdebatten. Inte vad individuella idioter tycker och säger.

Det finns föreningar och intressegrupper för alla grupperingar i samhället; feminister, afganer, afrikaner, judar m.m. Faktiskt för alla utom just vita heterosexuella män. Föreställ dig mediauppviglingen om någon sådan organisation skulle uppstå.

I debatten har den vite heterosexuella mannen ingen makt överhuvudtaget, och när någon av de andra grupperna hackar ner på oss, så har vi egentligen inget annat val än att ta emot och be om ursäkt för vår existens.
Citera
2014-06-26, 23:21
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Jag har som kvinna har fått höra kritik hela mitt liv direkt eller indirekt från olika män eller varit en slags rättighet för en man.
Endera slampa, hora, fitta, nucka, hagga, sötnos, gumman, frigida jävel( hur man nu kan vara både frigid och hora samtidigt)
Vems fel är det?
Vilka intressen har du som man att få fram i samhället?
Är det endast kritik som gör ont?
Vad jag läst om den Svenska kulturen är vi en av världens mest jämnställda folk då kan det inte vara så stora problem och hat mot den vite mannen som du säger, eller hur?
Och vi är dessutom ett av världens mest feminima land.
Om man nu kan kalla ett land för feminimt eller maskulint land.
Och vi är minst nationalistiska av alla länder.
Så egentligen finns det inte många problem här med rasister, manshatare eller kvinnohatare.
Jag tror att det handlar om konsten att framföra konstruktiv kritik utan att bli alldeles svettig och rädd för att göra illa någon då vi dessutom är väldigt individuellstyrda här i Sverige och hatar grupperingar.

Jaha? Jag som man har fått höra kritik hela livet också. Varför tror du det skulle vara sån skillnad mellan män och kvinnor med det?
Vems fel det är? Det beror väl på om du gjort något som gör det rätt att kalla dig så. Annars ligger felet hos den som sa det.
Sen låter det som att du ska byte umgängeskrets faktiskt. Och detta var svenska män?
Citera
2014-06-26, 23:24
Bannlyst
Svenska kvinnor får gå till vilka män de vill men väljer att gå till svin. Sedan klagar de på de hyggliga männen för att svinen bar sig åt som svin. Verkligen begåvat.
Citera
2014-06-26, 23:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Jaha? Jag som man har fått höra kritik hela livet också. Varför tror du det skulle vara sån skillnad mellan män och kvinnor med det?
Vems fel det är? Det beror väl på om du gjort något som gör det rätt att kalla dig så. Annars ligger felet hos den som sa det.
Sen låter det som att du ska byte umgängeskrets faktiskt. Och detta var svenska män?

Jaha! Du menar att du har skäl för att bli påhoppad av en kvinna? Tyvärr har jag aldrig horat eller varit frigid men fått höra det då mannen inte har orden kvar i sitt resonemang längre.
Det handlar om vem som tror sig äga just de orden och vilken krigsföring man använder sig av.
Citera
2014-06-26, 23:37
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Jaha! Du menar att du har skäl för att bli påhoppad av en kvinna? Tyvärr har jag aldrig horat eller varit frigid men fått höra det då mannen inte har orden kvar i sitt resonemang längre.
Det handlar om vem som tror sig äga just de orden och vilken krigsföring man använder sig av.

Nä det menar jag inte. Jag menar att män också stöter på idioter från det motsatta könet. Det kan du väl inte tro är något påhitt från män bara?

Och vilka är alla dessa män som säger sådana saker? Jag är ju inte tjej, men jag har väldigt svårt att tro det är vanligt med ett sådant språk hos vuxna människor. Någon sorts konflikt måste det ligga bakom dessa ord. De är ju kraftuttryck som man tar till om man vill såra någon. Nån ville trycka ner dig helt enkelt. Trist. Men idioter finns som sagt, i båda lägren och är ungefär lika vanligt.
Citera
2014-06-26, 23:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Nä det menar jag inte. Jag menar att män också stöter på idioter från det motsatta könet. Det kan du väl inte tro är något påhitt från män bara?

Och vilka är alla dessa män som säger sådana saker? Jag är ju inte tjej, men jag har väldigt svårt att tro det är vanligt med ett sådant språk hos vuxna människor. Någon sorts konflikt måste det ligga bakom dessa ord. De är ju kraftuttryck som man tar till om man vill såra någon. Nån ville trycka ner dig helt enkelt. Trist. Men idioter finns som sagt, i båda lägren och är ungefär lika vanligt.
'
Ja det är ganska vanligt för kvinnor att få höra det någon gång under sitt liv. Ja det finns idioter av båda könen, tyvärr.
Citera
2014-06-27, 00:20
Medlem
Vita medelålders män är fortfarande den mest maktfullkomliga gruppen, som dessutom inte KAN kritiseras, för då är man "en sån där jävla manshatare" alternativt "bögjävel".

för övrigt verkar anti-feminister väldigt ofta hänga upp sig på utseende och inte på faktiska ideer eller politik, vilket gör att det inte blir nån riktig debatt mellan anti och feminister.

TRIST!

För om jag säger att jag inte kan rösta på M pga att Fredrik ser ut som en rumpnisse, tar nån mej på allvar då? troligtvis inte.
Citera
2014-06-27, 00:40
Medlem
Citat:

"”Om man vill ha reda på vem som har makten i ett samhälle, så räcker det med att ta reda på vem som inte får lov att kritiseras”

Voltaire

I vilket sammanhang skrev Voltaire det där?
Citera
2014-06-27, 00:48
Medlem
Citat:

Män blir aldrig maktlösa. Kvinnor är bara brickor i ett geopolitiskt och ekonomiskt spel som berör MÄN med MAKT och KAPITAL. Det pinsamma är att ni inte inser att ni kvinnor är nyttiga idioter för rika mäns agenda. Feminismen är en produkt från rika judiska män. Det är en livslögn för intellektuellt svaga kvinnor.
Senast redigerad av Rights4Men 2014-06-27 kl. 01:02.
Citera
2014-06-27, 01:03
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Män blir aldrig maktlösa. Kvinnor är bara brickor i ett geopolitiskt och ekonomiskt spel som berör MÄN med MAKT och KAPITAL. Det pinsamma är att ni inte inser att ni kvinnor är nyttiga idioter för rika mäns agenda. Feminismen är en produkt från rika judiska män. Det är en livslögn för intellektuellt svaga kvinnor.

Och jag ser att foliehatten sitter som den ska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in