• 1
  • 2
2014-06-25, 15:50
Medlem
Hej,

Blir så jävla trött på APple och deras jävla piss, varför ska de alltid försöka vara så jävla speciella?

Enligt rubriken, skulle synka min ipod och den snackade om att det fanns ett gammalt bibliotek och att man bara kan ha ett bibliotek. Nu är all musik borta, är det någon som vet om jag kan få tillbaks musiken?

Trött

EDIT: om någon vill fixa rubriken också...
Citera
2014-06-25, 17:22
Medlem
Adolf.Fittlers avatar
Eller så kan du dra åt helvete eftersom du inte fattar att man bör stänga av automatisk sync innan man kopplar till nån enhet!
Citera
2014-06-25, 18:05
Medlem
Jag kommer inte köpa nån mer Apple-grej iaf. Man ska inte behöva "fatta" nåt speciellt för att man vill lägga till en låt i sin mobil, det ska vara drag-drop och sen klart. Apple är skit enligt mig för de ska ha sina egna häftiga system som Itunes-bibliotek och allt vad det är.

Det funkar säkert bra för de som orkar lära sig alla options men jag tillhör inte den gruppen.
Jag skulle nog gilla Apple om de inte var så pretentiösa med sina "finurliga" lösningar som bara komplicerar allt, själva mobilen är det trots allt inget fel på.
Citera
2014-06-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass-turd
Hej,

Blir så jävla trött på APple och deras jävla piss, varför ska de alltid försöka vara så jävla speciella?

Enligt rubriken, skulle synka min ipod och den snackade om att det fanns ett gammalt bibliotek och att man bara kan ha ett bibliotek. Nu är all musik borta, är det någon som vet om jag kan få tillbaks musiken?

Trött

Vad fan har du gjort med ditt gamla iTunes bibiliotek då?

QQ
Citera
2014-06-25, 20:37
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Hej,

Trött

Hade du musik på iPhonen som försvann när du synkade?

Du kan inte synka från en iPhone till dator, endast till iPhone från dator. Om du svarar "Ja" på frågan om att ersätta biblioteket på iPhonen med biblioteket på datorn, ja, då försvinner allt på iPhonen.

Möjligen kan iTunes ha skapat ett nytt bibliotek på datorn som är tomt och använt det för att synka. Har du tur så ligger din musik kvar i datorn. Kolla hur det ser ut i iTunes musikmapp. Beroende på om du kör Mac eller Windows, så finns den på nån av följande platser:

Mac OS X: /Users/username/Music/iTunes/
Windows XP: C:\Documents and Settings\username\My Documents\My Music\iTunes\
Windows Vista: C:\Users\username\Music\iTunes\
Windows 7: C:\Users\username\My Music\iTunes\
Windows 8: C:\Users\username\My Music\iTunes\
Citera
2014-06-25, 23:08
Medlem
Herblaws avatar
Hahaha kan inte låta bli att skratta, sorry men visste du inte vad apple va innan du köpte de?

White-trash människor som vill vara "inne" och använda mindre funktionella produkter för att skryta om deras elegans LOL!

sista raden va inte till TS
Citera
2014-06-26, 00:12
Medlem
Apple skiter fullständigt i din musik. Apple skiter också i sina kunder.

Köp en Android, kvittar vilken. Den billigaste Android-modellen med senaste uppdateringen är bättre än iPhone 5..
Citera
2014-06-26, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Fittler
Eller så kan du dra åt helvete eftersom du inte fattar att man bör stänga av automatisk sync innan man kopplar till nån enhet!

Haha, är du på riktigt? Jag ska väl för fan inte behöva förstå någonting? Jag ska fan bara kunna mata in ipoden och sen dra musiken till hårddisken som skapas på datorn. Blir fan aldrig mer apple.
Citera
2014-06-26, 07:14
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Haha, är du på riktigt? Jag ska väl för fan inte behöva förstå någonting? Jag ska fan bara kunna mata in ipoden och sen dra musiken till hårddisken som skapas på datorn. Blir fan aldrig mer apple.

Du har inte förstått hur iTunes fungerar. Det GÅR inte att dra musik från iPod till dator via iTunes. Musik kan endast kopieras FRÅN dator till iTunes. Även om du tycker att det ska fungera så gör det inte det.

Det står klart och tydligt vid synkning att innehållet på iPoden kommer att ersättas med innehållet från musikbiblioteket på datorn.

Se datorn som navet, här lagrar du all musik och synkar till iPod/iPhone. Aldrig åt andra hållet. Dessutom var det ett krav från skivbolagen när avtalen skrevs med Apple att deras musik inte skulle kunna flyttas från iPod till dator, detta för att du inte skulle kunna fylla din iPod och piratkopiera din musik till en kompis dator, tex.
Citera
2014-06-26, 10:32
Moderator
Rassas avatar
Inte från dator till iTunes, från dator till iPod, menade jag förstås.
Citera
2014-06-26, 12:02
Medlem
Bombaysapphires avatar
Itunes har ju ändå funnits ganska så länge nu, är det inte allmänt känt att det är ett skitprogram?
Citera
2014-06-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Itunes har ju ändå funnits ganska så länge nu, är det inte allmänt känt att det är ett skitprogram?

Det har funnits i ca 10 år eller så, och bara det att det lever ännu idag är ett bevis på att det definitivt inte är ett skitprogram.

Men som alla program så bör användaren kolla upp lite hur saker och ting funkar innan man knappar iväg hej vilt. Gör man inte det ( och info finns bara ett par klick bort, och det tar bara någon ynka minut att ställa in iTunes på olika sätt och välja det som man tycker passar en egna behov bäst) så är det inte läge att sitta och gnälla som en unge om man själv orsakat problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in