2014-06-26, 03:33
Bannlyst
Tjena alla Flashbackare, jag kom just på en tanke...

1. Äldre människor, upplever dom verkligen att dom har levt " länge "!?!?,

Eller upplever dom sig själva verket som gamla bara på grund av att alla yngre identifierar/säger- stämplar dem som gamla hela tiden via röst / talförmåga ??

+ Visst det kroppsliga är fysiskt bevis på att man är åldrats, men tänk dig själv ändå.

Jag läste någon famous quote som sa något i stilen som " the tragic of life is that you forever
FEEL young.. but the body ages "

Vi existerar ju inte som ett medvetande med känslor när vi tänker, känslorna känner vi av med kroppen och inte med medvetandet, visst man kan tänka negativt,positivt men när man tänker så associerar man bara tankarna ,med specifika känslor i kroppen ( jag känner t.ex känslor i magen runt navel området och inte i hjärnan ).

Medvetandet och kroppen är just separerade men samtidigt inte..

Så om man bemästrar " här och nu tänket som Spirituella ledare förespråkar " så kommer man bara känna av evig bliss hela tiden här och nu, för då behöver man inte tänka på framtiden längre??

och man kan njuta av varje ögonblick som en evighet jämfört med de som lever likt det jag skrivit under denna rad

Vissa lever ju som att de bara planerar dagarna i ett konstant föränderligt schema/kalendrar över vissa månader, de ska bocka av skola,jobb nya 'roliga upplevelser i framtiden, tänka på vad man ska äta sen, underhålla sig med se också , sen när de är ledsna så lever de mest över sin egna personliga historier,

saker de saknar t.ex, historien som sen tar sig i fysiska symtom som tåra...

Som en dröm där man lever i " the past and the future "

Sen en dag så har livet gått 10 år , sen 20, sen 30 -75 sen dör man bara, när man dör så kan man inte planera ett framtida schema längre över sitt liv, man kan inte oroa sig framtiden längre.

Vad tror ni???
Tid är ju illusion i själva verket > http://www.youtube.com/watch?v=DJ6Gb3iZ1Lo

OM man lämnar det materialistiska livet och exempelvis börjar leva som en munk och meditera hela tiden, Meditation.. Fri från begär,stress.. så blir livet bättre och längre? Man välkomnar döden istället för att frukta den..

Typ samma känsla som när man tar en drog och tiden inte har någon betydelse

Länkar angående ämnet nedanför

Senast redigerad av Softista 2014-06-26 kl. 04:15.
Citera
2014-06-26, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softista
Tjena alla Flashbackare, jag kom just på en tanke...

1. Äldre människor, upplever dom verkligen att dom har levt " länge "!?!?,

Eller upplever dom sig själva verket som gamla bara på grund av att alla yngre identifierar/säger- stämplar dem som gamla hela tiden via röst / talförmåga ??

+ Visst det kroppsliga är fysiskt bevis på att man är åldrats, men tänk dig själv ändå.

Jag läste någon famous quote som sa något i stilen som " the tragic of life is that you forever
FEEL young.. but the body ages "

Vi existerar ju inte som ett medvetande med känslor när vi tänker, känslorna känner vi av med kroppen och inte med medvetandet, visst man kan tänka negativt,positivt men när man tänker så associerar man bara tankarna ,med specifika känslor i kroppen ( jag känner t.ex känslor i magen runt navel området och inte i hjärnan ).

Medvetandet och kroppen är just separerade men samtidigt inte..

Så om man bemästrar " här och nu tänket som Spirituella ledare förespråkar " så kommer man bara känna av evig bliss hela tiden här och nu, för då behöver man inte tänka på framtiden längre??

och man kan njuta av varje ögonblick som en evighet jämfört med de som lever likt det jag skrivit under denna rad

Vissa lever ju som att de bara planerar dagarna i ett konstant föränderligt schema/kalendrar över vissa månader, de ska bocka av skola,jobb nya 'roliga upplevelser i framtiden, tänka på vad man ska äta sen, underhålla sig med se också , sen när de är ledsna så lever de mest över sin egna personliga historier,

saker de saknar t.ex, historien som sen tar sig i fysiska symtom som tåra...

Som en dröm där man lever i " the past and the future "

Sen en dag så har livet gått 10 år , sen 20, sen 30 -75 sen dör man bara, när man dör så kan man inte planera ett framtida schema längre över sitt liv, man kan inte oroa sig framtiden längre.

Vad tror ni???
Tid är ju illusion i själva verket > http://www.youtube.com/watch?v=DJ6Gb3iZ1Lo

OM man lämnar det materialistiska livet och exempelvis börjar leva som en munk och meditera hela tiden, Meditation.. Fri från begär,stress.. så blir livet bättre och längre? Man välkomnar döden istället för att frukta den..

Typ samma känsla som när man tar en drog och tiden inte har någon betydelse

Länkar angående ämnet nedanför

bemästra över dig själv att inte frukta döden meditera dig mogen att begå självmord så slipper du oroar över schema day of the future past eller vad du nu säger
Senast redigerad av tcoy 2014-06-26 kl. 04:22.
Citera
2014-06-26, 04:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcoy
bemästra över dig själv att inte frukta döden meditera dig mogen att begå självmord så slipper du oroar över schema day of the future past eller vad du nu säger
Ja men om tid är en illusion, då är ju faktiskt vi människor levande små universum på något vis, vi är den riktige "gud ", fast så klart kan man inte öppet säga att man är gud till andra, då måste man förklara att alla andra människor faktiskt också är en sorts medveten gud,

Universum har blivit medveten om sig själv genom organismer som oss, vi har växt på lilla jorden, så man kan säga att vi härstammar ifrån big bang, alla levande människor har en gång upplevt big bang genom att big bang likt ett frö var oss innan vi blev människor efter miljarder av hur vi mäter " år,tid " vi är alltså produkten av blomman av som nyss var ett frö ( big bang är fröet. Människorna-liv är blomman ) metaforiskt... Men tillslut kommer blomman dö ( mänskligheten kommer dö )

Kolla bara på hur liten jorden är :S

Så klart har vi inget mänskligt minne om att vi en gång var Big bang, likt vi inte har något minne vad som hände dagen innan vi föddes.. Om vi ens minns våran barndom..
Senast redigerad av Softista 2014-06-26 kl. 05:06.
Citera
2014-06-26, 04:30
Bannlyst
Citat:
bemästra över dig själv att inte frukta döden meditera dig mogen att begå självmord så slipper du oroar över schema day of the future past eller vad du nu säger :thumbsup:
Jag har ju bemästrat mig själv jag känner ingen rädsla alls. Men det kom endast efter jag öppnat upp mig för spirituella ledare och anammat deras ord..

Tyvär så lever ju nästan hela Sverige på ett vis där människor går runt omedveten om sånt här, så vafan ska man göra???

Nu upplever jag inte tid likt förr, nu känns varje " ögonblick " längre och unikt på något vis.
Som att jag inte mår dåligt lika ofta, jag har helt enkelt fått ett Spirituellt uppvaknande...

Men det skedde ju endast på eget initiativ meditation och flera timmars träning av att ändra tänket som jag fått inpräntat av föräldrar,skola,media.. Sluta identifiera mig själv med det och sluta identifiera mig själv som en " person ", Personen är lögnen jag är inte mitt namn eller adress,inkomst,adressrad,plånbok - ego. Det är bara lögner..

Marijuana och Svamp hjälpte också till med att få ett " higher consciousness " som även ger en ny syn på livet efter själva ämnet gått ur kroppen.

Det bästa är ju att det är fritt för vem som helst att prova dessa substanser idag och vakna upp, tyvär så är de ju olagliga fortfarande * surprise surprise *, men man kan ju alltid skaffa via den olagliga vägen och experimentera!!

http://www.youtube.com/watch?v=78dOAeSV29E
Senast redigerad av Softista 2014-06-26 kl. 04:43.
Citera
2014-06-26, 04:40
Medlem
Citat:
Ja men om tid är en illusion, då är ju faktiskt vi människor universum på något vis, vi är den riktige "gud ", fast så klart kan man inte öppet säga att man är gud till andra, då måste man förklara att alla andra människor faktiskt också är en sorts medveten gud, Universum har blivit medveten om sig själv genom organismer som växt på lilla jorden, så man kan säga att vi härstammar ifrån big bang, alla levande människor har en gång upplevt big bang genom att big bang likt ett frö tillslut efter miljarder år blev oss.

Så klart har vi inget mänskligt minne om att vi en gång var Big bang, likt vi inte har något minne dagen innan vi föddes..

ja om du söker svaret på "vem är gud" så tror jag faktiskt vi är i en illusion.
gud är ju bara ett ord som står för skaparen....i denna natur eller universum så består det
av atomer, materia eller anti materia "svart materia" dark matters.
Då kan man fråga sig om atomen är gud, lika väl människan som består av atomer.
För det är atomerna som skapade oss.

Jag tror faktiskt vi separera oss från universum då vårt medvetenhet är ett tillstånd illusion i denna universum våra atomer kommer från big bang
Senast redigerad av tcoy 2014-06-26 kl. 04:43.
Citera
2014-06-26, 04:46
Bannlyst
Citat:
ja om du söker svaret på "vem är gud" så tror jag faktiskt vi är i en illusion.
gud är ju bara ett ord som står för skaparen....i denna natur eller universum så består det
av atomer, materia eller anti materia "svart materia" dark matters.
Då kan man fråga sig om atomen är gud, lika väl människan som består av atomer.
För det är atomerna som skapade oss.

Jag tror faktiskt vi separera oss från universum då vårt medvetenhet är ett tillstånd illusion i denna universum våra atomer kommer från big bang

VI ÄR INTE SEPARERADE!! Det är just den tanken som är ignorance och okunskap

Vi alla är Universum! Det har vetenskapen bevisat för längesedan!
http://www.youtube.com/watch?v=U49i8HYMp2k vi är den där processen!! vi har en roll att spela i denna utveckling, därför har vi utvecklat medvetande, men en dag så tar också rollen och spelet ett slut för oss människor likt i hur alla individer en dag dör så kommer universum dö..

Så det här livet vi har fått varför ska det gå ut på att arbeta och vara fast i personifierade konstruktioner i form av egon?? Vara beroende av " staten "?

Ska vi inte utveckla ett medvetande och samhälle fritt ifrån sånt?

Livet är ju så fantastiskt!!!!
Senast redigerad av Softista 2014-06-26 kl. 04:51.
Citera
2014-06-26, 04:57
Medlem
Citat:
VI ÄR INTE SEPARERADE!! Det är just den tanken som är ignorance och okunskap

Vi alla är Universum! Det har vetenskapen bevisat för längesedan!
http://www.youtube.com/watch?v=U49i8HYMp2k vi är den där processen!! vi har en roll att spela i denna utveckling, därför har vi utvecklat medvetande, men en dag så tar också rollen och spelet ett slut för oss människor likt i hur alla individer en dag dör så kommer universum dö..

Så det här livet vi har fått varför ska det gå ut på att arbeta och vara fast i personifierade konstruktioner i form av egon?? Vara beroende av " staten "?

Ska vi inte utveckla ett medvetande och samhälle fritt ifrån sånt?

Livet är ju så fantastiskt!!!!

oro, problem, orsak, rädslan, räcker inte, orättvisa...... blabla du kan inte utveckla tillståndet lika för all i detta förökande stimulansen att alla gör lika, ha lika, lika för lika, därför finns det begränsningar vi är som robotar som producerar mer fast än vi är medvetna om problemet.
girigheten av "oro, problem, orsak, rädslan, räcker inte, orättvisa .etc" gör att vi måste ha mer stimulans för att vi ska ha något att falla mjuk för vårt rygg.
Senast redigerad av tcoy 2014-06-26 kl. 05:00.
Citera
2014-06-26, 05:06
Bannlyst
Det är fan sånt här som borde spelas on repeat varje dag i Skolorna http://www.youtube.com/watch?v=f0TMxz9BNDY,

minns själv när jag gick i skolan i de lägre klasserna, det var fan inget snack om Astronomi och hur vi människor egentligen är små obetydliga varelser som lever på en obetydlig planet som inte är någon central skapelse av någon humanoid påhittad gud några tusen års skapelse genom böcker och språk..

Om man verkligen fick reda på att vårat liv i detta solsystem inte är så super extremt unikt så skulle man ju ifrågasätta anledningen till varför man ska göra tråkiga,jobbiga saker för att bara tjäna pengar..

Girigheten är ju främst ett bevis på att pengar och banker faktiskt är negativt för oss människor.

Människor måste börja tänka och utveckla nya moderna hållbara samhällen, god för miljön!
Konsumtionssamhället kan ju inte fortsätta i alla evigheter, om några år tar oljan slut.
Vi växer så det knakar med snart 9 miljarder människor, vi måste ändra vårat sätt att leva helt klart.

Så mina tankar och ideerna måste uppmärksammas mer!
Senast redigerad av Softista 2014-06-26 kl. 05:12.
Citera
2014-06-26, 15:26
Medlem
Citat:
Det är fan sånt här som borde spelas on repeat varje dag i Skolorna http://www.youtube.com/watch?v=f0TMxz9BNDY,

minns själv när jag gick i skolan i de lägre klasserna, det var fan inget snack om Astronomi och hur vi människor egentligen är små obetydliga varelser som lever på en obetydlig planet som inte är någon central skapelse av någon humanoid påhittad gud några tusen års skapelse genom böcker och språk..

Om man verkligen fick reda på att vårat liv i detta solsystem inte är så super extremt unikt så skulle man ju ifrågasätta anledningen till varför man ska göra tråkiga,jobbiga saker för att bara tjäna pengar..

Girigheten är ju främst ett bevis på att pengar och banker faktiskt är negativt för oss människor.

Människor måste börja tänka och utveckla nya moderna hållbara samhällen, god för miljön!
Konsumtionssamhället kan ju inte fortsätta i alla evigheter, om några år tar oljan slut.
Vi växer så det knakar med snart 9 miljarder människor, vi måste ändra vårat sätt att leva helt klart.

Så mina tankar och ideerna måste uppmärksammas mer!

https://www.youtube.com/watch?v=Lnz7Y65800s
detta är vårt "första" skolkurs som vi lär oss varje dag
Citera
2014-06-26, 15:36
Bannlyst
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=Lnz7Y65800s
detta är vårt "första" skolkurs som vi lär oss varje dag
Hahaha ja tyvär
Citera
2014-09-22, 01:23
Medlem
Vi har nog alla två tiduppfattningar.
En som vi uppfattar oändligt långsamt, en som går mycket fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in