2014-06-21, 22:38
Medlem
jeanne-darcs avatar
Jag har slut på rizla och får inte pengar fören om ett par dagar. Vad gör jag? Kreativa tips på något annat en kan rulla med? Måste ha mitt nikotin annars vill jag bara slå folk på käften.
Citera
2014-06-21, 22:41
Medlem
tidningspapper eller kvitto
Citera
2014-06-21, 22:42
Medlem
flashgrenades avatar
Ett paket rizzlor kostar väl typ en femma, hur lite pengar kan man ha? Leta upp 5pantburkar och du är där!

Annars har man ju hört om dom som använder bibelsidor
Citera
2014-06-21, 22:43
Medlem
jeanne-darcs avatar
Trycksvärta känns inte så nyttigt kanske?

...säger hon som ska dra ner tjära i lungorna.
Citera
2014-06-21, 22:44
Medlem
jeanne-darcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Ett paket rizzlor kostar väl typ en femma, hur lite pengar kan man ha? Leta upp 5pantburkar och du är där!

Annars har man ju hört om dom som använder bibelsidor

Jag har minus på kontot just nu.
Haha, som kristen känns det inte helt okej att röka upp min Bibel.
Citera
2014-06-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanne-darc
Trycksvärta känns inte så nyttigt kanske?

...säger hon som ska dra ner tjära i lungorna.

bibelsidor lät nice som tidigare skrev men det finns någ bara onytigare alternativ så ingen cigg eller ta det onytigare alternativet till ex papper från bok, kvitto ,tidningspapper eller kanske toalett papper?

edit: såg att du ver kristen nu så röka bibel kanske inte känns så nice då
Citera
2014-06-21, 22:46
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Det går att rulla med toapapper... slit i sär så det bara är ett lager (är väl ofta 2-3 lager numera) och rulla, fukta pappret en del så att det klistras ihop men inte så mycket att det spricker typ.

Fördelen jämfört med sidor från bibel eller sånt är att man slipper trycksvärta och skit.
Annars om du brukar rulla med rizla så kanske du har kvar några sådana där gröna papprena som säger att snart är det slut.. de går att rulla med om man inte har nåt annat. Myckt saliv för att då det att klistra ihop bara.
Citera
2014-06-21, 22:57
Medlem
woopie95s avatar
Rulla en tjock jävel med Kaffefilter en gång, funka sådär men dra en tejpbit runt roachen så skare nog gå bra
Citera
2014-06-21, 23:03
Medlem
PenisJuices avatar
Skär bort botten på en gammal plastflaska, skruva av korken, sätt folie där, forma som en pipkopp och stick några hål med en nål.

Fyll en hink med vatten, sätt ner flaskan med botten ner. Fyll i tobak i din foliekopp. Elda och dra flaskan långsamt upp ur vattnet. Strax innan du dragit upp den helt, riv bort foliet, sätt munnen mot flaskan, tryck ner flaskan i vattnet så att röken pressas in i dina lungor.

Grattis, du har nyss rökt en spann, det slår som in i helvete så ta det försiktigt!

Ja just det. Kanske ska nämna att du egentligen ska göra detta med hash.

----

Alternativ 2:

Rulla en bit folie runt dina långfingrar. Se till att det högra långfingret sitter betydligt kortare bit in än den vänstra.

När du rullat färdigt, böj högra långfingret så det bildas en 90-graders vinkel i foliet. Dra ut fingrarna.

Ta-daa, du har nyss byggt en väldigt enkel pipa som du kommer kunna använda upprepade gånger.
Senast redigerad av PenisJuice 2014-06-21 kl. 23:07.
Citera
2014-06-21, 23:05
Medlem
Drinkycrows avatar
Gör ett eget rökdon, sök härså kommer du hitta allt möjligt. Från någon simpel pet-flaske konstruktion till mer avancerade grejer. Äppelbong, jordbång, rök med ett glas och en isbit. Finns hur många såna här trådar som helst.

Köp en pipa så snart du har pengar så händer det inte igen.
Citera
2014-06-21, 23:07
Medlem
Drinkycrows avatar
Gör ett eget rökdon, sök härså kommer du hitta allt möjligt. Från någon simpel pet-flaske konstruktion till mer avancerade grejer. Äppelbong, jordbång, rök med ett glas och en isbit. Finns hur många såna här trådar som helst.

Köp en pipa så snart du har pengar så händer det inte igen.

Har du cigg så kan du försiktigt tömma ut tobaken och fylla med mecket. Dock brinner det snabbare än rullpapper så verkligen en nödlösning.

Nästa gång du har liknande problem kan du nog hitta en befintlig tråd. Tro det eller ej men du är inte den första personen med detta problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in