2014-06-24, 20:52
Medlem
big_buddhas avatar
Hittade det här på fass:

Tala om för din läkare om du får behandling med:

glukokortikoider (kortison) eller könssteroider (t ex anaboliska steroider och östrogen), då din längd som vuxen kan påverkas om du använder Norditropin SimpleXx och glukokortikoider eller könssteroider samtidigt.

Jag trodde det var omöjligt att ändra sin längd efter pubertet, finns det nån kunnig som förstår vad dom menar?
Citera
2014-06-25, 15:54
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_buddha
Hittade det här på fass:

Tala om för din läkare om du får behandling med:

glukokortikoider (kortison) eller könssteroider (t ex anaboliska steroider och östrogen), då din längd som vuxen kan påverkas om du använder Norditropin SimpleXx och glukokortikoider eller könssteroider samtidigt.

Jag trodde det var omöjligt att ändra sin längd efter pubertet, finns det nån kunnig som förstår vad dom menar?

Står det just det, vilket det gör ser jag, så kan det stämma. AAS med HGH får allt möjligt att växa och speciellt vid höga doser. Att det sen skulle resultera i längdförändring kan ingen veta för HGH ter sig olika på olika människor. Vissa får biverkningar vid höga doser i form av längre händer, näsa, panna eller att hakan växer. Vissa kan även få längre armbågar och då kan jag tänka mig att även "knäna" och skelettet, tex. lårben kan växa också.

Men detta kan hända om man kör mkt höga doser en längre tid, jag är ingen expert på detta.
Citera
2014-06-25, 16:01
Medlem
Din längd - kan både vara på höjden och på grundet.
Som vuxen - det kan påverka ditt växtstopp bär du blir vuxen elller förändra den när du redan är vuxen.
Svårtolkad text .
Citera
2014-06-25, 19:21
Medlem
sedans avatar
Dopning och dopningspreparat --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2014-06-26, 20:07
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_buddha
Du ska kanske läsa lite mer än en liten del av ett stycke?
Citat:
Norditropin SimpleXx används som tillväxthormonersättning hos vuxna:
Hos vuxna används Norditropin SimpleXx för att återställa nivån av tillväxthormon om produktionen har varit för låg ända sedan barndomen eller om den upphört i vuxen ålder på grund av tumör, tumörbehandling eller genom sjukdom som påverkat den körtel som producerar tillväxthormon. Om du har behandlats för tillväxthormonbrist i barndomen, blir du åter testad efter att du slutat växa. Om tillväxthormonbrist fastställs, bör behandlingen fortsättas.
https://www.fass.se/LIF/product?docT...0120509000043&

Och vad som händer om du skulle få för dig något:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Akromegali

Men för att ge dig lite hopp:
https://en.wikipedia.org/wiki/Limb_lengthening_methods
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in