• 1
  • 2
2014-06-25, 11:02
Bannlyst
Hahaha ja när det genom alla tider tidigare i mitt tämligen korta lilla liv alltid har varit betydligt större skillnader då till kvinnors fördel har då aldrig ens ett ord i närheten av lika tungt som "orättvist" använts.

Ser man inte den tydligen trenden så ser man verkligen precis vad man vill, ja micro jag kollar på dig.
Citera
2014-06-25, 11:27
Medlem
Naravodomoks avatar
TS, du har övertolkat det här... Av med foliehatten nu.
Citera
2014-06-25, 12:26
Medlem
Jag tolkar ingenting. Jag läser innantill. Foliehatten kommer alltid att sitta på feministers huvuden som tror på konspirationsteorier om patriarkatet och könsmaktsordningen.
Citera
2014-06-25, 12:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Först när jag läste TS så såg jag inte den feministiska vinklingen, och Micros svar verkade för en gångs skull rimliga.

Tittar man på artikeln så blir det tydligare
- rubriken "Svenska män..."
- bilden med två gubbar som blickar ut mot havet
- meningen om att kvinnor med grundskoleutbildning har minst ökning

Visst, i artikeln pekas på utbildningsnivå och möjlighet till jobb med bättre nivå. Tyvärr så försvinner sånt i debatten.
Feministpacket måste framstå som nyttiga idioter för de som har sitt på det torra. Man tjafsar om småsaker medan klyftorna ökar...
Citera
2014-06-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tittar man på artikeln så blir det tydligare
- rubriken "Svenska män..."
- bilden med två gubbar som blickar ut mot havet
- meningen om att kvinnor med grundskoleutbildning har minst ökning

Visst, i artikeln pekas på utbildningsnivå och möjlighet till jobb med bättre nivå. Tyvärr så försvinner sånt i debatten.
Feministpacket måste framstå som nyttiga idioter för de som har sitt på det torra. Man tjafsar om småsaker medan klyftorna ökar...

Ja, det är precis det som är problemet. Folk fokuserar på de uppenbara provokationerna. På de uppenbara provokatörerna. De som syftar till att skapa en reaktion.

En pillerknaprande häxa med illrött hår som skriker rakt ut hur mycket den hatar män.. den lägger folk märke till.

Det är den subtila och vinklande framställningen av fakta som är problemet. Den som inte syftar till att skapa någon reaktion eller trigga en könskamp. Den som syftar till att förmedla en feministisk världsuppfattning. Det är där feministisk ideologi pumpas in i mjuka skallar. Bakvägen.

Det är klart att i båda fallen beter sig mottagaren som förväntat och blir uppspelad på läktaren.

Det sägs att en svala gör ingen sommar, men den som läser och skänker en tanke till vad den faktiskt läser, den kommer märka att den här typen av feministiska framställningar är frekvent förekommande inom svensk nyhetsrapportering.

För all del. Fortsätt jaga den pillerknaprande häxan med illrött hår. Det kräver åtminstone ingen tankeverksamhet.
Senast redigerad av betongtrollet 2014-06-25 kl. 18:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in