Urk, fall som detta är ju anledningen till att man beskriver "falsk våldtäktsanmälan" som något ovanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Holisistic
Konstig rubrik, ska mannen beskyllas för att kvinnan beundrat hans kändisskap och på grund av det bjudit ut sig själv?
Jag förstår inte heller detta resonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
Varmare
Jag har ingen aning om vad de menar, faktiskt. Visst tycker jag att detta låter negativt för honom, det är ju inte så trevligt att utnyttja någons beundran. Å andra sidan är hon ju faktiskt 25 år om jag fattat rätt, så det är inte så positivt för henne heller, kan jag tycka. Jag vet inte vad som har framkommit om deras förhållande, om rätten kanske ville ge honom en känga för lovat guld och gröna skogar som blev till aska eller så, men rent allmänt förstår jag inte vad det har med domen att göra. Jo förresten, det kanske anknyter till hennes ev. hämndmotiv? Äh, jag vet inte.
Hur "utnyttjar man någons beundran" egentligen? Detta är ju ett uppenbart suspekt begrepp som enbart är ämnat att förminska kvinnans beslutsfattningsförmåga och överföra skulden på mannen, oavsett utfall. Om jag är tillsammans med någon som gillar min/mitt utseende/humor/rikedom/charm/favorit serie, utnyttjar jag då dennes uppskattning av dessa fenomen?