• 1
  • 2
2014-06-20, 21:58
Medlem
Har haft Xperia Z(Nåt fel på den efter två månader).. Gick inte på garantin.
Haft Xperia C2105 (Krossad skärm från ingenting)..

Så nu söker jag en hållbar mobil som inte bara förstörs efter nån månad helt utan anledning..

Kom med förslag!
Citera
2014-06-20, 21:59
Medlem
Yiddishs avatar
Lg g3
Citera
2014-06-20, 22:04
Medlem
swebarbs avatar
Galaxy S5, g3 är skit den är inte heller vattentät kan vara bra och inget slår samsungs amoleds skärmar.
Citera
2014-06-20, 22:14
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Nexus 5.
Citera
2014-06-20, 23:54
Medlem
fontanellknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Galaxy S5, g3 är skit den är inte heller vattentät kan vara bra och inget slår samsungs amoleds skärmar.
Vilken äcklig fanboy du är.
Har haft samsung länge nu.
Men ska köpa mig en LG G3 snart.

Samsungs ledskärmar är inte så superbra som du verkar tro.
Hört talas om "burn in"? Det händer på sådana skärmar.
Så är det på min S3 4G nu. Helt värdelöst om du frågar mig, men det har inget med just samsung att göra, så är det på alla smartphones med ledskärmar.

Ts, satsa på en LG G3, höll i en för några dagar sen, den är mycket fin och det är (kommer bli) den bästa telefonen på marknaden, den med 32gb internminne, den har 3gb i ram och kommer med kitkat (Android 4.4)

Lite specs:
http://www.phonearena.com/phones/LG-G3_id8347
Senast redigerad av fontanellknull 2014-06-20 kl. 23:57.
Citera
2014-06-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellknull

Så är det på min S3 4G nu. Helt värdelöst om du frågar mig, men det har inget med just samsung att göra, så är det på alla smartphones med ledskärmar.

Ts, satsa på en LG G3, höll i en för några dagar sen, den är mycket fin och det är (kommer bli) den bästa telefonen på marknaden, den med 32gb internminne, den har 3gb i ram och kommer med kitkat (Android 4.4)

Lite specs:

Mjo, Funderar på Xperia Z2 också, 20mpx kamera, filmar också i 4K osv. Ska kolla närmare!
Citera
2014-06-20, 23:59
Xperia Z Ultra! Speciellt om du gillade Z
Citera
2014-06-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Xperia Z Ultra! Speciellt om du gillade Z

Har ägt dom flesta xperia.
Och dom är riktigt bra även om jag haft otur med mina..
Då batteritiden inte är helt värdelös på Z2, om man jämför med andra.
Citera
2014-06-21, 00:29
Medlem
Oneplus one

http://www.youtube.com/watch?v=jzezFz6CMqg
Senast redigerad av lollo720 2014-06-21 kl. 00:32.
Citera
2014-06-21, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollo720
Oneplus one

http://www.youtube.com/watch?v=jzezFz6CMqg

Aldrig känt att det är en mobil för mig..
Kan vara för att det är ett helt nytt koncept etc.
Citera
2014-06-21, 02:29
Bannlyst
Nexus 6 som lär släppas snart
Citera
2014-06-21, 11:54
Medlem
Jag rekommenderar 3 mobiler, Moto X, Moto G LTE och Nexus 5.

Moto X: En jävligt lagom mobil, bra batteritid, inte för stor, ok google now som gör att du inte behöver röra mobilen för att akivera den. Amoled med active touch. Jävligt trevlig mobil. Billig på 3000-3500kr. Vattentät.

Moto G LTE: Leverar det mesta man behöver för endast 1890kr! Detta är verkligen en bra mobil som gott å väl räcker till de flesta personer. Bra IPS HD skärm, gorilla glass 3, vattentät, bra batteri, tar SD-kort, LTE, bra fyrkärnig processor, senaste versionen av stock android. Inget tjafs, bara en sjukt bra mobil för väldigt lite pengar!

Nexus 5: (Sämre batteritid än både Moto X och G). Extremt stor skärm, jävligt bra mobil för den lilla summan den kostar.

Idag är det onödigt att lägga ut mer pengar på en mobil än 2-3000kr.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Ja burn in kan vara ett problem med deras skärmar. Utöver det så är LCD teknologi mer foto-realistisk än AMOLED är, färgerna ser verkligare ut heltenkelt, medan AMOLED har överdrivit färgåtergivningen. Visst är svärtan väldigt bra med AMOLED, men när Vit ska återges så ser den snarare blå ut.. Så gillar du bra återgivning av svart så ska man ta AMOLED, gillar man korrekt återgivning av Vit så LCD.

Citat:
Ursprungligen postat av fontanellknull

Lite specs:

Du är ju lika mycket fanboy som hen du quoterade. Att någon mobil skulle vara "bäst" är ju total skitsnack. Endast en smaksak, själv skulle jag varken röra i Samsung eller G3'an.

Citat:
Ursprungligen postat av Golztv
Har ägt dom flesta xperia.
Och dom är riktigt bra även om jag haft otur med mina..
Då batteritiden inte är helt värdelös på Z2, om man jämför med andra.

Men är det inte dax då att testa någon ny mobil än Sony? Jag menar, om du ägt så många och du haft "otur" med dem, kan det inte då handla om att det snarare är Sony som gör bristfälliga mobiler, än att du alltid har otur? Är det inte heller värt att testa om gräset är grönare på andra sidan, med något annat märke?

Själv hade jag Sony Ericsson länge innan smartphone yran, mobilerna va ju skit, fattar inte varför jag fortsatte köpa dem, måste vart för att jag va ung å inte fattade bättre, å alla i Sverige köpte ju SE, så man apade la efter.. Men när ett mobilföretag lovar guld och gröna skogar, men inte levererar det de lovar, utan man är onöjd, då anser jag att man inte ska stödja det företaget på ett antal år. Då är det bättre att testa ngt annat tills man hittar en som håller vad de lovar.

Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Nexus 6 som lär släppas snart

Det mesta talar ju för att det inte kommer bli en ny Nexus mobil ju. Såklart inte hugget i sten, och time will tell. Men väldigt många sidor rapporterar om att Google ska börja med ngt som kallas ANdroid Silver istället för Nexus linjen. Om vi ser någon sista Nexus pryl så tror jag det blir en tablet från HTC. Nexus 8.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in