Enligt Dalarnas Tidningar är en person skjuten och polisen har startat en förundersökning om mordförsök. Ingen misstänkt just nu men man blir ju lite nyfiken.
Det skulle inte förvåna mig om det har att göra med förra gången det small i kommunen, visserligen då i Insjön.
Ja känns som relaterat finns inte så många busar att välja på i de lugna trakterna. Antingen nån av tidigare herrar som vådaskjutit sig själva eller varandra. kan ju även vara borlängeborna de skulle skjuta förra gången som han före nu.
Har hört att det från början stod på dt.se att skottlossningen skedde i Hjortnäs. Två personer hade läst det. Det är ju lite mer förvånande än om det var insjöbusar...
"Skottskadad förd till lasarett
Vid niotiden skottskadades en man på Siljansvägen i Hjortnäs."
Chicago, Tensta, Hjortnäs?
Finns inte många fastigheter längs vägen.
Jag borde veta det här bättre, men jag tror det är så att Siljansvägen är den väg som går hela vägen genom Sunnanäng och Hjortnäs, och den heter Sunnanäng Siljansvägen och Hjortnäs Siljansvägen. I själva Hjortnäs finns även avstickare till den vägen som även de heter Hjortnäs Siljansvägen. Högst förvirrande. (Välkommen till Dalarna...)
Jag borde veta det här bättre, men jag tror det är så att Siljansvägen är den väg som går hela vägen genom Sunnanäng och Hjortnäs, och den heter Sunnanäng Siljansvägen och Hjortnäs Siljansvägen. I själva Hjortnäs finns även avstickare till den vägen som även de heter Hjortnäs Siljansvägen. Högst förvirrande. (Välkommen till Dalarna...)
Du har rätt. Eller, avstickare vet jag inte om det finns med samma namn men Siljansvägen (fd Tällbergsvägen) går från centrala Leksand genom Sunnanäng, Hjortnäs, Tällberg, Laknäs osv.
Underligt egentligen att DD har annan text än DT då de numer är i samma ägo.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!