Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-19, 16:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Om dom nu dumpat alla kroppsdelar i Hällabrottet så förstår jag inte varför dom ens styckat henne istället för o tex gräva ner hela kroppen? Lättare att hantera mindre bitar kanske, men vem som helst skulle nog inte klara av att stycka en människa, och dom här verkar vara helt vanliga svenssons?

Vet inte. Vi ska nog heller inte förutsätta att en styckning verkligen skett.
Citera
2014-06-19, 16:29
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Kan nån vänlig själ göra en karta över platserna som polisen spärrat av så att det blir lättare att orientera sig över ev BP FP MGM bostäder mm kan inte göra det själv just nu är riktigt kass på det.

Var är Quarrel när man behöver han
Citera
2014-06-19, 16:29
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFisher
Jadu min vän, konstigare saker har hänt..

http://www.expressen.se/kvp/fick-18-ar-for-slakten-pa-sin-van/
"Först festade de och hade trevligt tillsammans. Sedan slaktade psykologistudenten sin vän med köttyxa. Det sista som skedde medan offret fortfarande levde var att han fick sin penis avklippt och nerstoppad i halsen. "

Om inte detta renderar livstid, utan straffet blir 18 år, så får GM i det här fallet vara nått alldeles extra om det ska bli livstid!

Svenska rättssystemt gör mig vansinnig... hur i helvete kan det få gå till så här utan att folk ens blir arga? känner hur det bara kokar i mig även fast jag själv aldrig blivit drabbad, men tycker att dessa straff är att håna offret och dess familj, vilket får mig att se rött och koka inombords.

Tycker dock det är jävligt tråkigt även för GM's familj som säkert kommer få utstå hot osv för denna vidriga människas skull.

Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Styckmordet i boden på Vatchareeya <-- säkert felstavat

Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Ren och skär panik kan nog ha mycket att göra med att man styckar och gömmer en kropp efter dråp. Hursomhelst så kändes Kristoffer Johanssons (Mordet på Vatchareeya Bangsuan, (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)) fall som rätt långt ifrån dråp, det var det jag syftade på i tidigare inlägg.

Aha tackar =)!

Jo men vafan? Nu vet jag själv inte hur jag skulle funka men jag inbillar mig iafall att om jag av misstag råkar döda någon så skulle jag få panik och försöka göra HLR alt ringa ambulansen... inte börja stycka upp kroppen, men d är väl som du säger man funkar olika.
Senast redigerad av Huckelberryfin 2014-06-19 kl. 16:31.
Citera
2014-06-19, 16:31
Moderator
KomissarieBecks avatar
Om allt är riktigt och kvinnan är mördaren så är jag övertygad om att hon får 18 år.
Om allt är riktigt att de två andra har brutit mot griftefriden så gissar jag på att de får 1,5 år men
detta förutsätter naturligtvis att de inte har rört kvinnan före hennes död.

Som någon skrev tidigare så doftar detta Stureby-scenariot
Citera
2014-06-19, 16:31
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad kommer deras straff bli?

Är vederbörande bara över 21 år så är hon fullt straffmyndig.

Dom två misstänkta medhjälparna kan få för just medhjälp och brott mot griftefriden.
Citera
2014-06-19, 16:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om allt är riktigt och kvinnan är mördaren så är jag övertygad om att hon får 18 år.
Om allt är riktigt att de två andra har brutit mot griftefriden så gissar jag på att de får 1,5 år men
detta förutsätter naturligtvis att de inte har rört kvinnan före hennes död.

Som någon skrev tidigare så doftar detta Stureby-scenariot

Får lite udda vibbar av JH. Rättspsyk?
Citera
2014-06-19, 16:33
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte. Vi ska nog heller inte förutsätta att en styckning verkligen skett.
När aftonbladet skriver styckning ska man nog förbereda sig på att det kan röra sig om lite vad som helst, det behöver ju inte vara en regelrätt styckning efter konstens alla regler.

Killen dom sköt bort händerna på i grustaget och dumpade från ålandsfärjan, hette inte det styckmord ett tag också?
Citera
2014-06-19, 16:36
Medlem
rainbowrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Är vederbörande bara över 21 år så är hon fullt straffmyndig.

Dom två misstänkta medhjälparna kan få för just medhjälp och brott mot griftefriden.

Tyvärr daltas det ju något inåt helvete om man är ung och begår brott trots att man är straffmyndig. Helt sjukt. Nu är det ju tveksamt vilket straffet kommer bli om den misstänkte är skyldig men är man gammal nog att stycka en kropp är man gammal nog att ta straffet för det också.
Citera
2014-06-19, 16:37
Medlem
styckad och dumpad ute i skogen alltså? fyfan, gm är ca 155 cm lång och ett jävla monster.
Någon som känner till gm? diagnoser? lynnigt humör?
Citera
2014-06-19, 16:38
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Tyvärr daltas det ju något inåt helvete om man är ung och begår brott trots att man är straffmyndig. Helt sjukt. Nu är det ju tveksamt vilket straffet kommer bli om den misstänkte är skyldig men är man gammal nog att stycka en kropp är man gammal nog att ta straffet för det också.

Stod ju att dessa personer är i 25års åldern
Citera
2014-06-19, 16:39
Medlem
VistaBlacks avatar
fyfan va sjukt...
men tycker inte hon ser ut att vara kapabel till ett sådant brott
oftast brukar man ju se på sådana personer att nåt inte är rätt
Citera
2014-06-19, 16:40
Medlem
Ratis avatar
Tre platser under utredning enligt Expressen. Så dom har väl spridit ut kroppsdelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in