• 1
  • 2
2014-12-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Först och främst, är det laga disken du vill eller är det rädda datan? Du har nämligen skrivit både och, och det kan bli helt olika svar.

Laga en trasig disk kan vara väldigt svårt, däremot bör IBAS kunna återskapa det mesta av din data. Särskilt då du är villig att betala. Så vad har du bett dem göra, laga eller återskapa?

Jag vill rädda bilderna som är hårddisken. Disken skiter jag i. Dom kunde inte fixa detta bad dom skicka tillbaka disken mot en kostnad för man vet ju inte om 10 år hur tekniken är.
Citera
2014-12-10, 14:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeless-74
Jag vill rädda bilderna som är hårddisken. Disken skiter jag i. Dom kunde inte fixa detta bad dom skicka tillbaka disken mot en kostnad för man vet ju inte om 10 år hur tekniken är.

Har de öppnat disken och kollat? Ibas kan återställa data från de flesta hårddiskar där elektroniken gått sönder eller där skivan är spräckt. Men de kan inte fixa diskar där skivorna svarvats sönder. Men det är ovanligt att hela skivan svarvas då det brukar gå att läsa upp en del av skivan. När det gäller spräckta diskar så är det svårare eftersom de först måste limma skivan så att den blir nästan perfekt och sen läsa de sektorer som fortfarande går att läsa (ofta går det att läsa all data även om det finns en spricka pga kodningstekniken).

Men som sagt, kommer du som privatperson så får du svaret att det inte går att fixa, men det är mest en kostnadsfråga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in