2014-06-19, 18:37
Medlem
Hittade en lägenhet som ser ok ut, men den har varit på hemnet i 65 dagar nu!
Jag har varit och kollat på lägenheten och det ser helt ok ut, men jag undrar vad kan jag ha missat eftersom den inte har blivit såld än?

http://w4.objektdata.se/pregen/309/O...9338309/wp.htm
Citera
2014-06-19, 19:22
Medlem
Oj gick in och kollade och tänkte fan va nice först men sen såg jag 1.5 rum med kokvrå för 2.2 miljoner och kände mig avskräckt men det är ju bara för jag inte bor i eller runt stockholm och vi har andra priser här.
Det jag dock skulle kunna tro är väl att det kanske inte är så jättemånga unga singlar som har pengarna eller viljan att slänga ut 2.2 mill på en 1.5 rums lägenhet utan kök då de antagligen inte kommer bo där jättemånga år även om "kokvrån" såg ganska nice ut.
De kanske hellre väntar å köper en 2a med kök eller liknande när de träffat en partner och ser det som slöseri att köpa den.
För min del hade jag lätt kunnat tänka mig att köpa den då jag är singel men samtidigt känns det onödigt för träffar man någon så vill man kanske ha lite större lägenhet eller iallfall ett riktigt kök men det är min åsikt.
Citera
2014-06-19, 20:19
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRRA
Hittade en lägenhet som ser ok ut, men den har varit på hemnet i 65 dagar nu!
Jag har varit och kollat på lägenheten och det ser helt ok ut, men jag undrar vad kan jag ha missat eftersom den inte har blivit såld än?

http://w4.objektdata.se/pregen/309/O...9338309/wp.htm

De kanske kommer att höja avgiften avsevärt? Underhållet är 13 mkt de kommande 10 åren och det måste ju finansieras på något sätt.
Citera
2014-06-19, 20:27
Medlem
Varför finns det ingen årsredovisning från förra året?

Nu är jag ingen fena på att läsa ekonomin, men om jag inte missuppfattat det helt så ser det ut som att man får in för lite pengar; vilket skulle medföra att man få höja avgiften mer i framtiden.
Citera
2014-06-19, 21:15
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRRA
[...]
vad kan jag ha missat eftersom den inte har blivit såld än?
[...]
Den är något för högt prissatt.
Med hänsyn tagen till övriga lägenheter i närområdet med likvärdig yta borde den ligga på 2Mkr. Enligt årsredovisningen ska månadsavgiften dessutom höjas med 10%.

Ring mäklaren och erbjud 1.9Mkr för den.
Citera
2014-06-19, 21:17
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Varför finns det ingen årsredovisning från förra året?

Nu är jag ingen fena på att läsa ekonomin, men om jag inte missuppfattat det helt så ser det ut som att man får in för lite pengar; vilket skulle medföra att man få höja avgiften mer i framtiden.

Om du bortser från avskrivningarna, som inte är en utgift, så ser det bättre ut.
Citera
2014-06-19, 22:52
Medlem
Har inte läst fakta bara tittat på bilderna.

Köket gör det hela svårsålt.
Mina antagen är en man/kille 20-30år som inrett med alldeles för mycket svart.

Stor tv-bänk med stor svart TV. Aldrig hört talas om någon kvinna som gillar det.
Poff, där halverades köpkretsen med 50%.

Den stilen tilltalar tyvärr färre. För ett så pass högt pris vill de flesta
ha "rätt" från början.
Citera
2014-06-19, 22:53
Medlem
2,2 miljoner för 31 kvm med kokvrå istället för ett riktigt kök och en hyra på över 2000 kr/månaden? Ja, det är lite saftigt även för nedre Kungsholmen. Någonstans runt 2 miljoner skulle vara mer realistiskt.
Citera
2014-06-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld
Har inte läst fakta bara tittat på bilderna.

Köket gör det hela svårsålt.
Mina antagen är en man/kille 20-30år som inrett med alldeles för mycket svart.

Stor tv-bänk med stor svart TV. Aldrig hört talas om någon kvinna som gillar det.
Poff, där halverades köpkretsen med 50%.

Den stilen tilltalar tyvärr färre. För ett så pass högt pris vill de flesta
ha "rätt" från början.

Ska man slänga 2.2miljoner på stället så då borde man kunna möblera exakt hur fan man känner för

Men förövrigt så tycker jag att detta hade varit junis sämsta affär !
Citera
2014-06-20, 23:17
Medlem
Uppskattar och tackar för alla svaren!
Alla hade bra input och det ska jag tänka på innan jag lägger något bud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in