Citat:
Ursprungligen postat av
censuria
Var ligger makten i att vara den enda grupp i samhället som får kritiseras av samtliga andra grupper?
Var ligger makten i att vara den enda grupp i samhället som inte får framföra sina egna intressen, utan endast andras?
Var ligger makten i att inte ens ha rätten att försvara sig?
Feminister! Tänk om. Ni slåss mot väderkvarnar. Den vite heterosexuella mannen har varit maktlös i årtionden.
Jag har som kvinna har fått höra kritik hela mitt liv direkt eller indirekt från olika män eller varit en slags rättighet för en man.
Endera slampa, hora, fitta, nucka, hagga, sötnos, gumman, frigida jävel( hur man nu kan vara både frigid och hora samtidigt)
Vems fel är det?
Vilka intressen har du som man att få fram i samhället?
Är det endast kritik som gör ont?
Vad jag läst om den Svenska kulturen är vi en av världens mest jämnställda folk då kan det inte vara så stora problem och hat mot den vite mannen som du säger, eller hur?
Och vi är dessutom ett av världens mest feminima land.
Om man nu kan kalla ett land för feminimt eller maskulint land.
Och vi är minst nationalistiska av alla länder.
Så egentligen finns det inte många problem här med rasister, manshatare eller kvinnohatare.
Jag tror att det handlar om konsten att framföra konstruktiv kritik utan att bli alldeles svettig och rädd för att göra illa någon då vi dessutom är väldigt individuellstyrda här i Sverige och hatar grupperingar.