2014-06-25, 12:39
Medlem
Gregsons avatar
När jag var i Spanien för två år sedan åt jag vid några tillfällen en mycket enkel rätt vars huvudingredienser var bönor (minns inte vad för sorter) och chorizo. Jag har hört mig för och försökt hitta recept men utan lycka och då jag är utan nämnvärda färdigheter i köket har det således inte blivit något av detta.

Undrar alltså om det finns någon här som sitter på recept (eller kan slänga ihop ett) för något som kan tänkas påminna om denna något vagt beskrivna rätt?
Citera
2014-06-25, 12:53
Medlem
http://www.cookingchanneltv.com/reci...rizo-soup.html
kan detta vara något tro?
Citera
2014-06-25, 13:04
Medlem
nonentityno1s avatar
Fanns ju hur mycket som helst på Google när jag sökte på "chorizo and beans". Sök på det och kolla bilderna. Grytor verkade vara populärt.
Citera
2014-06-25, 13:09
Medlem
Pasulj gör man oftast med fläskkött tror jag men jag har ett svag minne av att min farmor även har kört chorizo i den. I vilket fall är pasulj riktigt gott.
Citera
2014-06-25, 13:19
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregson
När jag var i Spanien för två år sedan åt jag vid några tillfällen en mycket enkel rätt vars huvudingredienser var bönor (minns inte vad för sorter) och chorizo. Jag har hört mig för och försökt hitta recept men utan lycka och då jag är utan nämnvärda färdigheter i köket har det således inte blivit något av detta.

Undrar alltså om det finns någon här som sitter på recept (eller kan slänga ihop ett) för något som kan tänkas påminna om denna något vagt beskrivna rätt?
Rätten du efterfrågar är med största sannolikhet Fabada (Asturiana).

En enkel sökning ger dig mängder med recept .

~Paul~
Citera
2014-06-25, 15:26
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Rätten du efterfrågar är med största sannolikhet Fabada (Asturiana).

En enkel sökning ger dig mängder med recept .

~Paul~
Skulle också tro att det är "Fabada" som eftersöks. En riktigt trevlig gryta som även är poppis i Argentina.
Lättlagad är den också så länge som man har tillgång till fin chorizo och morcillo (Blodkorv).
Scans fuskchorrar räcker inte långt i detta fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in