2015-01-19, 15:13
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Bernad Law verkar ha en liknande inställning. Här jämställer han diskussioner om judiskt inflytande med prat om "hemliga tomtemaffian" och "garderobsmonstret".

Är du verkligen så oförmögen att läsa, eller försöker du ta billiga felaktiga poäng? Jag säger inte ett ord om "diskussioner kring judiskt inflytande" i detta inlägg, utan pratar om "Den Judiska Världskonspirationen",

Skillnaden är uppenbar för var och en; jag har aldrig hävdat att det inte finns judiska intresseorganisationer, men däremot skriver jag fortfarande gärna under på att tron på en allomfattande judisk världskonspiration är ungefär lika trolig som hemliga tomtemaffian. Eller, om du så vill, garderobsmonstret.

Nu spelar inte detta någon som helst roll, då det är mina PERSONLIGA åsikter, och inte de regler jag modererar utifrån.
2015-01-19, 15:39
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Är du verkligen så oförmögen att läsa, eller försöker du ta billiga felaktiga poäng? Jag säger inte ett ord om "diskussioner kring judiskt inflytande" i detta inlägg, utan pratar om "Den Judiska Världskonspirationen",

Skillnaden är uppenbar för var och en; jag har aldrig hävdat att det inte finns judiska intresseorganisationer, men däremot skriver jag fortfarande gärna under på att tron på en allomfattande judisk världskonspiration är ungefär lika trolig som hemliga tomtemaffian. Eller, om du så vill, garderobsmonstret.

Nu spelar inte detta någon som helst roll, då det är mina PERSONLIGA åsikter, och inte de regler jag modererar utifrån.

"Den judiska världskonspirationen" är bara en halmgubbe som du begagnar dig av på samma ohederliga sätt som Lobengula nyss gjorde. Sanningen är att prat om dylika "världskonspirationer" förekommer ytterst sparsamt. Det du gör är att du felaktigt utmålar betydligt mer nyanserade inlägg om judiskt inflytande som galna "världskonspirationsteorier" i samma klass som rymdödlor.

Jag har sett hur du i Politik utrikes gång på gång har bemött seriösa inlägg med substanslöst trams där du inte tillför något i sak utan bara hånfullt pratar om "judejymdödlor" och liknande. Trots att du är moderator drar du konsekvent ner nivån på diskussionerna i ditt eget forum.
Senast redigerad av Stabskapten 2015-01-19 kl. 16:05.
2015-01-19, 16:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
"Den judiska världskonspirationen" är bara en halmgubbe som du begagnar dig av på samma ohederliga sätt som Lobengula nyss gjorde. Sanningen är att prat om dylika "världskonspirationer" förekommer ytterst sparsamt. Det du gör är att du felaktigt utmålar betydligt mer nyanserade inlägg om judiskt inflytande som galna "världskonspirationsteorier" i samma klass som rymdödlor.

Jag har sett hur du i Politik utrikes gång på gång har bemött seriösa inlägg med substanslöst trams där du inte tillför något i sak utan bara hånfullt pratar om "judejymdödlor" och liknande. Trots att du är moderator drar du konsekvent ner nivån på diskussionerna i ditt eget forum.

Problemet ær nog snarast att ni vill diskutera ett oseriøst æmne på ett seriøst sætt, och likt humorløsa så blir ni førbannade om någon skrattar åt det endast ni ser som reella problem. De flesta ser næmligen ert judesnack som vældigt oseriøst.
2015-01-19, 16:13
Medlem
Citat:

Det är väldigt svårt att hålla med. Politik - Utrikes ska handla om utrikespolitik, det är topic. Så när någon startar en tråd om vad judar tycker om vad Selena Gomez tvittrat om Gaza är det självklart tråden slängs. Hade det handlat om Obama eller Putin hade den antagligen legat kvar, men Selena Gomez åsikter är inte intressanta i utrikespolitik. Eller när en tråd startas om vad en avliden amerikansk nationalist tycker om judars inflytande? Hade säkert varit OnT om det gällt en världsledare, inte en död nationalist utan utrikespolitiskt inflytande.

En annan sida av problematiken är att man inte ska starta nya trådar om en existerande tråd finns. Det finns flera trådar i PU som behandlar Israel, behandlar Gaza, och det finns en tråd som behandlar judiskt inflytande i olika länder. Om man vill skriva till exempel om judiskt inflytande i valfritt västland finns det alltså redan en tråd. En ny tråd kommer därför sannolikt att slängas. Det har inget med judar att göra, startar jag en ny tråd om något som det redan finns en tråd om så kommer den säkert också att slängas.
2015-01-20, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
(Jag har följt Flashback-ledningens instruktioner och skickat privata meddelanden till Bernad Law, The Lucky och Admin, och jag har väntat på svar i mer än en vecka.)

Här har vi fler exempel på hur judekritiker diskrimineras på Flashback:

Moderatorn The Lucky gav mig en varning för brott mot regel 0.03. (trams och off topic) för att jag startade tråden Judens roll i normaliseringen av bög- och transdyngan i delforumet Psykologi, vilket är mycket märkligt då tråden var seriös, faktabaserad och on topic då den handlade om hur judiska psykologer/psykiatrer försökte normalisera homosexualitet och transsexualitet.

Jag skrev till exempel om hur den judiske psykologen George Weinberg myntade ordet "homofobi" i ett försök att smutskasta normala personer, och jag skrev även om hur judar i American Psychiatric Association (APA) lyckades avföra homosexualitet som en sinnessjukdom. Menar The Lucky verkligen att en sådan tråd inte hör hemma i delforumet Psykologi? Varför inte då? För att den handlade om judar? När delforumet Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden skrotades så sa Admin att vi skulle få skriva om judar i den "normala" delen av forumet så länge våra judekritiska inlägg/trådar är on topic, och eftersom min tråd handlade om judiska psykologer så borde den ha fått stå kvar i Psykologi.

Jag har fått många bluffvarningar av den här sorten, vilket har lett till att jag blivit avstängd i sex månader.

Sedan har vi den fanatiske judelakejen Bernad Law som använder sig av sin moderatorstatus för att tysta judekritiker, vilket jag bevisade i min tråd Skitmoderatorn Bernad (sic) Law bryter mot forumets regler, bland annat genom att posta följande exempel:

https://www.flashback.org/sp49470448

Vi hittar ännu ett exempel på Bernad Laws maktmissbruk i min tråd Är judar överrepresenterade i pedofilskandaler? som det pro-judiska trollet Snake Plisssken försökte spamma sönder genom att posta flera långa inlägg som endast bestod av en massa off topic-länkar. Detta var ett solklart brott mot regel 0.03. (trams och off topic) så jag följde Flashback-ledningens instruktioner och rapporterade inläggen, men ingenting hände så jag kontaktade Bernad Law och frågade honom varför han inte raderade judelakejen Plissskens off topic-dynga. Då svarade Bernad Law att dessa inlägg inte bröt mot reglerna, vilket jag tyckte var märkligt då jag fått många varningar för mycket, mycket mindre.

Efter ett par dagar så raderades Plissskens inlägg av delforumets andre moderator, KimNeilJung, vilket bevisade att jag hade rätt trots allt. Den uppenbara frågan är då: varför vägrade Bernad Law att radera Snake Plissskens regelbrytande off topic-dynga? Det finns endast två möjligheter här: antingen så är Bernad Law en inkompetent moderator som inte känner till forumets regler eller så lät han judelakejen Plissskens skräpinlägg stå kvar i ett försök att sabotera min judekritiska tråd.

Här ser vi alltså att Flashbacks moderatorer inte behöver följa några som helst regler. De kan uppföra sig hur som helst mot skribenter med "obekväma" åsikter utan att behöva stå till svars för det; Admin struntar ju i moderatorernas häxjakter, och majoriteten av Flashback-användarna verkar tycka att det är bra att folk med politiskt inkorrekta åsikter censureras, och de få personer som klagar får sina inlägg raderade och blir varnade. Så fungerar Flashbacks "yttrandefrihet".
Det är anmärkningsvärt att The Lucky och Bernad Law struntade i det här inlägget i vilket jag bevisade att judekritiker diskrimineras. Det är också anmärkningsvärt att Lobengula, The Lucky, Admin, Admin4 och Admin5 struntade i att svara på mina privata meddelanden.

Lobengula har skrivit inlägg i den här tråden, men det är knappast någon större mening att svara på dem då de redan demolerats av den utmärkte skribenten Fjodorov.
2015-01-20, 00:11
Medlem
ischs avatar
Citat:
Det är anmärkningsvärt att The Lucky och Bernad Law struntade i det här inlägget i vilket jag bevisade att judekritiker diskrimineras. Det är också anmärkningsvärt att Lobengula, The Lucky, Admin, Admin4 och Admin5 struntade i att svara på mina privata meddelanden.

Lobengula har skrivit inlägg i den här tråden, men det är knappast någon större mening att svara på dem då de redan demolerats av den utmärkte skribenten Fjodorov.

Kanske hade de bättre saker för sig än att svara på dina novelllånga svammel PMs? För, helt ärligt Folklorist, du har ju ingen som helst intresse av att höra vad folk har att säga då du redan har bestämt dig för hur saker och ting hänger ihop och att allt är en stor agendadriven konspiration för att smutskasta dig och minska din rätt att skriva om judar.

Trotts detta lever denna tråden och du kan fortfarande logga in på ditt konto. Tycker du inte att det är lite konstigt? Vore det inte mycket smidigare ifrån övermakten att helt sonika låsa ditt konto och radera dina trådar?
2015-01-20, 00:31
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

Nja, det är väl alls inte särskilt anmärkningsvärt att de du räknar upp inte på allvar kan gå i polemik med dig, deras bästa argument verkar vara "Jymdjudeödlor" och den "Judiska världskonspirationen".
De som följde denna tråd förstår vad som händer. (FB) Judiskt inflytande på Flashback

Jag gjorde dessutom ett inlägg i denna tråd (FB) Är Flashback ett nazistforum trots allt? där jag blev tillsagd av en moderator att ta upp frågan i den tråd som jag redan länkat och som blev låst. När jag påpekade det blev inlägget borttaget, utan vidare kommentarer.
Ja de mörkar och fulspelar så det står härliga till men man måste ju vara idiot för att inte se det.
2015-01-20, 09:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nja, det är väl alls inte särskilt anmärkningsvärt att de du räknar upp inte på allvar kan gå i polemik med dig, deras bästa argument verkar vara "Jymdjudeödlor" och den "Judiska världskonspirationen".
De som följde denna tråd förstår vad som händer. (FB) Judiskt inflytande på Flashback

Jag gjorde dessutom ett inlägg i denna tråd (FB) Är Flashback ett nazistforum trots allt? där jag blev tillsagd av en moderator att ta upp frågan i den tråd som jag redan länkat och som blev låst. När jag påpekade det blev inlägget borttaget, utan vidare kommentarer.
Ja de mörkar och fulspelar så det står härliga till men man måste ju vara idiot för att inte se det.

Eller så måste man vara idiot för att inte inse att man har fått smisk på stjärten efter noter i tråden, inte minst efter detta klargörande inlägg igår av Najas:

(FB) Judekritiker diskrimineras på Flashback – jag har bevis

Över 1500 trådar med jude/judar/judarnas i rubriken! Nu är säkert inte exakt varenda en skapad av medlemmar i er upplysta sekt, men säkerligen den stora majoriteten. Bara den åsiktsförtryckte Folklorist hade en mängd trådar om judar hit och judar dit som INTE hade blivit censurerade.

Ni råkar säkert ut för en och annan väl hård OT-bedömning av moderatorer som tröttnat på ert evinnerliga judetjatande. Men newsflash hörru - det finns det andra som gör också. Det handlar om graden av paranoia i vad mån man tar det personligt, åtminstone i långa loppet när den värsta irritationen har lagt sig.

Varför inte inse att forumledningen inte delar er uppfattning om att "juden" är topic i varenda jävla forumavdelning och varenda jävla tänkbar tråd där NI tycker att det (Dvs potentiellt precis allting). Oavsett om nu detta beror på att de tillhör den förstockade majoritet som ännu inte skådat det ljus som du och andra av den lilla intellektuella eliten gjort eller om det faktiskt är så illa att Admin är en judelakej vars enda syfte med att driva forumet är att underblåsa den judiska världskonspirationen. Svälj den beska medicinen och bestäm sen om ni vill lämna detta hemska tillhåll för kroknäsor eller trots allt vara med utifrån de regler som ägaren bestämmer. Men sluta GNÄLL!
2015-01-20, 14:18
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Problemet ær nog snarast att ni vill diskutera ett oseriøst æmne på ett seriøst sætt, och likt humorløsa så blir ni førbannade om någon skrattar åt det endast ni ser som reella problem. De flesta ser næmligen ert judesnack som vældigt oseriøst.

Jag har redan visat att judiskt inflytande är ett seriöst ämne. I tidigare inlägg skrev jag följande:

Citat:
Att judiskt inflytande är en realitet, och förtjänar en seriös diskussion, råder det ingen som helst tvekan om. På det utrikespolitiska området har frågan exempelvis behandlats av statsvetarna John Mearsheimer (professor vid University of Chicago) och Stephen Walt (professor vid Harvard University) i boken The Israel Lobby and U. S. Foreign Policy, av stora brittiska och nederländska tv-kanaler i dokumentärer som Inside Britain’s Israel Lobby och The Israel Lobby, samt av den israeliske dokumentärfilmaren Yoav Shamir i den utmärkta Defamation, som sändes av bland annat SVT för några år sedan.

Citat:
Det är en så välkänd sanning att Jon Stewart skämtar öppet om judiskt inflytande i The Daily Show inför miljoner amerikanska tv-tittare.

Till detta skulle vi kunna lägga det här inslaget i Sveriges Radio där statsvetaren Claes G. Ryn beskriver det judiska/israeliska inflytandet i USA som så starkt att han menar att landet i praktiken styrs av en ”permanent regering” och den här artikeln där samme Ryn pekar ut judar som ledande inom den amerikanska neokonservatismen. Samma sak gör den judisk-amerikanske idéhistorikern Paul Gottfried i den här artikeln på Takimag. Och ytterligare en amerikansk professor, Kevin MacDonald, har skrivit en hel bok, The Culture of Critique, där han redogör för det judiska inflytandet på en lång rad områden, bland annat amerikansk invandringspolitik.

Det råder ingen som helst tvekan om att det här är ett seriöst ämne, vars olika aspekter kan vara relevanta att diskutera i en lång rad forum.
2015-01-20, 17:15
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Jag har redan visat att judiskt inflytande är ett seriöst ämne. I tidigare inlägg skrev jag följande:

Det råder ingen som helst tvekan om att det här är ett seriöst ämne, vars olika aspekter kan vara relevanta att diskutera i en lång rad forum.

Jag uttryckte mig dumt i inlägget du citerade, det köper jag. Att diskutera judar och judars inflytande kan visst vara seriöst, och det finns också (som vi tidigare har sett) platser där detta tillåts här på FB.
2015-01-20, 17:48
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jo men det är ju ett ganska tunt ämne att diskutera. En del vill att alla ska knulla med alla och skapa en gråbrungul världsmänniska, andra vill bevara "raser". Nu knullar ju inte folk för att någon annan tycker det utan för att de själva vill det. Jag anser inte att I&I ska handla om vem man ska knulla med helt enkelt för att det inte går att styra med diskussion. Så denna rasbiologidiskussion är inte ett ämne för I&I.

Fast då räknar du ju bort allt vad inflytande och propaganda heter. Det är klart det har med invandringen och invandrare att göra. Det är demografiska förändringar, detta sker i vårt land och det måste till invandrare för att det ska ske. Utöver det om det är några invandrare eller främmande folk som propagerar för detta, så är väl I&I ett självklart forum för diskussionen?

Eller vilken forumdel skulle vi kunna diskutera dessa frågor om demografiförändringar och inflytande från främmande folkgrupper på vårt folks öde?

Citat:
Förändringen skedde väl när forumet för judiska maktförhållanden stängdes. Det var annars en slasktratt där alla judefrågor dumpades. Nu måste dessa judetrådar, precis som vilken annan tråd som helst, platsa i forumet där den postas. Det är ingen diskriminering mot judetrådar även om det är uppfattningen bland judekritikerna. Det som har hänt är att "lekstugan" är stängd och nu ställs det samma krav som på andra trådar.

Slasktratt och lekstuga är ju enbart din subjektiva bedömning, och du gör det inte direkt enkelt för dig bland de människor som läser denna tråd och dina inlägg. För mig som ovetandes om judiskt inflytande fanns det många matnyttiga trådar och ämnen med väldigt insatta och kunniga användare.

Upplevelsen av diskriminering kommer från att repliker på jude-positiva inlägg raderas medans det positiva inlägget om judar får stå kvar. Hur ska man då kunna säga emot någon? Hur ska man då kunna föra en diskussion utifrån olika perspektiv och vinklar?

Jag vet inte riktigt om jag förstår frågan [/quote]

Varför raderades Magnets inlägg när inte inlägget som han svarade på, som gällde samma ämne fick stå kvar? Vad är det som är off-topic i hans inlägg som inte är det i inlägget som repliken gjordes mot?

Eftersom Magnet nu är avstängd för alldeles för många varningar så får ju jag försöka dra ut ett svar ur er istället.

Citat:
Den uppenbara hyckleriet och den partiska modereringen fortsätter i forumet, i det här fallet är det kungen av skitmoderatorer, vf, som slår till igen. Jag fick idag en varning för att jag i tråden (FB) Wallström inte välkommen till Israel skrev: "Det är Hamas som "inte slår oprovocerat", kära hasbaraagent, det är aldrig oprovocerat när syftet är att bekämpa ockupanter och massmördare." som svar på Quipus inlägg som löd: "att det skall vara så svårt att förstå att Israel inte slår oprovocerat." Det går säkert att framföra någon halvdålig bortförklaring i stil med att diskussioner om Israel–Palestina-konflikten inte är OnT för diskussionen. Dock kvarstår problemet att typ hälften av alla inlägg i tråden berör just det, inklusive Quipus inlägg som fortfarande finns kvar! Det går fan inte att ta sådant på allvar. Det är ju flagrant att man raderar och delar ut varningar hur selektivt som helst och att ingen ens gjort en ansats till att radera allt som enligt det här repressiva, inkonsekventa regelsystemet tydligen kvalificerar sig som "OT".

Återigen, svara på inlägget. Jag tror nog du har både läskunnighet och intelligens nog att göra det. För jag ser att återigen har ingen svarat på Magnets inlägg som har upprepats några gånger i tråden.
2015-01-20, 20:24
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Fast då räknar du ju bort allt vad inflytande och propaganda heter. Det är klart det har med invandringen och invandrare att göra. Det är demografiska förändringar, detta sker i vårt land och det måste till invandrare för att det ska ske. Utöver det om det är några invandrare eller främmande folk som propagerar för detta, så är väl I&I ett självklart forum för diskussionen?

Eller vilken forumdel skulle vi kunna diskutera dessa frågor om demografiförändringar och inflytande från främmande folkgrupper på vårt folks öde?

Slasktratt och lekstuga är ju enbart din subjektiva bedömning, och du gör det inte direkt enkelt för dig bland de människor som läser denna tråd och dina inlägg. För mig som ovetandes om judiskt inflytande fanns det många matnyttiga trådar och ämnen med väldigt insatta och kunniga användare.

Upplevelsen av diskriminering kommer från att repliker på jude-positiva inlägg raderas medans det positiva inlägget om judar får stå kvar. Hur ska man då kunna säga emot någon? Hur ska man då kunna föra en diskussion utifrån olika perspektiv och vinklar?

Den av mig fetade frågan:
Det borde gå att diskutera i (FB) Socialantropologi, etnologi och sociologi tycker jag.
Det handlar ju inte om invandringsfrågan specifikt utan vad effekten kan bli.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in