2014-06-21, 02:14
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Men det du gör är värdelöst. Man har förslag, vi har också gjort vissa åtgärder, jag menar att om du ska vara trovärdig med ditt påstående att det är otillräckligt och det finns annat man ska göra, så får du ge åtminstone ett exempel.

Det är väldigt lätt att säga att något är dåligt om man inte gör sig besväret att förklara varför, hur det skulle göras bättre. Av ditt inlägg att döma antar jag att du missat att t ex F! har en del förslag när det gäller könsstympning, det är inte så att man väntar på att du ska berätta vad man ska göra, men eftersom du sågar förslagen så bör du ju ha något bättre, kunde man tro.
Men varför uteblir då Twiterstormen, som annars uppkommer för minsta lilla? En högt uppsatt chef på något företag sa att han inte var feminist, han fick så mycket kritik att han tvingades ta tillbaka uttalandet.
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det vi reagerar på är varför de inte reagerar.
De kan ju - som jämförande exempel - att "tjejpizza" stigmatiserar kvinnor...
Huvudet på spiken. När det kommer till i-landsproblem är det väldigt viktigt att kritisera, men inte när det kommer till verkliga problem. Detta enbart för att det handlar om invandrarkvinnor. Feminister är mer rasistiska än Hitler själv.
Citera
2014-06-21, 02:17
Medlem
Jag hatar att posta detta men om vi nu har så kallade feminister i Sverige så får dom ta denna fighten, jag tänkter inte röra skiten ens med en tång. Om femisterna INTE vill ta det så visar det bara vilken jävla sekt det är dom driver.
Citera
2014-06-21, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det får du göra! Hata mig hur mycket du vill och gör något åt de utländska kvinnornas stening, misshandel och styckningar själv. Det är väldigt enkelt att sitta och ge andra order om att sköta det du själv vill ändra på.
Gör det då. Eller gör du det redan?
jag har fullt upp med mig som kvinna att slåss mot slampspridare och sådant patrask både bland svenska män och utländska.
Hata dem du skall hata istället och gör något bra med ditt hat.

Du har fan inte fullt upp med någonting. Det enda du gör är gnäller. Gnäll och offermentalitet är feminismens kärna.

När det inte är du som är offer så är du inte intresserad. När barn med utländskt ursprung får fittan sönderskuren så finns ingen feminist så långt ögat kan nå. Anledningen är att ni själva inte skulle tjäna något på att driva frågan. Negerflickor är inte värda er Svenska kvinnokamp.

Feminister är kvinnor som försöker gnälla sig fram i livet. Ni vill allt ska trilla ner i knät och det enda ni gör är att sänka kvinnor ännu mer när ni gör er till offer för omständigheter som ni hävdar att män är upphov till.

Ta makten över er situation och inse att ni är ansvariga för ert eget liv, sluta skylla era problem på andra. Däri ligger jämställdheten.
Citera
2014-06-21, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Tror du på fullaste allvar att jag som svensk kvinna kan påverka en kultur att sluta stympa pullor?
Kan du?

Så du tar inget ansvar i könsstympning som du själv har påpekat är en matriarkal fötryckarstruktur?

Men du du tillskriver män kollektivt ansvar för en påstådd patriarkal maktstruktur som förtrycker kvinnor?
Citera
2014-06-21, 02:34
Medlem
Citat:
Men det du gör är värdelöst. Man har förslag, vi har också gjort vissa åtgärder, jag menar att om du ska vara trovärdig med ditt påstående att det är otillräckligt och det finns annat man ska göra, så får du ge åtminstone ett exempel.

Det är väldigt lätt att säga att något är dåligt om man inte gör sig besväret att förklara varför, hur det skulle göras bättre. Av ditt inlägg att döma antar jag att du missat att t ex F! har en del förslag när det gäller könsstympning, det är inte så att man väntar på att du ska berätta vad man ska göra, men eftersom du sågar förslagen så bör du ju ha något bättre, kunde man tro.

Det enda värdefulla vi gör är att ge nya bra människor till världen i form av barn. Inget gör så stor skillnad.

Varför är Fi tyst nu? Varför basunerar de inte ut sina åtgärder nu?
Citera
2014-06-21, 02:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Jag hatar att posta detta men om vi nu har så kallade feminister i Sverige så får dom ta denna fighten, jag tänkter inte röra skiten ens med en tång. Om femisterna INTE vill ta det så visar det bara vilken jävla sekt det är dom driver.

Det finns inget som heter "Systerskap" och har heller aldrig funnits något som heter "Systerskap"(jfr "Broderskap"). Om detta blir de REELLT behövande kvinnorna varse den dagen de verkligen behöver en "stridande kvinna" att stå vid hennes sida som just en kvinna/ en syster.
Resten är historia. Med hjälp av mannens maktmedel får kvinnan ÄN större makt att förgöra sin s. k "medsyster" i den blodiga konkurrensen med sin "medsyster" och som kvinnor i allmänhet sysslar med.
Vidrigt, men hur båda parter här, både man och kvinna, sysslar med detta maktutövandet som
Jag tycker det är FULLSTÄNDIGT förkastligt hur både män och kvinnor och detta som MÄNNISKOR har behov av att ha och utöva makt över en annan individ.
Fullständigt jävla förkastligt.
Senast redigerad av hee4r 2014-06-21 kl. 02:41.
Citera
2014-06-21, 02:45
Medlem
Blev riktigt ledsen i dag när jag läste om dessa flickor som blir för störda för livet.
Jag tänker att det måste fi ta upp så jag började söka på twitter och har inte hittat någon från fi som har tagit upp det och gudrun syman är bort rest och kommer nästa vecka.
Så tar de inte upp det så ska jag mailla.. Men dom å fråga vad dom fan hållet på med
För då står dom inte feminismens utan det är bara ett spel för gallerian.
Citera
2014-06-21, 02:48
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Men varför uteblir då Twiterstormen, som annars uppkommer för minsta lilla? En högt uppsatt chef på något företag sa att han inte var feminist, han fick så mycket kritik att han tvingades ta tillbaka uttalandet.

Huvudet på spiken. När det kommer till i-landsproblem är det väldigt viktigt att kritisera, men inte när det kommer till verkliga problem. Detta enbart för att det handlar om invandrarkvinnor. Feminister är mer rasistiska än Hitler själv.

Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det enda värdefulla vi gör är att ge nya bra människor till världen i form av barn. Inget gör så stor skillnad.

Varför är Fi tyst nu? Varför basunerar de inte ut sina åtgärder nu?

Jag inget svar på hur twitterstormar fungerar, jag är inte delaktig i sånt. Men varför skulle det vara särskilt viktigt att basunera nu egentligen?

Jag tycker tvärtom, föreslår man åtgärder fast det inte föregås av stora nyheter så antyder det ett seriöst engagemang, om man däremot föreslår åtgärder direkt efter uppmärksammade fall ser det ut som populism, kanske även förhastat.
Citera
2014-06-21, 02:48
Medlem
Citat:

Du kallar mina döttrar värdelösa!
Den som saknar värde och berättigande till syre, är du. Din feminism är garanterat sprungen ur att din far inte gav dig uppmärksamhet i den mängd som du önskade. Eller att du hade en bror som fick mer uppskattning än du, och du tolkar det som att han värderade honom högre bara på grund av kön. Men i verkligheten var det du som var kass.

Kvinnor som inte är feminister är kvinnor som är jämställda. De har lärt sig att deras prestation är det som är relevant. De skyller inte sina tillkortakommanden på män utan tar ett nytt grepp när de har misslyckats.

Det är vad mina döttrar får med sig ut i livet. De var mer kvinna än du redan som embryon.
Citera
2014-06-21, 02:50
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du kallar mina döttrar värdelösa!
Den som saknar värde och berättigande till syre, är du. Din feminism är garanterat sprungen ur att din far inte gav dig uppmärksamhet i den mängd som du önskade. Eller att du hade en bror som fick mer uppskattning än du, och du tolkar det som att han värderade honom högre bara på grund av kön. Men i verkligheten var det du som var kass.

Kvinnor som inte är feminister är kvinnor som är jämställda. De har lärt sig att deras prestation är det som är relevant. De skyller inte sina tillkortakommanden på män utan tar ett nytt grepp när de har misslyckats.

Det är vad mina döttrar får med sig ut i livet. De var mer kvinna än du redan som embryon.

Nej, det är ditt sätt att resonera jag kallar värdelöst. Däremot är jag helt säker på att dina döttrar är mer kvinnor än jag någonsin kommer vara (jag har inga trans-tendenser och det borde ha dykt upp vid den här åldern om det ska komma alls tycker jag..).
Citera
2014-06-21, 02:54
Medlem
Citat:
Jag inget svar på hur twitterstormar fungerar, jag är inte delaktig i sånt. Men varför skulle det vara särskilt viktigt att basunera nu egentligen?

Jag tycker tvärtom, föreslår man åtgärder fast det inte föregås av stora nyheter så antyder det ett seriöst engagemang, om man däremot föreslår åtgärder direkt efter uppmärksammade fall ser det ut som populism, kanske även förhastat.

Om åtgärderna fanns innan så är det ytterst lämpligt att lyfta fram dem just nu. Med påpekandet åt de fanns innan. Eller hur?
Citera
2014-06-21, 02:57
Medlem
Citat:
Nej, det är ditt sätt att resonera jag kallar värdelöst. Däremot är jag helt säker på att dina döttrar är mer kvinnor än jag någonsin kommer vara (jag har inga trans-tendenser och det borde ha dykt upp vid den här åldern om det ska komma alls tycker jag..).

Du menar att en offermentalitet är gynnsam för kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in