2014-06-22, 15:00
Medlem
majak0vskijs avatar
Har nyligen lämnat in min MBP för lagning och fått tillbaka den uppgraderad till 10.8.5, hade snow leopard innan.
Då jag öppnade mailprogrammet uppdaterade sig detta tills ungefär 75% var klart och slutade sedan att svara. Efter några omstarter fortsatte mailprogrammet att uppdatera sig tills dess att fönstret blev mörkt och snurran (ej badbollen) kom upp.
Fönstret försvann sedan och mail svarar nu inte på något kommando utan badbollar sig bara för att måsta tvångsavslutas utan att alls fungera.

Har någon utifrån denna knapphänta info någon idé om vad jag kan hitta på för att få mail att fungera igen? Tack på förhand.
Citera
2014-06-22, 15:14
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Med omstart antar jag att du menar datorn.

Har du skrivit detta från datorn? Då kommer du ut på internet.

Hur länge har du låtit badbollen snurra? Mail kanske behöver tid på sig för att komma upp på banan igen...

Har du provat att reparera behörigheter? Görs från Skivverktyg.

Du har en MB, och då finns det batteri. På icke-batteridatorer (stationära) kan man pröva att dra ut nätkabeln. Även om datorn är avstäng så kommer det in ström som är tillräcklig för att hålla liv i en fnurra.

Ville du ha 10.8?

Det bästa är nog annars att kontakta dem som lagat datorn.
Citera
2014-06-22, 19:16
Medlem
majak0vskijs avatar
Japp, menade datorn. Har inga problem med att komma ut på nätet. Har låtit badbollen snurra i 10 min kanske mer, men inget händer.
Ska prova att reparera behörigheter.
Efterfrågade inte 10.8 men misstycker inte heller till att ha det sålänge basgrejerna fungerar.
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Med omstart antar jag att du menar datorn.

Har du skrivit detta från datorn? Då kommer du ut på internet.

Hur länge har du låtit badbollen snurra? Mail kanske behöver tid på sig för att komma upp på banan igen...

Har du provat att reparera behörigheter? Görs från Skivverktyg.

Du har en MB, och då finns det batteri. På icke-batteridatorer (stationära) kan man pröva att dra ut nätkabeln. Även om datorn är avstäng så kommer det in ström som är tillräcklig för att hålla liv i en fnurra.

Ville du ha 10.8?

Det bästa är nog annars att kontakta dem som lagat datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in