Citat:
Ursprungligen postat av
radbean
LL hade mer framgång nu, såg bättre ut, tog hennes drömkille. Sen så hade LL bättre jobb, bättre lön och en Ford Mustang. LH hade nog taskig ekonomi, for runt i den skruttiga bilen och kanske var tvingad vara kvar i ett förhållande då hon inte hade råd att flytta.
Nja, JH var bra mycket mindre än LL ändå, minst 10 kg lättare i och med deras längdskillnader, så JA hade nog inget emot tjejer som inte var smala. LL hade dessutom lagt upp en hel del citat på nätet som handlar om att "stora" tjejer är vackra osv. Det var underförstått att LL ansåg sig själv vara en mullig tjej (och stolt).
Jobbet behöver nödvändigtvis inte vara bättre heller och jag vet inte om JH var så intresserad i bilar. Det LL höll på med imponerar nog mer på killar än på tjejer. Jag hade inte velat ha hennes jobb, jag avskyr tekniska grejer och föredrar att jobba med människor. En snygg bil vore kul men det är inget jag skulle bli avis på om en annan tjej ägde. Bilar är en statuspryl för killar, inte tjejer.
Jag tror egentligen JH bara var svartsjuk på LL för att LL hade JA, avundsjuk tror jag knappast. De verkar ha varit två helt vanliga tjejer, den ena var inte en mobbad tjockis och den andra en rik supermodell, så att hålla sig till att JA var den som orsakade hatet mellan dem tycker jag känns mest troligt.