2014-06-20, 19:58
Medlem
Tänkte ta en resa ditåt och ha lite semester men samtidigt passa på och köpa en rätt dyr kamerautrustning inkl huset och ett par, tre objektiv. Just nu ligger 5D mk III på toppen av önskelistan.

Är det fortfarande Hong Kong som gäller? Eller någon arabstat kanske? Att resan kostar gör inget - som sagt, semesterresa.
Citera
2014-06-21, 07:25
Medlem
morkfromorks avatar
Jag kan ge lite priser från Singapore, som referens;

Nikon D3300 + 55-200 + 18-55 = 1049 Singaporedollar
Canon 700D + 18-55 = 999
Citera
2014-06-22, 17:25
Medlem
Tack för svaret, verkar vara samma pris som i Sverige...

Hittills har jag forskat fram att USA faller ur med sina högre priser, Dubai var ännu dyrare, Bangkok känns så där att köpa en kamera eller elektronik öht. Tokyo däremot med samma pris för kamerahus+flygresa än i Bangkok känns lite lockande. Hyfsat restid också med Finnair...

Hur är det med ebay? Borde väl funka det med - lite närmare med garantiärenden på något sätt. Kameran jag är intresserad av är http://www.ebay.co.uk/itm/Canon-EOS-...item19edf521a5 och den skickas väl från UK och inte HongKong som jag även sett?
Citera
2014-06-22, 17:48
Medlem
asa-nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekka01
Tänkte ta en resa ditåt och ha lite semester men samtidigt passa på och köpa en rätt dyr kamerautrustning inkl huset och ett par, tre objektiv. Just nu ligger 5D mk III på toppen av önskelistan.

Är det fortfarande Hong Kong som gäller? Eller någon arabstat kanske? Att resan kostar gör inget - som sagt, semesterresa.

här i japan ligger en canon 5D mk III på ca 288000 yen såg jag nu på en nät site.bara hus dock inget
objektiv i den dealen.
Citera
2014-06-27, 22:19
Medlem
Tack för alla svaren!

Det blir ingen semesterresa till de billiga kamerornas land för det finns inte... priset för tillfället och just där borta kan vara väldig förmånlig men den funkar inte i verkligheten.
- Det kan finnas programvaror som följer med den svenska leveransen.
- Har man Murphy - som jag har - överhängandes på sig så kommer en simpel garantiproblem som brev på posten för de stora tillverkarna verkar inte ha en World Wide Warranty längre... Och då kostar det pengar att skicka skiten till UK till exempel.

Reser du ofta till landet där du köpt din elektronik (dvs någon annan betalar dina resor?) så är det en annan sak men den världen funkar inte för oss vanliga dödliga i Sverige.
Citera
2014-06-27, 22:26
Medlem
Vem vill inte ha en 5d mark III?(förutom dom som dissar canon då)
Det heter f.ö. DSLR

Kan du nåt om kameror ens? Vet du vad dslr står för(då du skrev det fel)?
Är du bara nån som vill ha creme of the crop bara för att det är det?

Annars finns det betydligt billigare kameror som blir nästan lika bra med bra glas. Om du inte ska fota kommersiellt eller till nåt annat där man bör/behöver ha full-frame.

Ska du köra auto så kan du glömma att köpa 5d då du inte kommer få ut nåt bättre och köra nåt billigare.

Just saying, no hate
Senast redigerad av xcxllxcx 2014-06-27 kl. 22:42.
Citera
2014-06-27, 22:50
Medlem
systems avatar
Vad är frågan?
Citera
2014-06-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcxllxcx
Vem vill inte ha en 5d mark III?(förutom dom som dissar canon då)
Det heter f.ö. DSLR

Kan du nåt om kameror ens? Vet du vad dslr står för(då du skrev det fel)?
Är du bara nån som vill ha creme of the crop bara för att det är det?

Annars finns det betydligt billigare kameror som blir nästan lika bra med bra glas. Om du inte ska fota kommersiellt eller till nåt annat där man bör/behöver ha full-frame.

Ska du köra auto så kan du glömma att köpa 5d då du inte kommer få ut nåt bättre och köra nåt billigare.

Just saying, no hate

... men för övrigt är det rät schysst stavat av dyslektiker?
Citera
2014-06-29, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekka01
... men för övrigt är det rät schysst stavat av dyslektiker?
Jadå, men dslr, hur svårt kan det vara, d s l r, kan ju förstå när det är ord med konstiga ljud som ska stavas.

Aja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in