Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 16:32
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Om det är viktigt för vissa i tråden ( och det kan ha betydelse rättsligt ) Någon har tidigare i tråden nämnt att JA :s lgh saknar kiköga - uppmanar någon boende i Askersund , att kolla upp detta så vi får klarhet !
Enligt ett klipp från AB så finns där kiköga på JA:s dörr.
Citera
2014-06-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Han kan ju ha avslutat det,men att JH inte ansåg det vara avslutat... Vad hon säger till sin omgivning är ju en sak, vad som är sann är en annan.
Med tanke på hennes beteende (om det stämmer) när hon tex övervakat lägenheten och tagit med hammare så verkar hon inte riktigt klar i huvudet.

Absolut. Inte kan man ju säga att hon verkar klar i huvudet. Inte riktigt.

Det kan ju vara som du säger att det varit slut och att hon sen det tog slut har spanat på lägenheten.

Det visar sig nog.
Citera
2014-06-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Om det är viktigt för vissa i tråden ( och det kan ha betydelse rättsligt ) Någon har tidigare i tråden nämnt att JA :s lgh saknar kiköga - uppmanar någon boende i Askersund , att kolla upp detta så vi får klarhet !

Fanns tittöga på dörren

http://na.se/nyheter/askersund/1.2533792-aklagaren-om-mordet-den-troliga-brottsplatsen-
Citera
2014-06-27, 16:42
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
BTW, vad det läcker från polishuset! Även om bevisläget är gott och det kanske inte spelar någon jätteroll för utredningen ska det väl inte läcka så här? Är det ett inslag i polisens påtryckningar för högre löner? Oproffsigt!

Jag kan tänka mig att det läcker pga att MGM är identifierad och tillvaratagen, det är inget spaningsmord! Poliserna känner sig säkra och delar således med sig om vad de vet eftersom det inte finns några tvivel om vem som är GM, (får man förmoda).
Senast redigerad av allegrageller 2014-06-27 kl. 16:56.
Citera
2014-06-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drutten66
Fanns tittöga på dörren

http://na.se/nyheter/askersund/1.2533792-aklagaren-om-mordet-den-troliga-brottsplatsen-

ja det finns ett öga har jag sagt tidigare i tråden o här syns den ju (om det är den aktuella dörren vill säga)
Citera
2014-06-27, 16:46
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Någon skrev tidigare att utredningen lades ner för två veckor sedan. Men jag har ingen aning om ifall det stämmer.

Tack! Då är det ju fullt möjligt att BO trodde det var löst och utagerat
Citera
2014-06-27, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ja den teorin är fullt möjlig, vet man om Jonna dragit tillbaka sin anmälan?

Om jag tolkar fågelkvittret rätt så lades fallet ner. Eftersom JH var anmälaren så kändes väl det extra bittert att LL kom undan med att ge JH spö.
Citera
2014-06-27, 16:47
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Han ogillade det ju uppenbarligen inte så mycket att han avslutade det i alla fall. Han kanske till och med njöt av det. Någon slags personlighetsstörning kanske?

JAs personlighet är ju en del i det här händelseförloppet. Han har ju så att säga krattat manegen.

Nämen,,, vem har inte strulat med två personer samtidigt någon gång i sitt liv? Det går inflation i viljan att benämna alla möjliga mänskliga beteenden som störningar i personligheten. Människan som sådan är irrationell och dum, inget nytt under solen.
Citera
2014-06-27, 16:50
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hur kan ni veta att utredningen läcker?? För om ni vet det sitter ni med all fakta, eller??
Aftonbladet, den tidningen alla andra tidningar hänvisar till, har hela tiden citerat sin "poliskälla". Nån inom polisen har läck alla uppgifter som vi läst kommer från förhör. Det gäller alla uppgifter om att GM erkänt att hon var ensam gärningsman och att hon ensam delade kroppen.

Det officiella är att kroppen var delad och att GM har erkänt misshandel och vållande.
Citera
2014-06-27, 16:57
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag kan tänka mig att det läcker pga att MGM är identifierad och tillvaratagen, det är inget spaningsmord! Poliserna känner sig säkra och delar således med sig om vad de vet eftersom det inte finns några tvivel om vem som är GM, (får man förmoda).
Men det gäller att utreda vad som hänt för att fastställa om ev medhjälpare funnits, samt hur planlagt brottet varit.
Citera
2014-06-27, 16:58
Medlem
Sveppss avatar
Det måste ha varit så att JA lämnade lägenheten olåst eftersom LL troligen inte hade extranycklar och skulle låsa lägenheten och ta med nycklarna till jobbet lite senare. Så har jag gjort många gånger - dessutom tror jag att folk inte är så noga med låsta dörrar "ute på landet". Hon skulle aldrig ha släppt in JH och dessutom vänt ryggen mot henne - hon var inne i badrummet och gjorde sig i ordning (källa: Aftonbladet) när JH smög in och slog henne bakifrån. Det tror jag.
Citera
2014-06-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nämen,,, vem har inte strulat med två personer samtidigt någon gång i sitt liv? Det går inflation i viljan att benämna alla möjliga mänskliga beteenden som störningar i personligheten. Människan som sådan är irrationell och dum, inget nytt under solen.

Han kanske till och med hade gjort slut och JH bara inte tog in.

Men om det var så att han njöt av att hålla dem båda två på halster och gillade att göra dem osäkra och spelade ut kring detta så är det en annan sak. Men det vet vi ju inget om. Vi vet nästan ingenting kring JA alls egentligen tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in