• 1
  • 2
2015-02-12, 11:31
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colla2
Vilken typ av skift jobbar man?
Kan man tex. jobba varannan vecka eller nåt liknande om man bor långt ifrån arbetet?
Var jobbade du, Kiruna?
Måste man kunna meka och dylikt om något går sönder eller byta olja tex. eller är det endast körning man håller på med?
Antar att man tjänar bra?
Är det lätt eller svårt att få jobb?
Jag har C körkort och YKB men har aldrig jobbat som chaufför.
Jobbar man åt entrepenörer om man tex. jobbar i Kiruna eller är det åt LKAB?

Vilket skift man går beror på vars du är och hur produktionen ser ut för tillfället. har tex gått vanligt 7-16 men mest K2. Jobba en vecka och ledig en är jättevanligt. Att folk bor långt ifrån gruvan är också jättevanligt, jag har tur och bor 2 mil ifrån.
service och reperationer görs av mekaniker och medan din maskin står i verkstan får du köra en reserv maskin. Småfix får man göra själv.
Man tjänar över medel men inte överdrivet bra som folk tror.
Tror man behöver kontakter för att komma in men vet ej hur det är i dom största gruvorna.
Jag jobbar åt en entreprenör vet ej hur det är i Kiruna
Citera
2015-02-12, 11:34
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Nog kan man lyssna på ljudböcker om man vill, men själva jobbet är för enkelt och enformigt.
Ingen utmaning alls, känns hjärndödande helt enkelt och då blir det väldigt tråkigt tycker jag.
jag trivs av att det är 0 stress och man har ljudböcker/musik och telefonen och jag kör en ny maskin så hytten är modern och fräsch
Senast redigerad av Quinto 2015-02-12 kl. 12:22.
Citera
2022-11-04, 11:32
Medlem
Drar upp denna tråden igen då jag är nyfiken, hur ser lönerna ut idag för chaufförer på tex LKAB osv med alla tillägg och ev. övertid? Hur jobbar man, vilket schema?

Jag funderar antingen på lastbilschaufför eller det här, berg truck kräver bara B körkort vilket är positivt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in