Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet vi vad JA arbetar med. Vad jobbar JN och JH med?

Dom (JN och JA) jobbar på samma arbetsplats - Nybetong i Kumla. Faktiskt beläget i närhet av fyndplatsen.

http://kumla.cylex.se/company/nybetong+i+kumla+ab-11072023.html
Citera
2014-06-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Elma: Kan du förklara en sak för mig? Vad skulle JH hos JA och göra mitt på dagen? Misstänkte hon någonting?

Kan ju knappast vara för att träffa JA då hon bör känna till att han jobbar om dagarna. ??
Det kan jag ju inte svara på. Det kan ju vara så enkelt att hon har nyckel till JA:s lägenhet och bara åkte dit för att hon kan.
Citera
2014-06-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Om det är JA som är häktad och alltså inte känner BO blir jag ännu mer snurrig, de hade ju haft ett förhållande...
JA och BO har känt varandra många år och även haft ett förhållande, så jo de kände varandra.
Citera
2014-06-22, 19:34
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall verkar advokatens uttalande knepigt.
Det verkar vara JN trots allt, som är häktad.
Citera
2014-06-22, 19:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det verkar vara JN trots allt, som är häktad.
I morgon får vi besked. Jag har skrivit till Tingsrätten.
Citera
2014-06-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte ens minimoi kan få ut något från en stängd domstol.

Aha, på så vis. Antog att det är samma myndighet som har häktat idag som ger ut alla dokumenten. Då kommer väl mer fakta imorgon när domstolen öppnar.
Citera
2014-06-22, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, för det är ändå ett ganska snabbt händelseförlopp, allting hände på samma dag. LL dyker inte upp på jobbet på onsdagen, hon hittas samma kväll.

Jag får intrycket av att JA kom hem till lägenheten efter att JH och JN lämnat den, men innan dom hade hunnit städa upp. Dvs, dom var borta och dumpade kroppen samtidigt som JA kom hem.
Det scenariot tycker jag också stämmer med polisens uppgift att de denna gång fått uppgifter om mordet på ett ovanligt sätt. Att nån kommer hem och finner att det skett ett mord i lägenheten kvalar väl in på ovanligt? Inget konstigt heller att JA i ett initialt skede grips, även om han är anmälare. Så skedde även i fallet med en mördad flicka i Täby för nåt år sen. En man anmälde att hans bror mördat en granne, och blev först själv anhållen men släpptes snabbt.
Täbyfallet (FB) 13-åriga Hannah Bennet mördad i Täby (1/9)
Senast redigerad av Zurfarn08 2014-06-22 kl. 19:39.
Citera
2014-06-22, 19:37
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Om nu den teorin stämmer, JA lämnar LL för att sticka till jobbet, JH dyker upp, det blir bråk, LL dör, JH kallar på JN, de styckar kroppen och sticker iväg. Så är det väldigt troligt att det är JA som kallar på polisen när han upptäcker att flickvännen är borta och någon har styckat en kropp i lägenheten.

När slutade han jobbet? När kom larmet? När hittades kroppen?
Nånting säger mig att JN inte har hjälpt henne alls. Inte med nån styckning eller transport iaf. Kanske till och med var han som larmade efter att hon bett honom om hjälp.
Citera
2014-06-22, 19:43
Medlem
Citat:
Nånting säger mig att JN inte har hjälpt henne alls. Inte med nån styckning eller transport iaf. Kanske till och med var han som larmade efter att hon bett honom om hjälp.

Skulle JH gjort detta själv? Hon kanske tog hjälp av hästarna?

Gården hade ju flera byggnader så insynen kanske inte var så stor om vad som hände där?
Citera
2014-06-22, 19:44
Medlem
Missingno.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom (JN och JA) jobbar på samma arbetsplats - Nybetong i Kumla. Faktiskt beläget i närhet av fyndplatsen.

http://kumla.cylex.se/company/nybetong+i+kumla+ab-11072023.html
så de hade tänkt gjuta in henne?
Citera
2014-06-22, 19:44
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ja, han häktades enbart för skyddande av brottsling, inte för medhjälp.
Citera
2014-06-22, 19:45
Moderator
OYs avatar
Någon som vet vad JH jobbar med, eller har arbetat med, utbildning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in