Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Jo men det är ju ett ganska tunt ämne att diskutera. En del vill att alla ska knulla med alla och skapa en gråbrungul världsmänniska, andra vill bevara "raser". Nu knullar ju inte folk för att någon annan tycker det utan för att de själva vill det. Jag anser inte att I&I ska handla om vem man ska knulla med helt enkelt för att det inte går att styra med diskussion. Så denna rasbiologidiskussion är inte ett ämne för I&I.
Fast då räknar du ju bort allt vad inflytande och propaganda heter. Det är klart det har med invandringen och invandrare att göra. Det är demografiska förändringar, detta sker i vårt land och det måste till invandrare för att det ska ske. Utöver det om det är några invandrare eller främmande folk som propagerar för detta, så är väl I&I ett självklart forum för diskussionen?
Eller vilken forumdel skulle vi kunna diskutera dessa frågor om demografiförändringar och inflytande från främmande folkgrupper på vårt folks öde?
Citat:
Förändringen skedde väl när forumet för judiska maktförhållanden stängdes. Det var annars en slasktratt där alla judefrågor dumpades. Nu måste dessa judetrådar, precis som vilken annan tråd som helst, platsa i forumet där den postas. Det är ingen diskriminering mot judetrådar även om det är uppfattningen bland judekritikerna. Det som har hänt är att "lekstugan" är stängd och nu ställs det samma krav som på andra trådar.
Slasktratt och lekstuga är ju enbart din subjektiva bedömning, och du gör det inte direkt enkelt för dig bland de människor som läser denna tråd och dina inlägg. För mig som ovetandes om judiskt inflytande fanns det många matnyttiga trådar och ämnen med väldigt insatta och kunniga användare.
Upplevelsen av diskriminering kommer från att repliker på jude-positiva inlägg raderas medans det positiva inlägget om judar får stå kvar. Hur ska man då kunna säga emot någon? Hur ska man då kunna föra en diskussion utifrån olika perspektiv och vinklar?
Jag vet inte riktigt om jag förstår frågan

[/quote]
Varför raderades Magnets inlägg när inte inlägget som han svarade på, som gällde samma ämne fick stå kvar? Vad är det som är off-topic i hans inlägg som inte är det i inlägget som repliken gjordes mot?
Eftersom Magnet nu är avstängd för alldeles för många varningar så får ju jag försöka dra ut ett svar ur er istället.
Citat:
Den uppenbara hyckleriet och den partiska modereringen fortsätter i forumet, i det här fallet är det kungen av skitmoderatorer, vf, som slår till igen. Jag fick idag en varning för att jag i tråden (FB) Wallström inte välkommen till Israel skrev: "Det är Hamas som "inte slår oprovocerat", kära hasbaraagent, det är aldrig oprovocerat när syftet är att bekämpa ockupanter och massmördare." som svar på Quipus inlägg som löd: "att det skall vara så svårt att förstå att Israel inte slår oprovocerat." Det går säkert att framföra någon halvdålig bortförklaring i stil med att diskussioner om Israel–Palestina-konflikten inte är OnT för diskussionen. Dock kvarstår problemet att typ hälften av alla inlägg i tråden berör just det, inklusive Quipus inlägg som fortfarande finns kvar! Det går fan inte att ta sådant på allvar. Det är ju flagrant att man raderar och delar ut varningar hur selektivt som helst och att ingen ens gjort en ansats till att radera allt som enligt det här repressiva, inkonsekventa regelsystemet tydligen kvalificerar sig som "OT".
Återigen, svara på inlägget. Jag tror nog du har både läskunnighet och intelligens nog att göra det. För jag ser att återigen har ingen svarat på Magnets inlägg som har upprepats några gånger i tråden.